Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

20-11-2011 kl. 23:46

Du har helt ret, der er ikke meget der taler for en tsi'er, til pendling. Er det ny bil du mener, er et vel prisforskellen. Den er 10.000 kr billigere i comfortline udgave kontra bluemotion udgaven (diesel). Highline udgaven er til gengæld 10.000 kr dyrere end bluemotion (diesel). Så efter lidt mere end et år har du kørt de sparede penge ind.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

21-11-2011 kl. 05:39

Du har ganske ret Mach3.
Den nye Golf er en positiv overraskelse, jeg havde en til låns, da min gamle Audi var til service. Godt nok kun en 1,2, men den kørte overraskende godt og lydsvagt, som du skriver lidt dækstøj fra bagenden.

Om det kan svarre sig at købe en tsi i stedet for en diesel er svært at svare på.
I øjeblikket er der kun ca 50øre forskel på literprisen på Benzin/diesel, men der skal også medregnes prisforskel på service af de 2 biler.

Med 30.000km /året vil jeg dog mene at det bedst kan svarre sig med diesel.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2011 kl. 17:39

Som Lars Christensen skriver, skal der medregnes pris på service.. Det er nok her TSI'eren vinder lidt af det tabte ind i forhold til TDI'eren. En TDI skal f.eks. have skiftet partikelfilter en gang i mellem. En halv-stor udskrift. Men alt i alt tror jeg ikke der er den store forskel. Vælg med hjertet.. :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2011 kl. 19:54

Næh, K S.. Det bliver jo nok ikke mere rigtigt af at blive gentaget. Men er det nu også en skrøne..? Du kan jo blot skrive: "fyldt diesel partikelfilter" her på forummet . Og såmænd også andre steder på nettet. Og du kan læse mange historier om folk der har fået udskiftet filteret, da det bliver fyldt med tiden. Der er en gut der skriver, at hans Skoda skulle have udskiftet filteret efter 128.000 km. Det kostede 21 kilo, som han skriver. Og 128.000 er måske hvad nogle forstår som hele bilens levetid, men ikke alle, vel.. Flere skriver også, at et partikel filter er en sliddel på lige fod med bremser osv. Men alle disse mennesker tager vel fejl..?? Eller hvad..? Jeg tror der god fornuft i at medregne et filter "en gang i mellem"..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2011 kl. 22:15

K S skrev:
Jo - der er da også mennesker, der får skiftet motor, gearkasse, m.m. - også efter færre km. Betyder det så, at man også skal indregne at skifte motor og gearkasse "ind imellem"? Eller betyder det, at nogle har været uheldige - eller blot brugt bilen forkert og derfor har måttet skifte delene?

Alt kan gå i stykker - også et partikelfliter - men det gør det ikke til en del, der skal skiftes "ind imellem" - ihvertfald ikke mere end en motor eller en gearkasse.

Så at blive ved med at påstå, at partikelfiltre skal skiftes i tide og utide, er skræmmehistorier uden hold i virkeligheden - og de bliver stadig ikke rigtige af at blive gentaget.

Der kan være noget om, at folk bruger bilen forkert. At man splitter motoren ad, ved at køre den for hårdt når den er kold, eller man ikke lader motoren køle ned inden man slukker bilen (specielt turbo-motorer) Det kan vi være enige om. Men fortæl mig lige hvordan man bruger sit partikelfilter forkert, så det går i stykker i utide..? For det er der sikkert flere diesel-ejere der kunne tænke sig at vide... Findes der mon eksempler på, at et partikelfilter har klaret hele bilens levetid..? Altså flere hundrede tusinde km...?
Det er der vist ikke mange der har. Og ifølge det folk skriver, så er det måske alligevel en god idé for mach3, at indregne, at hans filter også skal skiftes "ind i mellem", som alle andre der kører diesel. Med enkelte undtagelser, naturligvis.. :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg