Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

02-11-2011 kl. 15:06

Superb synes jeg er noget af det fedeste på vejene lige nu, den er gigantisk, godt bygget sammen og så kører den over 20 km/l i greenline udgaven. Jeg regner med at det er stationcar udgaven du ser på. Sæt kæmpe hjul på 19 eller 20 tommer og den er stadig komfortabel som få. Touran er lækker, har jeg selv haft men der kommer snart en ny model, og du har selv haft den. Så prøv da noget andet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-11-2011 kl. 18:26

Jeg ville helt klart gå efter den rummelige Superb - den ser lækker ud, og så har den i hatchback-udgaven en meget smart bagklap. Herudover betaler du ikke tusindvis af kroner ekstra for at der står fx VW eller Audi på fronten
Touran er efter min smag lidt for "familieagtig", og udstråler lige så stor ligegyldighed og mistet livslyst, som en Berlingo ;)

Selvom Audi er for dyr, er det jo heldigvis ikke noget problem, da Audi stort set er den samme bil som VW'en og Skoda'en, bare meget dyrere.

Vh CS

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-11-2011 kl. 19:32

Hvis i har 3 børn som stadig bruger autostole ville jeg nok vælge Touran. Men det er da vist også en den eneste årsag der hælder i mod Touran.

Superb må siges at være et markant bedre valg på alle punkter i forhold til Touran.
Superb er også en del kønnere at kigge på, både ude og inde.
Touran er altså også ved at være en gammel kending efterhånden. Den skriger ligefrem efter et modelskifte.

Som alternativ til Touran kunne den kommende nye Opel Zafira måske være noget for jer. Den er særdeles flot og meget praktisk, og så fås den med Opel´s meget brugbare sædesystem. Den kommer vist her i starten af det nye år.
Et andet alternativ til Touran er Ford S-max. Den er Større, kønnere, mere praktisk, mere velkørende. Generelt bare et klogere valg end Touran.

Er lidt nysgerrig med fravalget af Mondeo? Hvordan kan det være?

I øvrigt synes jeg også rigtigt godt om Superb combi. Det er en rigtig fin bil, med MASSER af plads.