Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-12-2011 kl. 11:16

En uheldig sag du har der Mads.

Men at advare imod PSA-1,6 diesel er at skyde langt over målet, det er een af de mest solgte motorer i europa, den ligger i Ford Focus, Mazda 3, BMW´s Mini, og selvfølgelig i næsten alle Citroen og Peugeot, jeg mener ikke at dit kørselsmønster i sig selv er et problem for holbarheden på din motor, jeg tror snaere at du har været uheldig.

EGR-ventilen som du skal have skiftet, er præcis den samme der sidder på stort set alle moderne dieselmotorer, uanset mærket.

Du skriver det ikke, men hvis du ikke har overholdt service på aut. værksted, så er garantien udløbet efter PRÆCIS 24 måneder, sker der noget med bilen dagen efter, så er importørerne iskolde, hvis du derimod står med en fyldt servicebog fra værkstedet, så er de, som regel, til at tale med.

Til info, så har jeg kørt 192.000km med sådan een motor, jeg kører både småture og et par langture om ugen, bilen har aldrig slået"en prut forkert".

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-12-2011 kl. 11:51

Ole Kock skrev:
Jeg bliver mere og mere glad for min Volvo V70 Diesel som koster en krig i grøn afgift... men 347000 km uden så meget som en enkelt prut..... Og dog.. en bærearm til 700 måtte der til.

Volvo V40 kører forresten med PSA-diesel :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-12-2011 kl. 10:06

mads pedersen skrev:
Rene
.Det er ikke bare en enkelt forhandler der har lovprist de nye moderne diesel motorer som værende egnet til korte ture, det er også blevet meldt stort ud i diverse medier.

Når så skidtet går i stykker (inden 2 år fra køb) er det mig ubegribeligt at en stor forhandler som CA larsen bare afviser totalt og siger det vil vi ikke "deltage" i.

Lad nu være med at hænge forhandleren ud, du vidste sgu da at bilen var en demo da du købte den, og derfor var der "gået" 2 måneder af fabriksgarantien, du har garanteret også sparet hvad der svarer til flere udrykkerlejer ikk?

CA Larsen, har opfyldt deres forpligtelser til punkt og prikke, importøren har tilbudt dig noget kulance, men du er ikke tilfreds.

Ingen tvivl om at det er for tidligt at sådanne noget sker, men sådan er livet, "shit happens", det er og bliver dit problem, så fat det dog !

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-12-2011 kl. 10:34

Ingen tvivl om at en peugeot 1,6 hdi er monteret med et udrykkerleje som er en sliddel med en forventet levetid på ca 50000 km er ensbetydende med at jeg betaler.

Altså Mads, imod din påståelighed kæmper selv guderne forgæves.

Mit udrykkerleje har foreløbig kørt 192.000km, i samme motor (HDi 1,6,) og det kører stadig.
så jo, der er tvivl om hvor mange km. et udrykkerleje kører, men der er ingen tvivl om at DU kommer til at betale for dit.

Det ærgelige er at, du ikke fatter at CA Larsen faktisk HAR overholdt købeloven.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-12-2011 kl. 13:31

René Østergaard skrev:
Igen, det er jo som sådan ikke forhandlerens politik. Retningslinierne for kulanceydelse er fastsat udelukkende af importøren. Forhandleren er jo kun mellemmand.

Jeg beundrer sgu din tålmodighed René :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-12-2011 kl. 07:59

Til : Michael T.
Intressant indlæg, jeg er egentligt enig i at bilbranchen som helhed har et problem. Folks forventninger stemmer ikke overens med det produkt de køber ( jeg taler selvfølgelig generelt).
Folk køber en ny bil som de har drømt om længe, den er dyr, men de køber den over 96 måneder, fordi det kan deres budget lige klare, hvad sker de så? Jo, den satans bil skal repereres når den er 60 måneder gammel, måske en halvdyr rep. Der er ikke råd hmmm, det er nok en produktionsfejl den må forhandleren dække, nå han så ikke vil, så er " fanden løs i laksegade" råben og skrigen, og indlæg på nettet.
Biler er rigtigt dyre i DK, derfor forventer folk i nogle tilfælde for meget af deres biler.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-12-2011 kl. 09:55

christian schrøder skrev:
det er jo så ikke tilfældet her , det er jo netop inden for de 24 mnr reklamations ret .

