Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2011 kl. 19:07

Jeg ville helt klart gå efter Suzukien. Den er utroligt stabil, har meget friske køreegenskaber, og ser utroligt godt ud. Pug 206 er en meget gammel bil efterhånden, så sikkerhedsegenskaber, styring osv er selvfølgelig derefter. Jeg ville helt klart vælge Swift uden at tøve :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-12-2011 kl. 13:07

hvis du vælger en Peugeot så tag den nyere 207'er som er "afløseren" for 206'ern http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/207/16-hdi-s16/1022981 men PSA vil ikke sende 206'ern på pension selvom den er en sikkerhedsmessig antikvitet

men franske biler har statistisk flere fejl end gennemsnittet så gå efter noget Østasiatisk f.eks. en Mazda 3 som godtnok lige er et nummer større end Swift/206/207 den er dog LANGT mere driftsikker end Peugeoterne

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/3/16-de-touring/569478 diesel modellerne af Mazda 3 er sjældent set til salg og denne her har lige fået lavet stort service

krav fra Mazda importøren bilen skal være undervognsbehandlet fra en autiroseret Mazda forhandler og alle rusteftersyn skal være overholdt hos Mazda ellers bortfalder rustgarantien

husk dog altid at bilen udover undervognsbehandleling/rusteftersyn skal være overholdt så SKAL bilen

have fuld servicebog

være skadesfri


ikke ryger/dyr

have haft få ejere

være rustfri hvis den ikke har været undervognsbehandlet

hvis det er mere end et år blevet synet/undervognsbehandlet så få den leveret nysynet fra forhandleren og få den undervognsbehandlet ved Mazda eller ryger rustgarantien

til sidst et lille råd køb et såkaldt P Watch med det stiller selv p tiden efter førstkommende kvarter så skal du ikke bøvle med p skiven den koster mellem 500 og 1000 kr ekstra

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-12-2011 kl. 14:15

K S skrev:
Hvornår stopper din smædekampagne mod Peugoet? Du har forsøger blot at skræmme købere væk fordi du selv undlod at undersøge kravene før du valgte bil og derfor købte en bil, der ikke var egnet til dit kørselsmønster. Det er ærligt talt useriøst. Med 10 millioner HDI motorer i biler som Volvo, Ford, Mazda, Jaguar m.fl., tror jeg ikke du får mange til at tro på, at de skulle være problematiske.

Generelt: Ja: Peugeot er en aldrende konstruktion - og den udgår næste år sammen med afløseren - 207, da der kommer en 208 til erstatning for begge. Hvad angår sikkerhed, er en 206 4-stjernet - ligesom en ældre Mazda 3. 206 er dog en mindre bil - så det er ikke givet, hvilken der vil være sikrest i et reelt uheld.

Pas på med Mazda - de er slemme til at ruste, og selv 3 år gamle biler kan have rust. De er mekanisk stabile og velkørende - men det hjælper ikke så meget, hvis de smuldrer væk mellem fingrene. Christians råd om at gå efter et eksemplar, der har været rustbeskyttet fra starten af, er derfor meget vigtigt!

ja KS og som jeg også skriver så kræver Mazda importøren at man får rustbeskyttet sin bil ved aut Mazda forhandler (undervognsbehandling og rusteftersyn) ellers ryger rustgarantien

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

15-12-2011 kl. 14:16

mads pedersen skrev:
Ja som Christian skriver så har franske peugeot statistisk set en del fejl især med hdi motor, det er ikke lige alle der er klar over.
Mazda 3 vil helt sikkert være et lidt mere sikkert valg eller en swift.

