Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
08-10-2011 kl. 16:34
Emilia Juul skrev:
Vores er fra sep. 2010 og jeg havde tænkt, at der måske var ide i at sælge den netop nu, hvor folk stadig har garanti og hvor den ikke kan have tabt den store værdi?
En evt. ny stc. på gule plader skal være helt ny, da vi ikke vil have mekanikerregning og dem kan man vel ikke få vejet ned eller?
Men pyh man skal lige overveje, om den taber for meget. Så skal man nok overveje at have den i mere end 2 år og så bare glæde sig over, at man har fået en større og bedre bil til mindre pris end en hvidpladebil.
Du får ikke en meget "større" og "bedre" bil, men din gæld bliver større og brugsværdien langt mindre. Behold renaulten og køb en ny chassialonsofa til 70000kr eller en lampe til 50000kr og en stumtjener til 20000kr det er ca hvad det lille trick vil løbe op i efter et år.
PS: Tag bagsæderne ud snit sikkerhedsselerne over i bag, fjern vinduesopruller og sæt et gitter i så føresædet heller ikke kan køres tilbage og nyd så opgraderingen til gule plader :o)
Dette indlæg blev 08-10-2011 17:05 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
08-10-2011 kl. 16:51
De første 3 år taber en bil voldsomt meget i værdi. Nok ca 50 %.
Så hvis i tager ud til forhandler få i et chok. De vil ikke give ret meget for bilen.
Husk på at Renault kører med meget aggressive kampagnepriser lige pt, hvilket gør at i nok taber endnu mere. Jeres bil skal trods alt ligge et godt stykke under hvad en ny vil koste hos forhandler, og så skal i lige trække ca yderligere 30-35.000 yderligere fra.
Så jeg tvivler meget kraftigt på at det vil kunne betale sig at skifte til en gulplade-bil
Profil slettet
08-10-2011 kl. 17:36
Vh Anders
Profil slettet
08-10-2011 kl. 21:27
Suzuki Wagon 2001 solgt efter 1,5 år - afskrivning 50.000 (30K.km),
Smart fortwo 2009 solgt efter 1,5 år - afskrivning 75.000 (55K.km)
Volvo S40 1,6D 2008 købt i 1 år gammel og solgt efter 1,5 år pga. ændret kørselsmønster og 40K.km - afskrivning 120.000.
Så det skræmmer mig ikke, hvis vi skal afskrive alle 177.000, vi har givet for vores Polo på gule plader..;-)
De mest økomiske biler er to Fabia'er stc. en diesel (3 års ejerskab) og en benzin (5 års ejerskab) og en Fiat Punto Købt brugt 1,5 år gammel og solgt efter 2 års ejerskab alle ca. 1 kr. pr. km i afskrivning.
Profil slettet
10-10-2011 kl. 11:49
Jesper Eriksen skrev:
Hej Emilia,
Jeg ville ikke skifte til gulpladebil. Forestil Jer at skal sælge den om 5-10 år. Kun private kan købe den - ikke virksomheder - da I har betalt momsen, og der er ikke købere til en gulplade stationcar. Har bilen en pris på lad os sige 75.000 kr, skal en privat betale 9.000 kr om året for at køre i den, hvis det er en diesel.
Jeg synes også, at det er rart med bagsæderne, så man har mulighed for at have gæster med.
Hvis I vil have en gulplade stationcar, vil jeg anbefale at finde en, der er 5-10 år gammel. Så har den taget det store værditab og I kan vælge at køre den i bund.
Jeg ved ikke hvor du har de 9000 kr. om året fra (det afhænger jo af hvor tung og hvornår den er fra) - og ikke af hvad den koster.
Jeg er enig i, at gulplade-biler med moms betalt, ender som et problem når den skal sælges efter en del år.
Gulpladebiler indreg. efter juli 2007 koster 5040 kr. i privat-brugerafgift om året hvis de er under 2000 kg (det er alm. personbiler). Den udgift skal så tilægges miljøafgift for gulpladebil (lidt lavere end for hvidplade) + forsikring. En gulplade-diesel indreg. før 1.1.09 skal der ikke betales partikelfilterafgift på (hvis den mangler - så vidt jeg ved).