Kære Christian, som Mads nok har opdaget på nuværende tidspunkt, så er der STOR forskel på garanti og reklamationsret.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-12-2011 kl. 11:56

Michael T. skrev:
Denne observation tror jeg du har ret i. Vi skal jo alle være opmærksomme på at når vi køber bil til f.eks. 200.000.- kr så får vi en bil til måske 80.000.- kr. men her har sælgerne også et ansvar IMO, lidt ærlighed ville jo ikke skade :)

Synes nu heller ikke at dette passer på trådstarters situation.

Nej, ikke det med de 60 mdr. med med 26 mdr.

Jeg mener altså at sælgerne, som hovedregel, er ærlige problemet er nok de specilelle tilfælde, som Mads her, normalt holder sådan een bil bedre, men bare ikke lige præcis denne her, hvem har så ansvaret ???

Hvis du skulle sælge Hardware til private til ca. 2-300.000,- pr. enhed, så vil du også ryge ind i utilfredse kunder :-)
Uanset hvor ærlig du var da de købte produktet.

P.S Hvad pokker betyder IMO ??

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-12-2011 kl. 20:12

Ja som så meget andet boller fra kobberg. En "Fransk" madame gør det bedre (griner).

Disse psa motorere som er lavet og solgt i milionvis er lavet af billige materialer. motoren har heller ikke rigtigt liter antal oile....den kan i visse tilfælle køre tør. Svinghjul/kobling er ikke lavet rigtigt. De fleste psa hakker en smule når man acc i de små gear. Og jo motoren køre rigtig godt, men hvad hjælper der hvis ikke det kan holde. Er jo en motor der er produceret med profit for øje, derfor bruger volvo ford osv dem. Vi høre kun om en brøkdel af de dårlige eksempler...En skam at man vil spare på disse motorere, fo de var ellers vejen frem. hmm Audi som bruger vw motor er ikke en hak bedre. men måske fremtidige bilkøbere vil prøve at lægge værsteds udgifter til når de beregner hvilken bil de skal købe...Det gælder for ford skoda vw audi citroen peugouet. Man kan da sikkert være heldig men set over en periode på 6-8år, ja der skal man nok påregne alt fra 50-120.000 i ekstra udgift. Så kan man jo regne lidt på hvad man så kan få, og som holder noget bedre...Nævner ikke det mærke som vi alle burde skæve til...men nogen her kan sikkert gætte. Er bare ærgeligt at mange forbrugere skal have den slags bekymringer med deres biler..Det burde ikke være sådan...Vi kan jo håbe på at den bilafgift også kommer til at betyde at vi kan få en eks 3Serie noget billigere end normalt.*b*

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

22-01-2013 kl. 22:17

Det er underligt at det først er nu det kommer frem. Den motor har jo været plaget af defekter i flere år. Kobling/svinghjul var jo også en typisk fejl på den motor.

Og 2.0 HDI der lå i bla. 306 var jo også kendt for at blive utætte omkring flammeskiven ved dyserne, med også ret store omkostninger til følge.

Hvornår man VAG kommer i KONTANT? ;-)

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

23-01-2013 kl. 08:30

Jeg så ikke programmet, så bare af interesse:

Blev der fremlagt nogen samlet statistik på antallet af dyre nedbrud blandt disse 100.000 dieselmotorer (hvoraf en stor del køres uhensigtsmæssigt). Blev der fremlagt tal for, at denne motor er mere udsat end andre biler?

Der kører 2.2 mio. biler i Danmark. Hver og en af disse kan i princippet være udsat for motornedbrud i morgen, uanset fabrikanten - om end risikoen er større i en Audi end i en Honda (http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/62383/german-cars-among-worst-engine-failures)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-01-2013 kl. 08:48

@Mads.

Denne tråd starter med at du klager over et defekt udrykkerleje på denne motortype, nu havde Kontant så et indslag der gik på en defekt turbolader, så syntes jeg det er underligt at du farer op som en trold af en æske og siger "Hvad sagde jeg", det er altså 2 forskellige ting.

Iøvrigt, så havde betjentens bil kørt 217.000km da turboen gik, det syntes jeg hører med til historien.

