Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006
20-11-2011 kl. 23:46
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
21-11-2011 kl. 05:39
Den nye Golf er en positiv overraskelse, jeg havde en til låns, da min gamle Audi var til service. Godt nok kun en 1,2, men den kørte overraskende godt og lydsvagt, som du skriver lidt dækstøj fra bagenden.
Om det kan svarre sig at købe en tsi i stedet for en diesel er svært at svare på.
I øjeblikket er der kun ca 50øre forskel på literprisen på Benzin/diesel, men der skal også medregnes prisforskel på service af de 2 biler.
Med 30.000km /året vil jeg dog mene at det bedst kan svarre sig med diesel.
Hilsen Lars
Profil slettet
21-11-2011 kl. 17:39
Profil slettet
21-11-2011 kl. 19:54
Profil slettet
21-11-2011 kl. 22:15
K S skrev:
Jo - der er da også mennesker, der får skiftet motor, gearkasse, m.m. - også efter færre km. Betyder det så, at man også skal indregne at skifte motor og gearkasse "ind imellem"? Eller betyder det, at nogle har været uheldige - eller blot brugt bilen forkert og derfor har måttet skifte delene?
Alt kan gå i stykker - også et partikelfliter - men det gør det ikke til en del, der skal skiftes "ind imellem" - ihvertfald ikke mere end en motor eller en gearkasse.
Så at blive ved med at påstå, at partikelfiltre skal skiftes i tide og utide, er skræmmehistorier uden hold i virkeligheden - og de bliver stadig ikke rigtige af at blive gentaget.
Der kan være noget om, at folk bruger bilen forkert. At man splitter motoren ad, ved at køre den for hårdt når den er kold, eller man ikke lader motoren køle ned inden man slukker bilen (specielt turbo-motorer) Det kan vi være enige om. Men fortæl mig lige hvordan man bruger sit partikelfilter forkert, så det går i stykker i utide..? For det er der sikkert flere diesel-ejere der kunne tænke sig at vide... Findes der mon eksempler på, at et partikelfilter har klaret hele bilens levetid..? Altså flere hundrede tusinde km...?
Det er der vist ikke mange der har. Og ifølge det folk skriver, så er det måske alligevel en god idé for mach3, at indregne, at hans filter også skal skiftes "ind i mellem", som alle andre der kører diesel. Med enkelte undtagelser, naturligvis.. :-)