Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
22-11-2011 kl. 10:14
Hej Sarah
Problemet med denne her diskussion, er at den er baseret på en TRO, ikke en viden.
Masser af dieselbiler kører kore ture, uden problemer, men ligessom benzinbiler, så har de bedst af en længere tur, jeg har en kammerat der arbejder i et bolig selskab, de har en berlingo Van 2,0 HDi, den har kørt 38.000km på 11år, den kører typisk 5-800 meter imellem stoppene, og den har aldrig fejlet noget.
Jo, batteriet har det ikke godt omvinteren :-)
Jeg skal ikke spille klog, men personligt beholder jeg men dieselbil også selvom jeg skulle til at køre korte ture, feks. Ved et jobskifte.
Problemet med denne her diskussion, er at den er baseret på en TRO, ikke en viden.
Masser af dieselbiler kører kore ture, uden problemer, men ligessom benzinbiler, så har de bedst af en længere tur, jeg har en kammerat der arbejder i et bolig selskab, de har en berlingo Van 2,0 HDi, den har kørt 38.000km på 11år, den kører typisk 5-800 meter imellem stoppene, og den har aldrig fejlet noget.
Jo, batteriet har det ikke godt omvinteren :-)
Jeg skal ikke spille klog, men personligt beholder jeg men dieselbil også selvom jeg skulle til at køre korte ture, feks. Ved et jobskifte.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-11-2011 kl. 18:31
sarah nielsen skrev:
Hvad er fup og hvad er fakta.
Der er mange meninger om hvor stort et kørselsbehov man skal havde for at holde et partikelfilter på diselbiler. Men hvad er fup og hvad er fakta.
Det er ikke kun privart der er uenige men også de profesonelle.
En siger bare du har en lang tur om ugen så er det nok. en anden siger at du skal havde mindst 30.000 km om år og flere lange ture om ugen.
Er der nogen der har erfaring med dette?
Tjae kommer sikkert også an på hvilket filter det er og hvem der har lavet det. men er ikke kun filteret der kan gå i koks, dyser ligeså. Jeg har hørt fra folk i branchen at dyserne ikke er gode nok, og soder til lige meget om du køre langt eller hvad du gør. mange bilfabrikanter bruger billig dyser. man kan godt skifte dyser ud til nogle der er langt bedre, men så koster det. Sjovt nok høre man ikke mange beklagelser over bmw diesler, men de bruger helt sikkert også noget dyrere dele til deres biler. Det ligger alt sammen i hvor meget man vil betale for tingene. Flere mekanikere melder om dyse problemer på citroen, tiltrods for at det er nogle der køre flere hundrede km om dagen.
Så hvis man vil bruge de rigtige materialer, som jo også er dyrere vil skidtet holde længe. Så vuderer selv hvad der er fup og hvad er fakta. Diesel biler blev lavet til at køre hele dagen, og ikke nogle små ture, men nuvel bmw ser ikke ud til at have nævneværdige problemer med deres, heller ikke ved små ture.