Henrik Parkmann

Henrik Parkmann
bruger siden
23-01-2006

23-01-2013 kl. 14:42

Har set indslaget. Se, hvilke biler det drejer sig om på: dr.dk/kontant.
Det viser sig, at bundkarret har en konisk bule, indad, hvor olieaftapningsproppen sidder. Dette bevirker, at ved tømning kommer alt "snavset" ikke med ud! Når man så hælder olie på og bruger bilen, hvirvles alt dette "snask" med rundt og stopper efterhånden filteret til turbo'en.
Det er ihverttilfælde som jeg forstod udsendelsen.

Miseren kan derfor afhjælpes ved at montere et bundkar, der er fladt i bunden. Ca. 1000,-

Dette indlæg blev 23-01-2013 14:43 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2013 kl. 15:46

K S skrev:...Jeg har læst omtalen rundt omkring, og jeg håber, at programmet var bedre underbygget end omtalerne, der har været - mildt sagt - svingende af kvalitet. Bl.a. nævnes Fiat, der mig bekendt aldrig har brugt 1.6HDI, da de har deres egne dieselmotorer....

Den skulle ligge i Fiat Scudo (Peugeot Expert/Citroën Jumpy)

Carsten T

Carsten T
bruger siden
06-09-2004

05-03-2013 kl. 07:29

René Østergaard skrev:
I øvrigt er det ingen nyhed ang. dieselmotorer og korte ture, det sker på alle dieselmotore uanset fabrikant. Det er desværre nok nærmere din research, da du købte bilen, der har vist sig at være mangelfuld.

Det tror jeg nu ikke på.

Jeg har haft flere vw diesler uden de her problemer.

Men min PSA motor fik det før 100.000 km.

Dette indlæg blev 05-03-2013 07:31 redigeret af dets forfatter.

Carsten T

Carsten T
bruger siden
06-09-2004

05-03-2013 kl. 07:30

A R skrev:

Den skulle ligge i Fiat Scudo (Peugeot Expert/Citroën Jumpy)

og Volvo samt Ford

Carsten T

Carsten T
bruger siden
06-09-2004

03-05-2013 kl. 10:15

Hej Mads

Enig... der findes så mange gode biler, så hold jeg fra PSA.
Det kan bare ikke betale sig i længden.

Værditab og rep. koster kassen på PSA biler.

Carsten T

Carsten T
bruger siden
06-09-2004

03-05-2013 kl. 13:15

K S skrev:
Fordomme er en dejlig ting - kombineret med generaliseringer, bliver det helt perfekt ;-)

Viden er heldigvis ikke nødvendig...... ;-)

Fordomme... Det er da almindelig kendt og vel også derfor PSA holdes i live af staten.

Og nu afprøvet personligt :-)

Generelt er Franske biler dejlige at køre i.
Har selv haft mange.
Men det er lidt som om de er lavet til at køre de første 200.000 og så ikke mere.

Der er lidt meget klapren over døre og andre steder.

Der er mange undersøgelser a'la nedenstående der bekræfter de hyppige fejl.

http://www.applusbilsyn.dk/statistik/personbiler/

Men okay... lad os holde liv i PSA da de andre ellers ingen konkurrence har og så bare skruer priserne op :-)

Hvis man synes tyske er for dyre, så køb Hundai og Kia evt. Skoda.

Dette indlæg blev 03-05-2013 13:22 redigeret af dets forfatter.

Carsten T

Carsten T
bruger siden
06-09-2004

04-05-2013 kl. 09:44

K S skrev:
Det må være mange år siden, at du har prøvet en fransk bil. Der er absolut intet, der rasler eller klaprer i min - eller i de eksemplarer, jeg har prøvet de seneste 15 år.

Man kan altid finde en statistik, der passer: http://bilmagasinet.dk/article/74552-franske-biler-falder-ikke-laengere-fra-hinanden

Prøv at kigge på de problemer, VAG har haft i de seneste mange år med TSi og TDI motorer, DSG-gearkasser, bremseproblemer, forhjulsophæng, rust m.m. - de kan vist få PSA's problemer til at blegne, men alligevel er der nogle der tror, at det er "kvalitet".

Den mest problematiske bil, jeg har haft i nyere tid, var udstyret med en fin stor stjerne foran. Rust efter 5 år, 3 ud af 4 fjedre knækket efter mindre end 100.000km etc. imponerede bare ikke, så den nåede slet ikke 200.000km før jeg blev træt af den.

