Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-10-2011 kl. 14:56

Der er godt nok mange meninger om benzin kontra diesel.

for det første, så er det helt umuligt at sige noget generelt om hvor meget man skal køre for at have en dieselbil.

Lige netop Citroen har et superbilligt dieselpogram (benzin og diesel koster det samme) Det bedtyer at det faktisk omgående kan betale sig at vælge dieselmodellen, rent økonomisk.

Så er der nogle der påstår at bilen "sprænger i luften" hvis du kører korte ture, hvilket jeg tvivler kraftigt på, så længe at du jævnligt kører en lang tur på 30-40km for partikelfilterets skyld.

Mit råd: Køb Citroen C3 HDi og tegn en forlængelse af fabriksgarantien, så du får 60 mdr´s garanti, det koster kun 109,- pr. måned eller 6.500,- ialt så er det ikke dit problem hvis dommedagsprofeterne får ret.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2011 kl. 15:43

C. Bonnesen skrev:
Det er svært at få en ordentlig økonomi i en dieselbil ved bykørsel og hvis du skal have en ordentlig økonomi (og varme i kabinen) skal du nok op på 15-20 km pr. tur, - med mindre du får installeret et oliefyr i bilen. Hvilket er noget som alle ejere af dieselbiler bør gøre efter min mening :-)

Lige et lille input til debatten om oliefyr.

Vi havde det i vores diesel Volvo, og jo det er rart, MEN det krævede at køreturen varede lige så længe, som fyret har kørt for ikke at dræne batteriet...I vintertiden (frost) startede oliefyret op omkring 45 minutter før.

Dette indlæg blev 21-10-2011 15:44 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-10-2011 kl. 09:04

Christian, du har altså ikke undersøgt tingene ordentligt, den ekstra garanti dækker ALT ALT, har jeg skrevet det tydeligt nok ?
det fremgår af materialet der udleveres ved indgåelsen af aftalen, kontakt selv din lokale Citroen forhandler.
EGR ventilen, kan i visse tilfælde godt drille og skal skiftes, dette har ikke udelukkende noget med køremønstret at gøre, snaere produktkvaliteten, som Iøvrigt er den samme uanset hvilken europæisk dieselbiler du vælger, da ventilen kommer fra samme producent.

Dette indlæg blev 22-10-2011 13:25 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-10-2011 kl. 10:17

christian schrøder skrev:
det kørsel mønster , vil jeg nu nok mene er super til en diesel . og som henrik lidt aggresivt skriver så dækker den udvidede garanti jo ALT , så det er da bare at købe den man føler bedst for .

Hej Christian.
Jeg har lige læst mit eget indlæg igen, du har sgu ret, det lyder lidt agressivt, jeg kan garantere at det ikke var sådan ment, jeg var blot lidt irriteret over at du udtaler dig om noget du ikke ved.

Endnu en gang, så beklager jeg, og jeg er heller ikke nu agressiv.

En god dag til alle