Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-09-2011 kl. 02:58

Jamen det er jo da nemt det her,-) Citroen har kampagne tilbud på flere modeller. En C1 benzin med 20.000 i udbetaling og 975,- pr mdr. men med dit km forbrug vil jeg nok kigge på en C3 Hdi 70hk , mener det var ca 25000 i udbetaling og 1450,- pr mdr. Den køre i snit godt 25km/l. Det var mine bud.

mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2011 kl. 11:55

Du skal godt nok køre meget ! 1000 km om ugen, så ville jeg kigge efter en nr. større end en C1. Der skal du op i miniklassen før du får bare lidt komfort, som er et must med det km tal.

Jeg ville kigge efter en i20 som har 5 års garanti uden km begrænsning.

Den starter vist på 114.000 kr.

En brugt lupo L3 ville jeg ikke hoppe på, den er en ældre model med dyrt teknik.

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2011 kl. 20:00

Prøv nu lige at høre her, en fælg til en lupo ´L3 koster 5000 kr, det vil sige 20000 kr for et sæt, hvis du virkelig flotter dig, så kan du få de fedeste alufælge til det halve til en hvilken som helst anden bil og det er kun 1 eks. på hvor teknisk en L3 er.

Dette indlæg blev 24-09-2011 20:00 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

24-09-2011 kl. 23:09

Der er jo ikke nødvendigvis noget galt med en Lupo, men det er ved at være en gammel bil, hvor de fleste eksemplarer er godt brugte.

Jeg ville gå efter noget nyere, evt. en af trillingebilerne, Nissan Micra, Ford Ka eller lignende...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-09-2011 kl. 00:26

thomas mikkelsen skrev:
og bruger foresten mine originale fælge som VINTERHJUL...... lol...

Så vidt jeg ved ligger der helt faste retningslinier for en Lupo for at den kan beholde den vægtafgift og afgiften på bilen. Den kan ikke synes med uoriginale hjul medmindre du risikere at ryge op i afgift på den ene og anden måde. Sådan har det været hidtil.

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2011 kl. 06:58

En fælg til en L3 koster eller kostede 5000 kr da det er en speciel letvægtsmetal de er lavet af, så lad nu være Thomas.
Hvis du vil sælge dine fælge og købe nogle andre, så er det nok ikke en L3 du skal have, for det er jo hele ideen bag at have en 3L, ikke at smide smarte alufælge på den.

Så kunne du bare købe en alm. Lupo

Dette indlæg blev 25-09-2011 08:53 redigeret af dets forfatter.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

27-09-2011 kl. 11:40

hvad er dit budget? det er vigtigt for at kan hjælpe

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2011 kl. 14:14

K S skrev:
En 9 år gammel bil - uanset mærke/model - har alt andet lige en stor risiko for fejl - og visse fejl er dyrere på Lupo 3L end på de fleste andre. Til 77.000kr. kan du næsten købe en fabriksny bil - f.eks. en Fiat Panda med ESP for 85.000kr.

UP? Tjah - hvis den bliver som VW normalt, vil den blive for dyr ifht. konkurrenterne. FDM lavede i sidste måned en brugttest af VW Touran: 3 ud af 6 stjerner grundet for mange fejl - så det er ikke kvalitet, man betaler ekstra for....

Tjaeh, nu nævner du Touran som et eksempel på VW's svigtende kvalitet, og den har ganske vist også et noget blakket ry... Du kunne også have valgt at nævne f.eks. Golf V som i ADAC's dauertest (langtidstest) klarede sig ret flot, "Næsten mønster-elev" var overskriften; mener også at kunne huske at Golf VI har klaret sig ligeså flot i samme type test.

Om en up! bliver for dyr? Importøren har ikke meldt egentlige priser ud endnu, men meldingerne er at den bliver prissat "konkurrencedygtigt" ift konkurrenterne, mon ikke det betyder under 100K i startpris? Om det er dyrt skal vel ses ift udstyrsniveau osv....?

Nu vi er ved priserne på VW-produkter, så er det også lige værd at bemærke at FDM's duel-test af Golf VI og Kia C'eed konkluderer at Golf'en faktisk er en smule billigere at eje set over tre år (mener jeg det var, har ikke lige testen foran mig), og det til trods for en noget højere indkøbspris...

