Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
11-12-2011 kl. 19:07
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
15-12-2011 kl. 13:07
men franske biler har statistisk flere fejl end gennemsnittet så gå efter noget Østasiatisk f.eks. en Mazda 3 som godtnok lige er et nummer større end Swift/206/207 den er dog LANGT mere driftsikker end Peugeoterne
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/3/16-de-touring/569478 diesel modellerne af Mazda 3 er sjældent set til salg og denne her har lige fået lavet stort service
krav fra Mazda importøren bilen skal være undervognsbehandlet fra en autiroseret Mazda forhandler og alle rusteftersyn skal være overholdt hos Mazda ellers bortfalder rustgarantien
husk dog altid at bilen udover undervognsbehandleling/rusteftersyn skal være overholdt så SKAL bilen
have fuld servicebog
være skadesfri
ikke ryger/dyr
have haft få ejere
være rustfri hvis den ikke har været undervognsbehandlet
hvis det er mere end et år blevet synet/undervognsbehandlet så få den leveret nysynet fra forhandleren og få den undervognsbehandlet ved Mazda eller ryger rustgarantien
til sidst et lille råd køb et såkaldt P Watch med det stiller selv p tiden efter førstkommende kvarter så skal du ikke bøvle med p skiven den koster mellem 500 og 1000 kr ekstra
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
15-12-2011 kl. 14:15
K S skrev:
Hvornår stopper din smædekampagne mod Peugoet? Du har forsøger blot at skræmme købere væk fordi du selv undlod at undersøge kravene før du valgte bil og derfor købte en bil, der ikke var egnet til dit kørselsmønster. Det er ærligt talt useriøst. Med 10 millioner HDI motorer i biler som Volvo, Ford, Mazda, Jaguar m.fl., tror jeg ikke du får mange til at tro på, at de skulle være problematiske.
Generelt: Ja: Peugeot er en aldrende konstruktion - og den udgår næste år sammen med afløseren - 207, da der kommer en 208 til erstatning for begge. Hvad angår sikkerhed, er en 206 4-stjernet - ligesom en ældre Mazda 3. 206 er dog en mindre bil - så det er ikke givet, hvilken der vil være sikrest i et reelt uheld.
Pas på med Mazda - de er slemme til at ruste, og selv 3 år gamle biler kan have rust. De er mekanisk stabile og velkørende - men det hjælper ikke så meget, hvis de smuldrer væk mellem fingrene. Christians råd om at gå efter et eksemplar, der har været rustbeskyttet fra starten af, er derfor meget vigtigt!
ja KS og som jeg også skriver så kræver Mazda importøren at man får rustbeskyttet sin bil ved aut Mazda forhandler (undervognsbehandling og rusteftersyn) ellers ryger rustgarantien
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
15-12-2011 kl. 14:16
mads pedersen skrev:
Ja som Christian skriver så har franske peugeot statistisk set en del fejl især med hdi motor, det er ikke lige alle der er klar over.
Mazda 3 vil helt sikkert være et lidt mere sikkert valg eller en swift.
Hvor smart synes du selv du lyder, når du anbefaler den Mazda 3, Christian linker til? Som er en 1,6 DE, der kører med......TADAAAH PSA's velkonstruerede og velfungerende 1,6 HDi-motor :-)
Min egen erfaring efter 110.000 km med 1,6 HDi er: No problemo.
Og heller ikke med Peugeot generelt, er pt. i gang med den 4. i rap, det gad jeg nok ikke, hvis de var gennemført elendige!
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
15-12-2011 kl. 14:30
Th D skrev:
Hvor smart synes du selv du lyder, når du anbefaler den Mazda 3, Christian linker til? Som er en 1,6 DE, der kører med......TADAAAH PSA's velkonstruerede og velfungerende 1,6 HDi-motor :-)
Min egen erfaring efter 110.000 km med 1,6 HDi er: No problemo.
Og heller ikke med Peugeot generelt, er pt. i gang med den 4. i rap, det gad jeg nok ikke, hvis de var gennemført elendige!
det er generelt heller motorene der er problemet med franske biler det er elektronikken den går næsten altid i stykker hele tiden og det er blevet værre her de seneste år
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
15-12-2011 kl. 16:52
K S skrev:
Sjovt nok siger statistikken det stik modsatte: Franske biler er blandt de mest driftsikre, men det er jo sjovere at lufte fordomme end fakta.....
tja KS fransk elektronik
http://www.youtube.com/watch?v=O96PEWbnfFU&feature=plcp&context=C2eafbUAOEgsToPDskL3He_4Z0PUE7_MD_gIUL5_ 407''ern er nok ikke den slemmeste mht elektroniske fejl MEN de er der
langt værre ser det ud med Citroën C5 (1 gen) http://www.youtube.com/watch?v=rJA_QEBepb0&feature=plcp&context=C2346fUAOEgsToPDskLpyWZCLTobnfHtjIEefUc4 mere udstyr der kan gå i stykker end 407'ern og så havde C5'ern det også med at selvantænde i ny og næ
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
15-12-2011 kl. 17:22
C5'ern selvantændte altså længe det problem var faktisk næsten først da 2 gen kom i 2008
prøv at tjekke de tyske Daurtests på franske biler fra Auto Bild specielt på C5'ern de er foretaget over 100000 km
du har dog ret i at VW PD motorer går i stykker ret meget http://www.youtube.com/watch?v=O8d3Qh8RNdc&feature=context&context=C2346fUAOEgsToPDskLpyWZCLTobnfHtjIEefUc4
prøv at sammenligne daurtest på Mazda 3 og Peugeot 307
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
15-12-2011 kl. 17:47
K S skrev:
Som sagt: C5 i 1. generation (ikke første år) var meget fejlbehæftet - dén ville jeg aldrig turde købe!
Prøv at se på rust på en 3 år gammel Mazda og en Peugeot - du vil ikke finde rust på Peugeot'en, mens Mazdaen har stor sandsynlighed for rust, hvis den ikke er efterbehandlet.
Hvis du ser på Dauertest, er det tilsyneladende VW, man skal holde sig fra - de ligger tungt i bunden. Det ville dog ikke afholde mig fra at købe en VW, hvis den iøvrigt levede op til mine ønsker/krav.
Der er mange parametre, når man skal vælge bil - man skal være varsom med at lægge alt for stor vægt på statistikker - man kan altid finde en statistik, der viser, hvad man ønsker at vise ;-)
ja østasiatiske biler ruster generelt mere end franske/tyske biler hvis de ikke er undervognsbehandlet og har kørt i salt
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-12-2011 kl. 21:27
Jeg synes faktisk, at den er ikke så lidt pænere end de andre to.
Og den koster endda lidt mindre, så du let kan finde en 2008 til 80.000 kr med langt under 100.000 km på klokken.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
18-12-2011 kl. 21:49
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto/13-jtd-75-dynamic/843839 en 2009'er
tænk på bytteprisen hvis i altså har en bil i forvejen og gå så vidt som muligt efter en med aircon
har i tænkt på en Nissan Micra? http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/micra/12-80-hk/738712 her behøver i ikke at bekymre jer om dyre tandremsskift da motoren er kædetrukken
Dette indlæg blev 18-12-2011 21:57 redigeret af dets forfatter.