Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
22-11-2011 kl. 12:41
Måske det i virkeligheden er i 2008 at VW skifter til commonrail indsprøjtning?
Vh Anders
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
22-11-2011 kl. 15:47
PD siger dumdumdumdum hvor imod CR siger DAKDAKDAK. Sådan groft sagt :-)
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
22-11-2011 kl. 16:43
Men ingen biler er fejlfri heller ikke Mondeo... Den er som alle andre kendt for at have svært ved at klarer moment på kobling og svinghjul efter et par hundrede tusinde...
Jeg kigger selv Mondeo og synes den kører godt og jeg tør godt tage chancen da det vidst skulle begrænse sig mest til netop de 2 ting der skulle kunne give fejl...
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
22-11-2011 kl. 17:08
Eller en 1,9 Tdi. Det er dog en gammel kværn fra tidernes morgen...
Vectra er bestemt ikke noget dårligt valg. Desværre har de ikke lige desginet med sig. Men de kører okay, og er MEGET praktiske. Og man kan få meget bil for pengene.. Har i øvrigt ikke hørt så meget negativt om Vectra mht driftsikkerheden.
Mondeo har jeg også hørt om dyser der skal skiftes. Men det er vist ikke lige så stort og velkendt problem som VAGs pumpedysemotorer.
I øvrigt vil du kunne gøre et bedre køb, altså få mere for mindre, hvis du napper en Vectra eller Mondeo. Begge er i øvrigt også mere praktisk end PASSAT.
Lars B.
bruger siden
06-01-2004
25-11-2011 kl. 14:56
Jeg har selv haft en Passat 1,9 PD, som kørte uden problemer (ud over at få skiftet den elektroniske håndbremse, som vist er et ømt punkt).
Jeg har nu byttet den med den nye model 2,0 CM med DSG. Kan du finde denne combi i den gamle model, så er du godt kørende. De 2 spiller bare så godt sammen, og CM er mere efter min mening mere end 1 generation foran de gamle PD'ere.
Gå min. efter en Comfortline, da du efter min mening her får langt bedre sæder, og det udstyr man har brug for, 2 zoner clima, fartpilot osv.
Held og lykke med købet!