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2011 kl. 17:20

K S skrev:
Nej - jeg nævnte Touran som et eksempel på, at VW's kvalitet ikke kan siges generelt at hænge sammen med den højere pris. De er hverken værre eller bedre end konkurrenterne - kun dyrere.

Mht. totaløkonomien, afhænger det jo af de valgte parametre. Efter 4 år kunne regnskabet have været omvendt - eller med flere/færre km. Desuden vil gensalgsværdien om 3-4-5 år stadig være et gæt - først når bilen er solgt, kender man den reelle omkostning. Derfor skal man altid tage den slags undersøgelser med et gran salt - der er alt for mange usikkerhedsfaktorer.

Om UP bliver konkurrencedygtigt, vil tiden vise - men priser på omkring 100.000kr. placerer den 10-15.000kr. over konkurrenterne - og traditionelt set vil den ikke have mere udstyr end disse - måske nærmere tværtimod. Til gengæld vil den have kortere garanti end en række af konkurrenterne.....

Jo jo, men du vælger jo også at tage ét af de værste eksempler fra VW i nyere tid og sætte det op som det forventelige kvalitetsniveau; jeg gjorde bare opmærksom på at der sagtens kan findes biler i VW's produktpalette hvor pris og kvalitet hænger bedre sammen. Havde vi ikke haft de høje danske afgifter ville prisniveauet på en VW heller ikke ligge så meget højere end konkurrenterne, men det er en helt anden snak.

Skal man tage dueltesten og værditabsudregningen med et gran salt? Ja, det er jeg helt enig i at man skal, det er i bedste fald gætværk når man snakker værditab ud i fremtiden. På samme måde kan man jo også tage brugttesten af Touran med et gran salt; der er helt sikkert mange der har haft problemer med netop denne model, ellers ville det statistiske materiale nok se anderledes ud.

Men statistik er stadig en underlig størrelse, og jeg kender flere i omgangskredsen der kører Touran, bl.a. med den meget udskældte kombination af 2,0 TDI motoren og DSG, uden at bilerne har voldt problemer overhovedet; den ene har langt over 300.000km på bagen uden ret meget andet end almindeligt vedligehold. Er det udtryk for at FDM's brugttest tager fejl? Nej, det er udtryk for at statistik er et gennemsnit, og for hver dårlige bil der holder på værksted konstant findes der også dem der kører upåklageligt.

Med hensyn til up! (jeg insisterer på at skrive det som VW skriver det, jeg er en smule pedantisk med den slags, hehe..), så er der vidst ingen der på nuværende tidspunkt aner hvad den reelt kommer til at koste; importøren har udtalt "konkurrencedygtige priser", hvilket mange medier har tolket som under 100K i startpris. Hvor meget under er stadig gætværk, jeg håber at de skæver til Kia Picanto og forsøger at matche priserne hér. Mere realistisk set kommer den jo nok til at starte omkring 100K plus/minus, og så er jeg helt enig i din betragtning om at den bliver for dyr i forhold til konkurrenterne.

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2011 kl. 22:00

K S skrev:
Jeps - statistik kan bruges til at vise (næsten) alt.

Touran klarer sig ikke godt, men også Passat og Polo har haft en del problemer, så det er ikke et enestående tilfælde. Den tidligere Passat fik overskriften "Et helt liv med børnesygdomme" i FDMs brugttest, Sharan har klaret sig dårligt - så der er intet generelt billede af, at pris og kvalitet hænger sammen.

Du har selvfølgelig ret i, at langt de fleste VW-ejere kører mere eller mindre problemfrit - men det gør de fleste andre bilejere også - selv de, der kører i de mærker, som mange har fordomme mod, og som koster væsentligt mindre. Det er netop pointen: VW er hverken værre eller bedre end konkurrenterne - kun dyrere...... ;-)

Ja, jeg tror vist at vi skal blive enige om at vi egentlig er ret enige, og så være enige om dét, hehe..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-09-2011 kl. 15:09

Ja måske en ide at vente på den nye up. Det skulle efter sigende være en bil der slår alle andre i det segment. Men hvornår den præcis lander på dato vides ikke helt, og så kan der være ventetid på levering. De første modeller der kommer er vist ikke helt opdateret med start og stop. Kommer vist omkring maj juni.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-09-2011 kl. 15:46

Hej K S

Det er jo da et godt spørgsmål, jeg kan jo kun vide det jeg har læst til dato.

Kia pikanto er pt toppen af poppen med hensyn til køre komfort mv. men dem der har testet up siger at den rykker fra alle de små på alle punter. Rygter siger at bilen måske kommer som standard med a/c og det nye bremse system, der selv bremser hvis en fodgænger går ud foran bilen. Ja jeg har forsøgt at finde alt det om up jeg kunne. Og indtil videre ser det godt ud. Men selvfølgelig skal der selvsyn til og prøve tur. Jeg tror den bliver rigtig fin som lille bil og prisen kommer sikkert til at slå mange af de små.

Og nej jeg har ikke noget med logoet vw. men lidt int at de nu vil prøve at komme ind på markedet med en ny llile bil. Men lad os nu vente og se. men smart ser den ud syns jeg. tjek den lige ud......

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-09-2011 kl. 15:58

K S skrev:
Hvad er det for tests/prøvekørsler, du henviser til?
Jeg har kun set forhåndsomtale (men jeg har så heller ikke specifikt søgt på det) - og du skal ikke forvente, at det omtalte udstyr bliver standard i afgiftsplagede Danmark til en konkurrencedygtig pris - det gælder desværre de fleste (alle) biler, at vi får skrabede versioner grundet den høje afgift.

K S hmm test eller prøve kørsler. Kan ikke husk hvem det eller hvor det var. men nogle fra danmark har været inviteret ned til vw og prøve kørt up på autobahn mv.

Og nej jeg forventer ikke noget med hensyn til udstyr. og som jeg skrev....lad os nu se når den kommer hvordan virkelighedens verden ser ud med udstyr mv

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2011 kl. 20:55

Så længe der ikke foreligger oplysninger omkring priser og udstyrsniveauer, og så længe danske forhandlere ikke har demovogne man kan prøve, så er det vel egentlig også en rimelig ligegyldig diskution om up! kan slå konkurrenterne eller ej?

De argumenter for og imod jeg hører lige nu er mest præget af hvorvidt man kan lide VW som mærke/brand eller ej.

"Den bliver helt sikkert for dyr og for skrabet, det er VW altid!" kan ikke bruges til en skid så længe man kun baserer det på et irrationelt had til Volkswagen :-) Lad os nu lige vente til den er introduceret og vi kender priserne osv, så har du også noget at have det i K S, hehe.. Hvem ved, det kan jo være at den overrasker positivt?

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2011 kl. 13:23

K S skrev:
Du har da ret i, at vi intet ved endnu - men nævn lige 1 VW de sidste 20 år, der ikke var dyrere og med mindre udstyr end konkurrenterne (før man hældte "DK-pakker" og lign. på)? Nej - vel?
Hvor stor er så sandsynligheden for, at UP skulle være den første bil i årtier fra VW, skulle bryde mønsteret....?

Bilen kommer som bekendt også som Skoda (og sandsynligvis også Seat) - og der skal være plads til disse 2, der skal sælges til en lavere pris end VW. Ergo er der grænser for, hvor lavt UP kan prissættes.

Såehhh - "irrationelt had til VW"?
Nej - tværtimod særdeles rationelle overvejelser!
Det eneste man så kan diskutere er, om VW er "for dyr" eller blot "dyrere end konkurrenterne" - det afhænger helt af, hvor stor værdi man tillægger selve mærket. Jeg vil blot hellere betale for produktet fremfor mærket :-)

Når jeg skrev "irrationelt had" så mente jeg det også mest som et billede på den entusiasme du lægger for dagen i dine rationelle overvejelser omkring VW ;-) Du går jo aldrig glip af en eneste chance for f.eks. at fremhæve hvor dårligt Touran klarede sig i FDM's brugttest, og det uanset om tråden iøvrigt handler om Touran, eller VW for den sags skyld.