2006 307 SW var den sidste jeg har haft. Så ikke længe siden.
Sæderne var dårlig kvalitet og allerede ved 100.000 er der tydelige slitagetegn.

Prøv f.eks. at tage en tur i en C1 eller 107 og så bagefter en tur i en UP.

Der er en verden til forskel som ikke kun forklares af at UP er den nyeste model.

Dit link beskriver meget godt hvor vi er... PSA m.fl. er på vej op, men de kunne næsten heller ikke komme længere ned.

Det ville være dejligt hvis det passer og holder.
Men jeg ville nok lige vente nogle år før jeg ville løbe min bil økonomi an på det.

Værditab vil nok stadig være højt mange år frem.

Jeg kender i øvrigt ikke rust, TSI eller TDI problemerne. Har kun hørt om DSG.

Men da følger PSA meget godt med med deres semiaut. gearkasse som typisk skal renoveres ved 100.000 km.

Dette indlæg blev 04-05-2013 09:48 redigeret af dets forfatter.

Carsten T

Carsten T
bruger siden
06-09-2004

04-05-2013 kl. 09:50

christian schrøder skrev:
det er edermame noget plader jeg har tidligere lagt et link ind , hvor problemet bliver beskrevet i detaljer plus motor koder på de berørte motorer .

http://www.motair.de/index.php?id=114&tx_ttnews%5Btt_news%5D=73&cHash=14becea59c70fc30c32523fd0907797e

http://ngc-turbotechnik.de/NGC-SI0005.pdf

http://www.turbolader-berlin.com/technische_dokumente/Technische_Mitteilung1_6_PSA.pdf

http://www.motair.de/uploads/media/Wichtige_Reparaturinformation.pdf

her lige lidt på engelsk :

http://singletrackworld.com/forum/topic/anyone-else-had-problems-with-a-16hdi-engine

og lige en artikel fra australien :

http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=92424

england :

http://www.turbodynamics.co.uk/technical/diagnostics/turbocharger-failure/

http://www.ms-motor-service.de/ximages/fl-ti_nr24_turbolader_psa_en_web.pdf

og vores egen FDM :

http://www.fdm.dk/vedligeholdelse/biler-med-problematisk-16-dieselmotor

og sådan kunne man blive ved , affind dig med det er en skod motor ...hvis du har problemer med at læse tysk kan jeg godt oversætte for dig , det samme gælder engelsk .

Tak.. havde ikke tid til at lede... men tænkte nok at det ikke passede..

Carsten T

Carsten T
bruger siden
06-09-2004

04-05-2013 kl. 19:41

kim k skrev:
Jeg kan godt lide at du åbenbart er en meget klog mand inden for de franske biler. Meeen dit kendskab til andre biler må da ligge på et ganske lille sted, hvis du med hånden på hjertet kan sige du ALDRIG har hørt om de massive motor -problemer med TSI og TDI samt rust hos VW.

Allerede der er det jo helt tydeligt du ikke selv er en den følger med indenfor motor verdenen, men tydeligvis er en der er blevet fortalt hvad du skal mene....

En mand som KS begrunder da i det mindste hans fordomme, derudover er det jo også tydeligt at han faktisk følger med i hvad der sker indenfor de forskellige bilmærker. Jeg tror aldrig han har skrevet at franske biler er fejlfri, men derimod at de er langt bedre end deres rygte, hvilket jeg nu er helt enig med ham i.

Mvh. Kim

Jeg synes du virker lidt sur... men det må du om.

Jeg har ikke hørt om nogen problemer med de tdi motorer...
Ja måske har jeg så ikke fulgt med... men med alle de biltosser jeg har som kollegaer og bekendte, så var det nok noget jeg havde hørt, hvis problem var stort nok.

Jeg vil stadig mene og påstå at PSA laver ringere biler end tyskerne, japanerne og koreanerne... rent kvalitetsmæssigt.
Men som nævnt tidligere så kører de franske godt (når de kører :-) ... det har jeg også erkendt.
Tak for kampen... tror vi alle spilder tiden... nyd sommeren. :-)

Dette indlæg blev 04-05-2013 19:44 redigeret af dets forfatter.