Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2011 kl. 09:22

Henriette Madsen skrev:
Hej alle jer kyndige bilejere,

Jeg selv er forholdsvis uvidende når det kommer til biler og bilkøbets do's and don'ts!

Jeg skal starte nyt arbejde og derfor have mig en bil. Jeg kommer til at pendle ca. 90 km hver vej til og far arbejde - altså 180 km hver dag, og dette kommer til at foregå hovedsagligt på landevej, men en motorvejsafstikker.

Derudover skal bilen bringe mig frem og tilbage mellem Jylland og Sjælland formentlig frem og tilbage 2 gange om måneden kunne jeg forstille mig.

Jeg er egentlig mest interesseret i at holde mig omkring de 80.000 og vil egentlig gerne have en der har kørt under 100.000 - men det er mest fordi jeg synes det er mange km for en bil at have gået, hvilket kan være en helt forkert antagelse. Mit eneste krav som sådan er egentlig at den skal køre langt på literen.

Jeg påtænker at det skal være en lille bil og nedenstående er dem der umiddelbart har fanget min interesse:

Ford Fiesta
Toyota Yaris
Fiat 500 - jeg er selvfølgelig pige, og hvem vil ikke gerne have sådan en.
Peuguot 206
VW Fox

Hvad siger I til Diesel/Benzin? Kan jo se at Diesel biler ikke skal køre korte ture, hvad hvis de hovedsagligt er lange, men den korte tur til supermarkedet også forkommer?

Hmm ja håber nogle kan være med til at gøre mig klogere

Hilsen

Henriette

Hej Henriette, jeg har bilen til dig, Fiat Panda disel 22 km/l kun kørt 60.000 nysynet, rustbehandlet fra ny, metalblå, en perfekt pendlerbil, årg 2008, nye dæk og bremser.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2011 kl. 09:25

mads pedersen skrev:
Hej Henriette

Det mest sikre/fornuftige er at købe en helt ny lille bil med benzin motor.

Ford fiesta/toyota yaris/ vw Fox er alle biler som er kendt for at være driftsikre biler.

Med hensyn til diesel så kører de moderne diesel biler både godt og langt på literen.
Men ihvertfald hdi motorerne er mere sarte en ældre diesel motorer.
Der findes mange glade ejere af dieselbiler med hdi motorer, men de går lidt oftere istykker en mindre avancerede benzin biler, og er også noget dyrere at reparere på hvis man er uheldig.
Derfor kan man jo godt tage chancen og købe en alligevel.
Altså enten kører man lidt længere på literen, og løber en lidt højere risiko for slemme værkstedsregninger.
Eller også bruger man nogle flere penge på brændstof og reducerer sin risiko for uventede regninger.
Hilsen Mads

Mads du lyder ikke som om du har meget forstand på moderne diselmotorer, der findes ikke noget mere driftsikker, og så er der mange 100 tus km i sådan en, hvorimod små bensin motorer er slidt op efter et par hundred tus. km

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg