Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Anders Hedeager

Anders Hedeager
bruger siden
17-11-2005

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2011 kl. 19:39

Kasper Larsen skrev:
Hvis I havde 200.000 kr at købe en brugt bil i den store mellemklasse (Mondeo-klassen), hvilken ville I så vælge?

Den skal være økonomisk at køre i, gerne en diesel, stationcar og have mange kilomtere i sig endnu.

jeg ville vælge en vw passat tdi 105 1,9 pumpe dyse model den er super god og billig i drift

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2011 kl. 09:00

Hej Kasper

Jeg har lige handlet på baggrund af samme budget, ønsker til klasse, alder og km.stand, så jeg er selvfølgelig farvet af mit valg :-). Men jeg er ovenud tilfreds med vores "nye" C5, 2,0 HDI Tourer fra '08. Jeg nåede i min søgen frem til at her var mest værdi for pengene i den klasse sammenlignet med eksempelvis Mondeo (som jeg ville have købt hvis budgettet var til det), Insignia, Passat o. lign.

Mvh.
Jesper

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2011 kl. 18:52

K S skrev:

Nej - den forrige er ikke med automatgear - men det er den nye, da den nye kun sælges i forbindelse med automatgear i Danmark, hvor vi kun ser 20% af Renaults program. Desuden er den nye en smule tungere. Men ellers vil jeg give dig ret i, at det havde været usædvanligt ;-)

Jeg kører selv en 1.9dCi - den kører i gennemsnit ca. 16km/l med mit kørselsmønster, hvilket er OK, men ikke imponerende. Det kunne være interessant at prøve, hvor langt afløseren (1.6dci) kører i praksis, men jeg har nu ingen planer om at skifte. :-)

Nej - iflg. svensk undersøgelse, er det en af de bedst rustbeskyttede biler på markedet.

Renaults salg de sidste år er gået tilbage med 35% hvilket er en kedelig rekord blandt alle europæiske bilmærker, i kampen har de så sænke priserne på deres alderende bilpark for at booste salget, feks er en clio sænket med op til 45%.

http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110527/ANE/305279940/1193

De sidste mange mdr har renault 0 biler på top 20 herhjemme,
Så 20% af bilparken er da vist udemærket, taget i betragtning af et bilsalg der trods massiv reklame og prissænkning tilsyneladende så vidt jeg kan se ude bliver.

i maj var netop den aldrende clio på tolvte pladsen ellers har top 20 listen siden været saneret for renaulter, hvilket jo nok er en skam for de er sikkert blevet bedre.

Dette indlæg blev 04-10-2011 21:41 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2011 kl. 16:40

K S skrev:

Du blander tingene lidt sammen.....

Nedgangen på de europæiske markeder har jeg ikke fulgt med i - jeg kender derfor ikke de nyeste tal, men det europæiske bilsalg er generelt lavt. Renault ejer desuden mærkene Samsung, Dacia og Nissan.

Jeg ved ikke, hvad du mener med "aldrende bilpark" - men de har nye og ældre modeller i programmet - Clio er blandt de ældste - Scénic blandt de yngre. Sådan er det for mange fabrikanter - VW Touran er f.eks. temmeligt gammel. Det interessante er vel dybest heller ikke alderen - men om de er konkurrencedygtige. Clio og Touran sælger stadig godt og er stadig konkurrencedygtige - trods alderen, mens en bil som Hyundai Sonata holdt helt op med at sælge efter få år - nu afløses den så i en alder af 6 år af en meget friskere I40.

I Danmark har salget i mange år været varetaget af Volvo, der ikke har ønsket konkurrencen. Den nye importør har derfor forsøgt at øge markedsandelsen, hvilket er lykkedes (jeg mener, at de ligger omkring 7-8%) . I resten af Europa er Renault et betragteligt mere udbredt mærke - Mégane har f.eks. været Europas mest solgte bil i perioder. Selv med den nye importør ser vi dog kun 20% af Renaults samlede modelprogram i Danmark (det har intet med bilparken at gøre).

Om de skulle have en større eller mindre markedsandel, har jeg ingen holdning til. I perioder har Lada været mest solgte bil i Danmark - om det er et kvalitetstegn - eller blot et tegn på, at den var billig, kan man jo overveje.....

Stadig ude og vifte med tricoloren , blot mere afdæmpet tak for det KS

Men renault har stadig gigantiske salgs problemer håber at de får styr på det.

Alle bilmærke er betragtelig mere udbredte i udlandet.

Renault har aktie majoiteten i "samsung bil division" hvilket ikke er noget at skrive hjem om, så tro nu ikke at de ejer verdens største elektronik gigant så bliver du skuffet.

Hyundai som du selv nævner skifter i30 ud efter kun, blot, only, 4 år og det sælger åbenbart, for de er gået 14% op i aug hvor renault er gået yderlige 13%ned.

Så at du ikke syntes at alderen har noget at sige?

At sammenligne sonata og i40? siden 2009 er der ikke solgt sonataer det er 2 vidt forskellige biler, der har intet med hinanden at gøre andet end logoet.

sonata solgte forøvrigt godt selvom skosælgerne var for fine til at køre i den.

Profil slettet

Profil slettet

11-11-2011 kl. 22:36

Har selv en Honda Accord 2,2 dtec tourer - absolut den bedste bil jeg har ejet. Jeg kører 40000 km om året og har de seneste 10 år haft 4 andre diesel stationcar: Octavia og Citroen C5 (2 stk. af seneste udgave C5 III).
Hondaen byder på et godt kompromis mellem sport og komfort. Hele samspillet mellem gearkasse, kobling og motor er meget vellykket. Den kører og bevæger sig med en lethed som en mindre bil og er samtidig meget retningsstabil selv ved høje hastigheder syd for grænsen. Desværre er den ikke så rumlig som klassekammeraterne - særligt er bagerummet ikke så stort som konkurrenternes ligesom pladsen ved bagsædet kunne være bedre. Hvis jeg sammenligner med min kammerats Avensis, så har Avensisen klart mere plads, men kørestillingen er bedre i Accord ligesom Hondaen er mere førerorienteret og køreglad.
Er du opmærksom på, at det netop nu er muligt at få en 2 år gammel Accord som min med under 30000 km. på tælleren til ca. 260000 - det er, hvis du spørger mig et fantastisk tilbud, som alene skyldes et stort udbud af brugt leasingbiler.
Held og lykke med jagten på den nye vogn:-)