Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Nielsen

Thomas Nielsen
bruger siden
22-01-2006

01-11-2011 kl. 08:19

Hej.
Jeg ville vente på Picanto´en. Nu er der ingen af bilerne med 7 års garanti, der er 7 år gamle endnu, så hvordan Kia behandler kunderne til den tid må stå hen i det uvisse. Det må dog trods alt være bedre end de 2 år, som Ford giver. Kia´en koster det samme uanset om det er 3 eller 5 døre, så med 5 døre får du også en mere praktisk bil. Der bliver dog hård konkurrence næste år (når du kan få Picantoen leveret), for der kommer både Fiat Panda og VW Up!. Begge meget roste biler.
Hilsen Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-11-2011 kl. 11:29

For det første, så ville jeg vælge Picanto.
For det andet, så behøver der altså ikke være 3 måneders leveringstid.
Det er et spørgsmål om at ringe lidt rundt.
Jeg tjekkede lige hurtigt, og der er f.eks. en forhandler, som har 3 til levering i december og 3 til januar.
Men det kan selvf'lgelig betyde, at du ikke helt selv kan bestemme farve.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/picanto/10-active/898684

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2011 kl. 19:32

hej tt.
Jeg syntes du skal undersøge hvor sikre disse biler er ved kolisition prøv at se på euro ncap.com og tjek de forskellige modeller.
og hvis du kan vente er den nye vw up en oplagt mulighed den skulle kommer ved juletid.nok værd at vente på.
Hvis du har brug for en god bil her og nu er en lidt brugt opel corsa.helt klart et godt valg.
kh kenn

Dette indlæg blev 01-11-2011 19:33 redigeret af dets forfatter.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-11-2011 kl. 19:45

Hvis du kan leve med de manglende bagdøre i Ka'en er det altså et godt bud der kan uden viddere hentes 10.000 kr i rabat. Hvor der ikke kan handles ret meget om prisen på Kia'en.

Personligt ville jeg også hellere vente på VW Up! den kan fåes til marts, men der kommer sandsynligvis også en længere leveringstid oveni.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2011 kl. 20:54

Vær iøvrigt opmærksom på at Picanto'en har mindre sikkerhedsudstyr i de to billigste udgaver. I Motion og Motion Plus har man valgt at spare knæairbag, aktive nakkestøtter og højdejustérbare seler væk..

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-11-2011 kl. 21:09

T T skrev:
Jeg har allerede kørt lidt rundt og de steder jeg har været siger de at der er lang ventetid på dem... Desuden har jeg fået at vide at selvom bilen stod til at være hos dem i januar kunne man godt risikere at den først kom til februar eller måske marts. Jeg tror på at man helt sikkert kan forvente leveringstid på denne bil...

Den du har sat et link på af er med en active udstyrspakke og er et nummer over det jeg har budgetteret og har brug for....

Nå undskyld, jeg havde forstået det som om, at det netop var Active modellen du søgte.
Men samme forhandler har iøvrigt også en Motion+ til levering i december.
Se: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/picanto/10-motion-plus/898625

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-11-2011 kl. 21:13

Lars Olsen skrev:
Hvis du kan leve med de manglende bagdøre i Ka'en er det altså et godt bud der kan uden viddere hentes 10.000 kr i rabat. Hvor der ikke kan handles ret meget om prisen på Kia'en.

Personligt ville jeg også hellere vente på VW Up! den kan fåes til marts, men der kommer sandsynligvis også en længere leveringstid oveni.

Nej Lars, den med de 10.000 kr i ekstra rabat tror jeg nu ikke på.
Bilerne i mikroklassen er allerede prismæssigt presset godt i bund.
Prisen er absolut vigtigste parameter i klassen, så hvis Ford bare sådan kunne skære yderligere 10.000 kr af prisen, og dermed være markedets suverænt billigste bil, så ville de nu nok gøre det.

Ford kører allerede deres såkaldte lagersalgskampagne på netop Ka, hvilket gør priserne konkurrencedygtige. Til gengæld skal man nok ikke forvente nogen væsentlig yderligere rabat.
Se: http://www.ford.dk/Aktuelle_tilbud/ny_ka

Ellers er der ikke meget ander at sige, end at hvis sporty køreegenskaber er vigtige for valget, så er det svært at komme uden om Ka - for den kører suverænt.
Men den er bare mindre praktisk med sine tre døre end f.eks. Picanto, og den er også mindre rummelig en konkurrenterne.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-11-2011 kl. 12:24

Prisen på Ka er faktisk kunstigt lav. Importøren giver faktisk tilskud på bilerne, for at kunne få prisen så langt ned som de er. Og de kører faktisk meget godt.
Største minus er at der ikke er bagdøre på Ka.

Lige PT er bedste bil i miniklassen Picanto ifølge alle motorjournalisterne, og der er derfor en forventet leveringstid på ca 3-4 måneder, med mindre du er heldig at kunne få fat i en af dem som S.H. nævner. Det var nok lige værd at undersøge nærmere.

Som flere andre har nævnt er VW Up på trapperne. Derudover den trillingesøstre Skoda Citigo og Seat Mii. Det skulle ikke undre mig at der bliver kortere lev. tid på dem frem for Up.
Men de er bestemt også værd at kigge på.