Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
04-10-2011 kl. 16:29
Oscar Majoros skrev:
Kikker du efter en Volvo S60 skal du nok nærmere sammenligne med en Audi A6 og ikke 4. Kan kun selv anbefale en A6 - Billig - Driftsikker
Jeg vil nu mene at det nærmere er Volvo S80 der er i samme størrelse som A6, og at S60 fint kan sammenlignes med A4 og BMW 3'er serie
Serg H
bruger siden
27-11-2004
Profil slettet
06-10-2011 kl. 10:07
Karsten Feddersen skrev:
Hej
S60 = A4 = BMW 3xx. Bare tjek de tyske tests. Det er de tre der sammenlignes. Medtag også Mercedes C-klasse i det segment, Saab 93 og Lexus ISxxx, samt Jaguar X-Type.
Ja, jeg kan da godt fortælle lidt om min. Jeg købe den 4 år gammel, nysynet og med 87.000 km på tælleren. Nu 1 år og 35.000km senere må jeg sige, at det var et rigtig godt køb. Det er en 2,4 170hk som kan fås relativt billigt, da den ikke ligger i microbilssegmentet. Jeg bruger den som pendlerbil og sikke nogle lækre km jeg bruger på motorvej/landevej. Den er dejllig støjsvag, har ok med kræfter og er ganske komfortabel.
Når det er så sagt, så er der også visse skavanker. S60 er en tung bil og den var heller ikke billig fra ny. Så reservedele kan være dyre, service er lidt dyrere og slid på bremser, undervogn, styrekugler osv slides mere grundet vægten, end hvis det var en letvægts Mazda 6 i samme alder/stand. Mit (s)eneste service kostede >15.000,- for service (6000,-), aircon-service (700,-) og udskiftning af diverse sliddele (bagerste bremser, styrekugler mv). Det var ganske vist mange penge, men omvendt, så går der 30.000km før næste service.
Jeg var selv ude at kigge på biler i klassen A4/A6/BMW 3xx/S60/S80/ osv. Jeg har dårlig ryg og i den forbindelse fandt jeg mig kun tilrette i S60/S80, så jeg har ingen sammenligningsgrundlag i forhold til de andre udover, at jeg ikke sad godt i dem. Kvaliteten i forhold til Audi og BMW er den dog samme og den skal nok holde i mange år.
Der går nok en hel del år før jeg får en anden, men jeg er næsten sikker på at ende i en S60/C70/S80 næste gang med en af deres turbo-motorer.
Mvh
Karsten
Så vidt jeg ved, er der da ikke 30000 km mellem hvert service, på sådan en faceliftet s60 2.4 170 hk - der er da vist kun 20000 km?
Dette indlæg blev 06-10-2011 10:08 redigeret af dets forfatter.