Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

jesper andreasen

jesper andreasen
bruger siden
05-05-2007

29-09-2011 kl. 07:55

Jeg så en på gaden igår, og den fangede straks min opmærksomhed. rigtig flot vogn med stil over.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-09-2011 kl. 21:47

Torben Rasmussen skrev:
fin bil. Har selv en getz og er virkelig glad for den. I40 er dog alt for dyr.340000,- med lille diesel motor. Tror de kommer til at revudere deres priser.Har heller ikke set ret mange af dem på vejene endnu.
mvh
Torben R

Kan godt forstå at 340000 virker afskrækkende hvis man køre i en getz. ;-)
Men en start pris på 300000 for en rimelig udstyret ny topmoderne flot stor stationcar er da et fund hvis man kan klare et lidt større beløb på budgetet.

Ingen på vejene? Regner du med at de sælger 50000 de første 4 uger den er til salg???? , der bliver leveret 800stk til DK i år 2200stk næste år og fortvivl ikke de skal nok blive solgt. :o)

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2011 kl. 16:04

K S skrev:
Med en startpris på 290.000kr. for en Mazda 6, 309.000 for en Skoda Superb, 305.000 for en Avensis etc. er Hyundai'en for dyr. Hyundai er stadig et mærke, der skal sælge på prisen, da de ikke har samme "status" som de nævnte mærker (selv om kvaliteten er ved at være på plads).

Med en startpris omkring 270-280.000kr., ville den være konkurrencedygtig, men det nuværende niveau er sat lidt for optimistisk.

De slog Usa de slog Japan, nu slår de europa.
Hyundai holder fest og dem der ikke er inviteret med, står udenfor og brokker sig.

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2011 kl. 19:47

K S skrev:

Kan du ikke droppe dit ligegyldige fanboy-ævl?

I40 ser ud til at være en fin bil - men prisen er for høj for et discountmærke - også selv om bilerne er ved at være på niveau med de etablerede konkurrenter. Det er samme historie som med Skoda i sin tid: Selv om produktet er fint, tager det tid at få rettet op på et blakket ry.

KS
Med mindre du "faktisk" vil købe en i40 til de 270,000kr du selv foreslår er din mening vel ret ligegyldig i dette i40 indlæg.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

30-09-2011 kl. 19:58

I40 er en lækker bil - nok også prisen taget i betragtning.
Men tjek så lige Kia's kommende udgave af "samme" bil, nemlig den ny Optima.
Den er måske endnu skarpere i designet.
Ok, det er svært at sammenligne Hyundai's st.car med Kia's sedan, men den ser sku godt ud.

Koreanerne kommer...
Nej, den udtalelse er allerede forældet.
For de er her allerede.
I mine øjne er de nu smuttet forbi japanerne.
Toyota, Mazda, Nissan etc. har ihvertfald ikke noget, der umiddelbart kan matche i40.
Og de bider tyskerne i haserne.

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2011 kl. 20:15

K S skrev:

Ikke så ligegyldig som dit fanboy-ævl!

Jeg forholder mig til markedsvilkår, priser og gensalgsværdi - du kommer blot med ligegyldige slagord....

Kong H har styr på det uden din hjælp.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

04-10-2011 kl. 12:16

Uanset om man er til kia og Hyundai, så må man indrømme at de har udviklet sig med hastige skridt fremad... Tænk hvis de tyske og japanske mærker havde udviklet sig lige så hurtigt?!?!?

Det med startpriserne på bilerne i den klasse kan man ikke bruge til så meget, da der ikke er ret mange der vælge lige præcis den version.

Generelt får man mere bil/udstyr for pengene hvis man vælger Kia/hyundai.
Men som også har nævnt har de ikke opnået den fulde respekt endnu, som f.eks skoda. Der går nok lige 5 år endnu. Men de gør i hvert fald mange rigtige ting for at opnå det.

Men man bør i hvert fald give dem en chance. Helt tosset er de ikke....

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

16-11-2011 kl. 23:12

Tja, måske skal folk lige opdage at den er på markedet.

Men uagtet at kvaliteten sikkert er ved at være på plads, tror jeg at mærket/prestigen halter lidt, især når startprisen er 300k.
Kia/Hyundai har jo nok stadig et discount-ry som ikke harmonerer med at smide 3-400k for en bil (uagtet at de er billigere end tilsvarende biler)....

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

17-11-2011 kl. 21:38

T l skrev:
Tja, måske skal folk lige opdage at den er på markedet.

Men uagtet at kvaliteten sikkert er ved at være på plads, tror jeg at mærket/prestigen halter lidt, især når startprisen er 300k.
Kia/Hyundai har jo nok stadig et discount-ry som ikke harmonerer med at smide 3-400k for en bil (uagtet at de er billigere end tilsvarende biler)....

Da Peugeot lancerede den nye 508 var der solgt omkring 1000 biler inden den kom til DK.

Så jeg tror nok at folk er klar over at den er her, men har ikke lyst til at købe den.

Hilsen Lars