Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
25-11-2011 kl. 20:43
Du kan roligt købe en A3, men sørg for at service er overholdt.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
25-11-2011 kl. 20:57
Anders Rasmussen skrev:
Tak. Jeg har set på en årg. 2004 der sælges privat. Men så er der jo ingen garanti.
Hvormeget billigere bør en brugt bil være sammenlignet med er tilsvarende hos en forhandler? 10%? 20%? Den jeg har set på er sat til salg for 135.000.
Du kunne også overveje en Golf eller Oktavia i stedet for Audien.
Det er stort set samme teknik i de 3 biler, og A3 holder prisen utrolig godt, så den er nok ikke til at få for ca 130000kr, uden den har kørt mange km.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
25-11-2011 kl. 21:12
ole NIELSEN skrev:
Nu kender jeg jo ikke dit behov for plads, men skulle jeg køre 200 km hver dag
til arbejde, vil jeg gå efter så ny en bil som muligt ( driftsikkerhed )
Jeg har på 2½ kørt 80.000km i en Audi A6 fra 1995 nuværende kmstand 342.600km, og jeg har IKKE en eneste gang oplevet at bilen ikke startede når jeg drejer nøglen. Og jeg tror ikke at man finder nær samme komfort i en ny lille bil.
Jeg har lige kørt 300 km i en ny Golf i forbindelse med at min egen var til service, og selvom Golfen er en lækker bil, savnede jeg alligevel følelsen af stilhed ved motorvejskørsel (komfort)
Hilsen Lars
Morten H
bruger siden
03-04-2005
26-11-2011 kl. 02:21
Fin bil du har kig på.
Helt konkret skal du være opmærksom på kobling/gearkasse/dobbelt svinghjul på A3'eren.
Hvis der er den mindste mislyd i vandringen mellem top og bund på koblingspedalen kan du risikere dyre reperationer.
Derudover skal du forholde dig kritisk til, hvorfor sælger vil af med bilen 3-4 mdr. før den skal til syn? Kan sælger være vidende om bekostelige fejl, som kræver udbedring og derfor vil af med den?
Tænk også over, om du vil give 135.000,- for en bil, som efter et år i dit ejerskab kan have rundet en kvart million km.? Nuværende km-stand på bilen er 170.000 og kører du 200 km hver dag x 5 dage om ugen x 45 arbejdsuger (ca.) på et år, så har du i ren "arbejdskørsel" kørt 45.000 km. og læg dertil privat kørsel! Den vil ihvertfald have rundet 235.000 efter et år i dit ejerskab.
Jeg ville vælge den fra, hvis det var mig og min pengepung!
Når du skal bruge så meget tid på vejene, som du kommer til, så er der også nogle "småting", som er gode at have:
- Fartpilot (hvilket A3'eren ikke har)
- Klimaanlæg og gerne et nyserviceret et, hvis bilen er 3-5 år gammel
- Standardmonteret eller eftermonteret bluetooth håndfri, mest for trafiksikkerhedens skyld, men bestemt også fordi bøden for, at snakke i håndholdt mobil under kørsel stiger til kr. 1500,- efter nytår
- Elsidespejle med varme og sædevarme er heller ikke, at kimse ad
Af andre ting jeg kan anbefale dig, at være opmærksom på, når du nu skal køre så meget, er:
- God ergonomi, dvs. gode sæder, som du ikke får ondt i ryggen af, at sidde minimum 2 timer dagligt i og en kabine, som du følger dig hjemme i
- Støjniveau, herunder gode, støgsvage dæk (hvis de monterede dæk, sommer og vinter, larmer/støjer, bliver du hurtigt irriteret
Et alternativ kunne være:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/207/16-hdi-s16/970767 på grund af nyere model med færre km., commonrail diesel motor (betydeligt lavere støjniveau) og mere udstyr end A3'eren
Eller måske:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-tdci-90-trend-collection/995893
Valget afhænger af øjnene der ser og hvorvidt man vælger med følelserne eller fornuften:-)
Held og lykke med dit kommende bilkøb / Morten
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
26-11-2011 kl. 10:29
Jeg har kørt Hyundai i 10 år,og bilerne er slet ikke så dårlige,som mange vil gøre dem til.