Jeg er på ingen måde VW-fanboy, jeg kører selv Honda. Men jeg finder det altid en smule underligt og småkomisk når folk i den grad lægger energi i at synes dårligt om bestemte bilmærker.. eller for den sags skyld gør det modsatte og lægger energi i KUN at synes om ét bestemt mærke.

Men du har da helt sikkert ret, up! bliver sikkert skrabet og dyr i forhold til konkurrenterne, delvist med hjælp fra vores fantastiske afgiftssystem, og så har du endnu en model fra VW du i de skarpeste vendinger kan fraråde folk at købe :-)

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2011 kl. 20:41

K S skrev:
Det er endnu sjovere med den entusiasme du lægger for dagen for at sætte folk, du ikke kender, i bås. ;-)

Jeg må skuffe dig - jeg har selv været ude for at kigge på VW i flere omgange i forbindelse med bilkøb, og vil ikke afvise, at der kan komme et eksemplar i carporten en dag. Jeg har ejet mange forskellige mærker fra mange lande - jeg vælger fra gang til gang, hvad der lever bedst op til ønsker og krav.

Når jeg omtaler testen af Touran, er som modvægt til de floskler om "kvalitet", der ofte følger med omtalen af VW. Man skal vælge en VW fordi den passer til ens krav/ønsker/behov - ikke udfra historier om kvalitet, der ikke holder i virkelighedens verden. Tilsvarende skal man tage gamle fordomme om kvalitet baseret på oprindelsesland med nogle vognlæs salt, men gamle fordomme er svære at udrydde. Jeg forsøger blot at gøre op med nogle af de gamle historier/fordomme og glorifiseringer.

EDIT: Jeg prøver lige med et mindre konfronterende indlæg :-)

Jeg er selvfølgelig ked af at du føler dig sat i bås K S. Men du må da også selv indrømme at du har været medvirkende til at man kunne få dette indtryk af dig?

Jeg kan ikke helt finde sammenhængen i at du mener at VW er skrabede og generelt for dyre og at du nu skriver at du flere gange har kigget VW og sagtens kan forestille dig at købe én en dag?

Jeg synes til gengæld at din betragtning omkring VW's oplevede kvalitet, og at den er pengene værd for nogle men ikke for andre, rammer helt og aldeles plet :-)

Dette indlæg blev 02-10-2011 22:00 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 02:28

Hej UE

http://www.fdm.dk/nyheder/her-er-den-sidste-trilling
Fandt den sidste af de nye trillinger VW UP, Skoda City Go og her Seat mii

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 02:47

Ja når man læser lidt på det, ser det mere og mere ud til at det bliver en spændende og sjov bil. Jeg vil tro at VW up måske nok bliver den med flotteste lygter hjul, sæder og rat plus instrument bord.Men alt er jo smag og behag. Hmm jeg vil tro at de andre trillinger 107 C1 aygo muligvis vil tabe store markeds andele i 2012

Dette indlæg blev 04-10-2011 02:50 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 03:01

UE Folmer skrev:
Ja, jeg synes det bliver rigtig spændende at møde den dersens up!
Desværre kan man endnu ikke skrive sig op til en prøvetur :)

Nej du bliver nød til at vente lidt. Ligesom juleaften... Men du kan jo håbe på at du venter på noget godt. man kan hos Bank med hjerte (Sweed Bank) Få billån med kun 10% i udbetaling og en rimelig lav rente. Men hvis du kan vente er det måske nok det værd. Det kan vi håbe på .-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 03:22

UE Folmer skrev:
Tak for tip.... Men Sweed Bank lyder mere dyr end hos bilforhandlerne?! Ved Swift kan købes frem til midt i denne måned med til en rente på knap 3% - og så giver de vist nok 15.000 for din gamle spand i bytte....

Åh, det er jo en videnskab at anskaffe sig en bil :)

Ja videnskab eller bare at kunne overskue det marked er lidt af en ..........

Hmm ja sweed bank er 10% ud og ca 5-6,5 i årlige omkostninger. ja visse bil forhandler som du nævner til 3% skal man lige være opmærksom på årlige omk i %. ja de forsøger jo at sælge biler for enhver pris. men man skal se sig godt for. Men syns det kommer an på hvad og hvilken bil der tiltaler en. nu ved jeg ikke om du er ny startet billist, for forsikring kan også blive en dyr sag.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 04:49

UE måske en god ide lige at nævne lidt om hvor meget du kan/vil betale i ydelser på en evt bil ? også gerne om du er nybillist og ca alder. Og det job du skal køre til, noget du regner med og ca hvor længe?? for ca 48.000km om året i km til arbejde igennem flere år eks. ja så får bilen jo hurtigt kørt mange km, og så kunne det måske være noget diesel du skal over i. Alt dette kan jo måske resultere i at du skal vælge en anden bil....Og ja når man bliver gammell nok, må man som jeg være længe oppe :-)

Mvh

Dette indlæg blev 04-10-2011 04:55 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 15:28

Hej UE

Ja pyha som jeg læser dine forskellige svar, er du godt hængt op til hverdag.

De 12-1400,- pr mdr du nævner.....Hvis det både er til afdrag og forsikring, kommer det efter min målestok til at knibe. Nu kan jeg jo ikke læse alle dine tanker vedr bil, men hvis den skall sælges igen efter endt pendling, vil der også komme et tab.

Jeg kan godt forstå du kigger langt efter de nye mini biler der snart kommer, febuar marst og april. Men så er der jo kun ca 1år tilbage af din pendling, og ved ikke om du havde tænkt dig så at beholde bilen efter dette.....

Det er vel ikke nødvendigt at nævne at du husker at få fradrag via skat for din kørsel til arbejde.

Jeg ved ikke hvor stramt dit budget er, men der skal jo være til at fylde brændstof på ugentligt.

En lille ny bil vil man måske godt kunne få til ca 1000,- pr mdr i afdrag for en til 80.000 og en til 100.000,- ca 13-1400,-pr mdr.

Du kan evt ringe for oplysninger om priser på forsikring hos Vw , Kia, osv.

Husk lige ved evt køb af nybil af få vinterdæk med ind i bilens og lånet's pris. Ca 3-3500,- Husk også at indregne penge i budget til servive på evt ny bil. En del biler skal til service for hver 15.000km pris leje ca 1500-2000kr for det første service og ca 2-3000 for der andet service eftersyn.

Mvh

Dette indlæg blev 04-10-2011 15:50 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 15:34

Jess har selvfølgelig en pointe i at købe en gammel spand og så få ca 15000 for den ved nykøb. Problem er bare at det er noget juks, fordi du kan da ikke stå med en gammel spand......tænkt hvis der er alt muligt ivejen med den og den kommer til at koste penge.....plus det faktum at det tilbud om at få 15000 for gammel bil ved køb af ny, er jo ikke sikker dette tilbud er der når du skal bruge det. Blot en af mange tanker. men ideen er som sådan god nok, hvis man i forvejen havde en gammel spand.

Dette er spekulation....men hvis bilen skal sælges igen senere vil jeg umiddelbart tro at de små nye der kommer vil være nemmere at komme af med igen. Men kun et gæt. men som jeg læser det har du brug for bil/transport nu. Så er spørgsmålet om du vil vente eller finde noget nu.

Dette indlæg blev 04-10-2011 16:02 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 20:20

Hej UE

Ja du er sikkert et livs stykke ,-)

Og pyha det bliver da til mange penge bare i brændstof.....

Hvis jeg tager udgangspunkt i nok det mest rentable for din økonomi er det en C1'er til 975 i afdrag pr mdr. og 20.000,. udbetaling. Ved ikke om citroen har billig forsikring, men det skal du nok undersøge. Men bare km tal på 50.000 om året er ca 2750,- pr mdr i brændstof. Ca 12kr liter og ca 18km/l når du køre på motorvej. Og ja hvis du køre 50.000 på et år skal denne model til service 3 gange.....ca 7000kr i service og er du heldig kan du måske få en forsikring til små 4000kr. men ja du er spændt hårdt for kan jeg se. Hmm du skal have fat på en bil som kan financieres til det du kan betale, og hvor service interval måske er 30.000. Men du er skisme heller ikke nem at danse med. Det er jo et livsfarligt budget, og problem kan jo opstå hvis du evt får merudgifter på den ene eller anden måde. Jeg har lagt hovedet i blød, men det strander hele tiden på din økonomi. Der er jo intet ved at råde dig hvis ikke det holder vand....

Ja du er en kvinde som du skriver, og jeg ved da også godt det med æstetik former, farver "fodtøj" , Hk i bilen må jeg hellere skynde mig at sige ,-)

Men syns den er svær. Enten skal du have et job der kan betale tingene eller også skal du holde op med at arbejde, eller finde dig en mand der kan være med til at betale ,-) (for sjov) men du kan jo lige se om du kan regne lidt på det med økonomien, og hvad du har til bil budget hver måned. men du er en hård nød at knække. Men ingen har jo sagt det skal være nemt ,-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 22:55

Hovsa ang pendling på motor vej.....Ja så kan vi sagtens blive ved. Den optimale motor til dette ligger i en bmw 320D (184hk) bedst af alle. men motor størrelsen er ikke afgørende her i dette tilfælde pga økonomi. Vil nu ikke sige at en eks C1'er er synderligt anstrengt. har futlet i en fra sydfyn op igennem jylland, og enddog i blæsevejr. 110 ingen problemer, 140 nuvel den holder nemt farten. Dens topfart er 160. Hvis man skal have det optimale skal man også betale for det. C1 køre imellem 18 og 20km/l på motor vej når bilen er kørt til. Mange diesler køre kun imellem 15 og 18km/l på motorvej, og ja så er der jo ovnenævnte bmw som kan gå 20-22km/l på motorvej afhængig af om det er 110 eller 130. De nye Crdi motorer kan muligvis præstere lidt mere en 16-18 på literen. Men vi taler her om hvad bilen så koster.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-10-2011 kl. 23:34

UE Folmer skrev:
Hold da fast, I ved godt nok mange (sjove) ting :)

Ja da du sku bare vide ,-) '

(bring it on-) hmm narj er du tosset kvinde....sådan noget tør mænd ikke ,-)

Ja fornemmer stærkt en kvinde der køre lidt på grænser.....hmm det er såmænd ikke værst. Bare du ikke kommer i klemme. Om muligt gæt er job noget Psyk et ellerandet...Måske du skulle "ansætte" en butler til at holde dig lidt nede på jorden...Du ved på flad fod,-) medmindre du selvfølgelig er på vej i byen ,-)

Ja nu kildre det lidt i cellerne på øvereste etage...Hmm mon det er tid til udfordring...

Der ligger jo udfordring i både at have mel i munden og samtidig blæse. Om man kan få det meste her i livet uden at skulle give afkald på andre goder/fornøjelser/nydelser osv.

Nå det var den bil du skulle købe.....

Dette indlæg blev 04-10-2011 23:55 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 00:23

Æv så røg den job ansøgning i kurven....Ville ellers være en meget smart "ting" at have ansat.....,-) Hmm bare tæer...not bad!

Nej ved ikke om jeg formulere mig forkert i forhold til de skrevne ord, om at du udfordrer dig selv mv og måske tager chancen med visse ting og håber det går. måske det jeg kalder grænser. Og nej det er som sådan ikke det billed du har tegnet.

Blondine i bare fødder bag rattet.....hmm jeg flytter lige min bil inden take off ,-) og nej jeg vil ikke køre om kap med dig på denne måde....du skal jo nok finde en måde at vinde på ,.) "hvis jeg kender dig ret" . Men spændende personlighed.

Med hensyn til bilen ,-) vi skulle jo helst have den økonomi til at hænge sammen, så du ikke ringer på vejen til arbejde fordi den er kørt tør, og vil hentes ,-)

Dette indlæg blev 05-10-2011 00:33 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 01:27

Hej Ulla

Hmm rødmer lidt nu....flirter ? mig.....Kunne jeg da aldrig finde på ,-) nej kender dig ikke. Kan godt se at du gør alt for ikke at skulle gøre brug af butler. ...Cykel træk på bilen og hvad ved jeg. Og du vil så stå af og cykle evt halvvejen til job.....Din bisse,-)

og nej er nu ikke på jobjagt medmindre det er butler job (griner) en sådan en vasker kun bilen, nusser fødder og holder håndklædet klar,-) (driller dig lidt)

men jo det med biler kan jo måske godt være lidt af en videnskab, især for blondiner (griner) men måske du lige nævner lidt om beløb når du får regnet det ud med økonomien. Syns nu du er streng, enten er jeg for sjov eller "for spændende"

Ang km pr år......forsikring kan meget vel blive noget dyrere ved 50.000km end det normale 20.000km

Dette indlæg blev 05-10-2011 01:39 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 01:51

U E skrev:
Hej T Nielsen

Oki, den med videnskab & blondinen bad jeg selv om :)

Før jeg falder omkuld må vi hellere rydde op i evt. misforståelser:
- Det var dig der skrev "spændende personlighed" - dét takkede jeg for
- Du kalder mig bisse og streng - You aint seen nothing yet
- Du er god til at "drille"
- Kan man være FOR sjov?
- Du er ikke jobsøgende
- Du ved da vist lige lidt mere om biler end jeg = tak :D

.... Kan ikke lige se hvordan jeg kommer længere med at beregner mit nye fradrag mv. før jeg kan få fat i SKAT?

Hmm okey ja du har ret, det var mig der skrev spændende .......

"you aint seen nothing yet" , hmm bring it on b...!

Ja måske er jeg en god '"teaser" , og tak.

For sjov....Narj kun hvis man går over visse grænser vil jeg tro, men er ingenlunde ondt ment når det kommer fra ham selv,-)

Hmm måske er jeg helt forkert på den, men et eller andet sted minder de lidt om Dharma fra serien et umage par ,-) Waauw.

Og ja indtil videre ved jeg måske lidt mere om biler end dig, men er nu ret sikker på du nok skal komme efter det ,.)

Omkring fradrag, mener det er ca 2kr og noget pr km. Pengeværdi er ca en 1/3 af beløbet.

Dette indlæg blev 05-10-2011 01:54 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 01:57

U E skrev:
Hov, overså din sidste linje her - du siger noget mht km/år og prisen på forsikring. Det kan jeg faktisk godt huske, nu du nævner det.... For hulen, det bliver vist noget af en udgift at investere i det pendler-job...... pyyyh

Jamen er jo det jeg forsøger at sige....det bliver noget af en udgift, medmindre .......Nej nu skal jeg nok vare min mund. Har vist "drillet" dig rigeligt i forvejen...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 01:58

U E skrev:
Vrider mig af grin og ved ikke om jeg burde græde....

Ja det er ikke altid der er langt fra grin til gråd.....hmm sikkert mig igen ,-)

Eller var det økonomien.....

Dette indlæg blev 05-10-2011 02:01 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:06

U E skrev:
Får snart krampe i smilehullerne.... Av av av Stoooop

Et umage par? Men de har vist slet ikke bil eller?
Tak, så vidt jeg husker er Dharma ret skøn/skør - og "Butleren" umådelig rummelig og overbærende

Hvor kom den assosiation fra... Blond, bare tæer =Dharma!

Sig mig, kan alle læse hva vi skriver her?

Hmm altid noget du får et godt grin.... Hmm ja Dharma kom til mig forleden da jeg læste dine indlæg igennem. Nej jeg tror ikke de har bil, og jo idag kom der lidt mere til med de bare tæer mv. men da dejligt at folk ikke er ens og tør hvor andre tier.

Ja man kan godt se hvad vi skriver

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:10

Dharma er jo en små skør/skøn type, lidt flippet men sexet og sjov påden gode måde.

Jo de har vist haft et folkevogns rugbrød i alle regnbuens farver. Sjov familie

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:12

Ja dukan da få et stave kursus......Det går nu fint, jeg kan sagtens se hvad du skriver,-) Rammer jeg meget ved siden af med hende dharma

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:19

U E skrev:
Bliver lige lidt genert (hvilket jo er tosset)
Måske jeg burde læse det jeg selv har skrevet?!

...og, vi må nok hellere må holde op med såan at flirte her på BilBasen - og være saglige

Hmm Ulla troede da ikke du var sådan at skræmme væk ,-) jamen det er da sagligt det jeg skriver ,-) men hvornår er du begyndt med det flirteri Ulla....(griner) Den gamle her gynger lige et par gange i stolen og venter spændt på hvordan hun vil vride sig ud af den...måske med et grine flip

Dette indlæg blev 05-10-2011 02:24 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:26

Der er også et forum her der hedder off topic, der er ordret frit

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:30

U E skrev:
Selv hmmm, T
Det er jeg måske heller ikke...... sådan at skræmme!?
Men vi har jo tæt på mistet fokus på oprindeligt emne og jeg glemmer at andre kan kigge med her, hvilket ikke umiddelbart er så smart

Er du da danskunderviser? :D Siden du foreslår et kursus?

Jeg har nu ikke mistet fokus, kan godt flere ting på en gang ,-) Nej ingenlunde dansk underviser. Forstår godt dit hint. her er det jo biler det drejer sig om, selvom man kan drage visse sammenligninger mellem biler og kvinder.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:32

U E skrev:
Ja!?

Og er kan man også se hvad vi skriver....... eller?

Ja kan de godt, men der kan de ikke brokke sig over hvad man skriver sålænge det ikke er anstødende, og sådanne personer er vi jo ingenlunde vel,-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:37

U E skrev:
Ved du hvad, jeg ændre da bare mit køn under profilen - så er alt vel løst :)

Ja du har da også svar på alting ,-) Jamen så prøver jeg jo også lidt af hvert,-) (griner)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:44

U E skrev:
Seriøst, vi kan sagtens pjatte mens vi får biludfoprdringen analyseret, men spørgsmål af privat karakter ønsker jeg ikke at svare på her

Og, er nok for ærlig til at huske at svare undvigende ;)

Nej forstår hvad du mener. Vikan ikke have at den bliver slettet og slet ikke pga mig ,-)

Dette indlæg blev 06-10-2011 00:44 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:46

U E skrev:
Mon jeg har skiftet farve til "blå"?

:)

Henter lige en blå tuds

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 02:52

Tak ja det har jeg nu, det virkede.....hmm pyha her er varmt (griner) måske alt det motor snak,-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 03:00

U E skrev:
Ja, det er helt skidt med lange stræk, beskeden ventilation og for lille en motor

Har nemlig kørt rigtig Fiat 500....... <og husker tydeligt hvor varm det blev på en strækning Esbjerg - Aarhus :D

Ja hvis det var en gammel fiat 500 må det ha været hot, de varmer langt ind i kabinen.

og jo er træt, og så ikke alligevel.

Pt. køre jeg i Ford mondeo V6 , den er ved at være 6år gl. Tidligere Bmw 523i, 320d, Ford C-max

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2011 kl. 03:17

U E skrev:
Er virkelig træt - i dag stod jeg på et tidspunkt udenfor på vej fra et møde til et næste - men kunne pludselig ikke huske hvad jeg skulle. Snuppede ½l koldt vand i ansigtet, en hurtig Latte m sukker og wupti jeg var klar :)

Noget forskellige biler... Nyder faktiskn at køre bil og har altid gjort det.
Har kørt utallige mærker/modeller. Den første kæreste var mekaniker og der stod altid en ny skrammelkasse til fri afbenyttelse inden den skulle laves og sælges :)

Skal du ikke op i morgen?
Det skal jeg...

Jamen så har du jo noget erfaring i biler/kørsel af forskellig slags.....Jo jeg skal op på et tidspunkt, men sikkert ikke ligså tidligt som dig. Hmm og ja det var jo sikkerrt min skyld at du igår var træt som du skriver.....men tro mig det kan kun blive værre ,-) Nej vi må hellere smutte under dynen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-10-2011 kl. 01:10

Gad vide hvor streng den "Motorsagkyndige" er.....tænk hvis man "dumper" til prøven.

Kan håbe på "motorsagkyndig" er så træt så vedkommende ikke ser at jeg køre i venstre side af vejen..

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-10-2011 kl. 13:22

U E skrev:
Så er priserne her på Up! :) Det ser da meget godt ud

http://viewer.zmags.com/publication/750a51a2

Yes, det er yderst fornuftige priser.
Jeg kan ikke se, hvordan nogen kan begrunde at vælge en C1 / Aygo / 107 nu, for det her virker da godt nok som et meget bedre køb.

Ellers må det blive Picanto, som nok ihvertfald indtil Up! kommer, er bedste køb i klassen.