Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2011 kl. 09:54

1,4 hdi har ikke voldt problemer i samme grad som 1,6 hdi har for NOGLE ejere og hvis den model Bent kigger på hedder Seduction, så er det den nyeste model, som ikke rigtig figurerer i fejlstatistikkerne endnu. Tiden vil vise hvor fejlfri den er, men den kan næppe stilles til ansvar for den forrige models fejl og mangler :-)

Jeg har kørt den nye C3 nogle gange i forbindelse med service på min egen bil, og den kører rigtig fint. Dog har der i en af dem jeg kørte i været en syngende resonanslyd fra gearkassen ved motorvejshastighed. Hvis du har mulighed for at prøve det eksemplar du køber (med mindre det er en fabriksbestilling), vil jeg anbefale en prøvetur, da Citroën højst sandsynligt vil kalde det en driftslyd.

Og Mads, jeg kører selv i en Citroën med 1,6 hdi motor, og har ikke haft fejl på motoren (den får dyserens i forbindelse med service). Men mit udrykkerleje opgav også kampen efter 100K km.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2011 kl. 11:40

Seduction er næsthøjeste udstyrsniveau og er med aircon. :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-12-2011 kl. 12:47

Hej Bent.
Glem alt om Mads P´s bemærkninger, han er stadig sur over udrykkerlejet er gået på hans bil.

Jesper ved ikke en døjt om hvordan en C3 er udstyret, så glem alt om ham også :-)

Min svoger har kørt over 300.000km i en C3 1,4 HDi, og han har lige skiftet den ud med en spritny, og den er han meget tilfreds med, dog skal du ikke regne med at den kører over 20 km/L , ihvertilfald ikke før den er tilkørt ( ca. 8-10.000km)

Hvis du ønsker at gå med "livrem og seler", så kan du tegne en serviceaftale på bilen i op til 5 år, den dækker ALLE reperationer og service i perioden, endda også viskerblade, pærer og sprinklervædske og er rimelig i pris.

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

13-12-2011 kl. 21:27

mads pedersen skrev:
.....
Det kan da ikke være rigtig at de meget få uheldige personer alle tilfældigvis befinder sig i min omgangskreds.

Jo, åbenbart :-)