Hvor smart synes du selv du lyder, når du anbefaler den Mazda 3, Christian linker til? Som er en 1,6 DE, der kører med......TADAAAH PSA's velkonstruerede og velfungerende 1,6 HDi-motor :-)

Min egen erfaring efter 110.000 km med 1,6 HDi er: No problemo.
Og heller ikke med Peugeot generelt, er pt. i gang med den 4. i rap, det gad jeg nok ikke, hvis de var gennemført elendige!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-12-2011 kl. 14:30

Th D skrev:
Hvor smart synes du selv du lyder, når du anbefaler den Mazda 3, Christian linker til? Som er en 1,6 DE, der kører med......TADAAAH PSA's velkonstruerede og velfungerende 1,6 HDi-motor :-)

Min egen erfaring efter 110.000 km med 1,6 HDi er: No problemo.
Og heller ikke med Peugeot generelt, er pt. i gang med den 4. i rap, det gad jeg nok ikke, hvis de var gennemført elendige!

det er generelt heller motorene der er problemet med franske biler det er elektronikken den går næsten altid i stykker hele tiden og det er blevet værre her de seneste år

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-12-2011 kl. 16:52

K S skrev:
Sjovt nok siger statistikken det stik modsatte: Franske biler er blandt de mest driftsikre, men det er jo sjovere at lufte fordomme end fakta.....

tja KS fransk elektronik

http://www.youtube.com/watch?v=O96PEWbnfFU&feature=plcp&context=C2eafbUAOEgsToPDskL3He_4Z0PUE7_MD_gIUL5_ 407''ern er nok ikke den slemmeste mht elektroniske fejl MEN de er der

langt værre ser det ud med Citroën C5 (1 gen) http://www.youtube.com/watch?v=rJA_QEBepb0&feature=plcp&context=C2346fUAOEgsToPDskLpyWZCLTobnfHtjIEefUc4 mere udstyr der kan gå i stykker end 407'ern og så havde C5'ern det også med at selvantænde i ny og næ

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-12-2011 kl. 17:22

KS

C5'ern selvantændte altså længe det problem var faktisk næsten først da 2 gen kom i 2008

prøv at tjekke de tyske Daurtests på franske biler fra Auto Bild specielt på C5'ern de er foretaget over 100000 km

du har dog ret i at VW PD motorer går i stykker ret meget http://www.youtube.com/watch?v=O8d3Qh8RNdc&feature=context&context=C2346fUAOEgsToPDskLpyWZCLTobnfHtjIEefUc4

prøv at sammenligne daurtest på Mazda 3 og Peugeot 307

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-12-2011 kl. 17:47

K S skrev:
Som sagt: C5 i 1. generation (ikke første år) var meget fejlbehæftet - dén ville jeg aldrig turde købe!

Prøv at se på rust på en 3 år gammel Mazda og en Peugeot - du vil ikke finde rust på Peugeot'en, mens Mazdaen har stor sandsynlighed for rust, hvis den ikke er efterbehandlet.

Hvis du ser på Dauertest, er det tilsyneladende VW, man skal holde sig fra - de ligger tungt i bunden. Det ville dog ikke afholde mig fra at købe en VW, hvis den iøvrigt levede op til mine ønsker/krav.

Der er mange parametre, når man skal vælge bil - man skal være varsom med at lægge alt for stor vægt på statistikker - man kan altid finde en statistik, der viser, hvad man ønsker at vise ;-)

ja østasiatiske biler ruster generelt mere end franske/tyske biler hvis de ikke er undervognsbehandlet og har kørt i salt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-12-2011 kl. 21:27

I kunne jo også overveje en Fiat Grande Punto.
Jeg synes faktisk, at den er ikke så lidt pænere end de andre to.
Og den koster endda lidt mindre, så du let kan finde en 2008 til 80.000 kr med langt under 100.000 km på klokken.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

18-12-2011 kl. 21:49

Grande Punto

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto/13-jtd-75-dynamic/843839 en 2009'er
tænk på bytteprisen hvis i altså har en bil i forvejen og gå så vidt som muligt efter en med aircon

har i tænkt på en Nissan Micra? http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/micra/12-80-hk/738712 her behøver i ikke at bekymre jer om dyre tandremsskift da motoren er kædetrukken

Dette indlæg blev 18-12-2011 21:57 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg