Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-09-2011 kl. 18:15

Hej Flemming.

Alt handler jo om økonomisk formåen. Hvad sagde banken ?? hvor meget mente de i kunne sidde for i afdrag på billån ? Jeg vil for god ordens skyld nævne at den rådgivning man får i banker idag er yderst mangelfuld, for ikke at sige kritisabel. banken tænker kun på at tjene penge, og ikke på om i får noget ordentligt for pengene. eller om i skal til at smide penge efter rep på den nye gamle brugte bil. De fleste billån bliver idag optaget via finansierings selskaber hvor renten er noget lavere. Ekempel kan man i Sweedbank også kaldet bank med hjerte låne til ny bil med kun 10% i udbetaling. Magasignet penge og privat økonomi har også artikler der omhandler brugt bilkøb kontra ny bil. man har regnet sig frem til at en ny bil til eks. 100.000,- koster 2øre mindre pr km end i en brugt til 50.000. Og jeg vil næsten tro at med de 70.000,. som du nævner i indlæg til en brugt bil, kan i sikkert købe en caddy til det samme pr kørt km, som den brugte til 70.000,- vil koste jer. Omkring Caddy skal i tilvælge side airbags som esktra køb. De er ikke i bilen fra ny, men er livreddende ved påkørsel fra siden. Men jeg kan sagtens se fidusen i en Caddy, og især hvis man skal have barnevogn med. Den kan man bare stille ind. En test af caddy siger at af de familie flyttere der er i dette segment er caddyen den der køre bedst.

Obs. Bilen må og skal være sikker, især ved kørsel med børn. tænk over dette, det har jeres bank sikkert ikke gjort !!

mvh

Dette indlæg blev 21-09-2011 18:37 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

22-09-2011 kl. 16:34

Fabia Combi er en fin bil med et fornuftigt bagagerum også til barnevogn, den har dog ikke voldsomt meget bagsædeplads, men fin bil til en fornuftig pris.

Skal det være Fabia ville jeg gå efter den nyere model, de skifter så vidt jeg husker i 2008.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-09-2011 kl. 16:36

ja jeg kan forstå jeres bank tager godt ved med renter og gebyrer. Bank med hjerte er omk. 16000kr ialt. med 10% ud, og 2100pr mdr ved køb af bil til 160.000,- Jeg ved ikke noget om jeres forsikrings forhold mv. Men syns måske 5000,- pr mdr lyder af lidt meget. Jeg ville max sætte ca 500,- af til service og vinterdæk pr mdr. Det er alt rigeligt til ny bil. Og ja jeg har jo sikkert fået debatten op i jeres hjem ved at nævne Caddyen ,-) Men alt andet end lige vil jeg stadig henholde mig til at det på mange måder idag er mere rentabelt at have ny bil. Det koster ca det samme og man får en langt sikkere bil med i købet. Men igen er alt jo en opvejning af hvad og hvordan man ser på det. Der er jo også den med at man finder ud af hvordan evt ny bil skal se ud med farve og udstyr. Så ringer man rundt til de forskellige forhandler og høre hvad de an gøre det for. Muligheden for at i evt får ca 20.000 i rabat er tilstede, men husk at føje alt til listen når der evt ringes rundt. Vinterdæk osv. Nu vil din bedre halvdel sikkert sige.....der kan du se, ny bil er løsningen......men nej jeg skriver det kun ud fra erfaringer, og muligheder. I skal jo drage jeres egne erfaringer. Men derfor kan jeg og andre jo godt skubbe lidt på. Jeg ville jo nok hvis jeg var jer, kigge lidt på finansieringsform og forsikrings tilbud. Det kan tit og ofte afgøre sagen. men bankerne kan på ingen måde følge med de andre aktører på markedet. Hmmhar banken ikke fortalt jer at en brugt bil sikkert kommer til at koste det samme. Flere rep. Højere grøn afgift mv. En ny bil vil næsten altid holde mindst 4år inden man skal til at skifte eks bremser og dæk , og syn. En brugt kommer der syn på hver andet år, plus det der skal laves for at den kan synes. Håber ikke jeg nu har fået gnisterne til at flyve i lejligheden...

mvh