Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-09-2011 kl. 20:03
Ja det kan godt volde lidt problemer, for der er mange valgmuligheder.....Ja det kommer jo an på om du vil køre i aygo/C1/107 til ca 100.000 eller noget Renault Clio/Citroen C3.....hyundai ville jeg gå uden om. Eks Clio eller den nye C3 kan man få let brugt fra ca 130.000,- med et par få tusinde km. Folk siger at den nye C3 i 90hk hdi model køre super og den køre langt på literen, men ikke så meget bagsæde plads. Motoren er rigtig fin, men den har lidt svært ved at holde kabinen varm om vinteren, men jeg vil anbefale at man montere et oile fyr, som varmer motor og kabine op. koster ca 12000,. men godt givet ud. men du du skal ud og prøve nogle forskellige inden du bestemmer dig. man kunne også vælge benzin model som idag også køre langt på literen. C3benzin har 95hk g er lavet i samarbejde med bmw. Og priserne ligger ved ca 150.000.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-09-2011 kl. 20:29
T i
bruger siden
17-06-2006
21-09-2011 kl. 20:46
Jeg ville ikke koncentrere mig så meget om indkøbsprisen på 150k, men mere på totalomkostningerne.
Derudover ville jeg ikke købe 206+, det er en gammel konstruktion (i opfrisket indpakning) med utidssvarende sikkerhed etc.
Profil slettet
22-09-2011 kl. 19:17
Teddy Østerby skrev:
Jeg var lige ude og prøve en ny Polo Bluemotion, hold kæft hvor var den lækker.
Men ligger desværre også lidt over hvad jeg havde tænkt jeg ville give :-S
Bare man dog kunne beslutte sig...
Regner med at prøve en clio i starten af næste uge, men på forhånd tænker jeg sikkert at den ikke har meget chance ved siden af Polo'en
Jeg vil Give dig ret i at en clio vil være langt nede på listen bare imaget af at køre i den;-)
skoda vil også meget hurtigt blive fravalgt af samme grund. Men verdens mest agresive bilfabrikant Hyundai/kia har sat hele bilverden til vægs og det er med god grund, tag du roligt et smut forbi din nye Hyundai eller kia forhandler det vil du ikke fortryde.
Profil slettet
22-09-2011 kl. 19:17
Teddy Østerby skrev:
Jeg var lige ude og prøve en ny Polo Bluemotion, hold kæft hvor var den lækker.
Men ligger desværre også lidt over hvad jeg havde tænkt jeg ville give :-S
Bare man dog kunne beslutte sig...
Regner med at prøve en clio i starten af næste uge, men på forhånd tænker jeg sikkert at den ikke har meget chance ved siden af Polo'en
Jeg vil Give dig ret i at en clio vil være langt nede på listen bare imaget af at køre i den;-)
skoda vil også meget hurtigt blive fravalgt af samme grund. Men verdens mest agresive bilfabrikant Hyundai/kia har sat hele bilverden til vægs og det er med god grund, tag du roligt et smut forbi din nye Hyundai eller kia forhandler det vil du ikke fortryde.
T i
bruger siden
17-06-2006
22-09-2011 kl. 21:56
bo .. skrev:
Fair nok at du ikke mener at der er prestige/image i at køre Renault/Skoda.
Men der er da i lige så lidt prestige i en koreaner (mange vil mene væsentlig mindre).
I øvrigt kan man på FDM læse en test mellem Ceed og Golf, hvor de er lige dyre over 3-4 år trods det at Golfen er 60-70k dyrere i indkøb.
Hvis folk fokuserede lidt mere på totalomkostninger og mindre på indkøbspris tror jeg godt at Kia kunne regne med faldende salg....
Dette indlæg blev 22-09-2011 21:56 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
23-09-2011 kl. 16:08
At du hader Hyundai kan jeg i dit tilfælde sådan set godt forstå.
Men jeg har ret med hensyn til hyundai/kia den koreanske damptromle knuser alt.
Og der er ikke en skid du kan gøre ved det KS.
Så op med humøret du virker lidt nede for tiden, er det regnvejret?
T i
bruger siden
17-06-2006
23-09-2011 kl. 16:21
Men du kan kun se den hvis du er FDM medlem. Men du får lige et udklip af konklusionen:
"Den store overraskelse er, at der på trods af den store prisforskel hos forhandlerne stort set ikke er forskel på, hvor meget det koster at eje en Ceed og en Golf. Det skyldes, at Golfen er billigere i drift, og at Bilpriser.dk vurderer, at værditab stort set er ens for de to biler."
Så alt i alt er der ikke en entydig vinder i denne duel. For selvom udgifterne ved at holde de to biler kørende stort set er identisk, så har bilerne hver deres styrke og svaghed. Som udgangspunkt vinder VW Golf de fleste discipliner. Den giver mest kvalitetsfornemmelse for pengene, laveste støjniveau, bedste sæder, lidt bedre crashtest og en motor med færre vibrationer.
Men Ceed vinder på en kraftigere motor, bedre adgangsforhold foran og ikke mindst bedre garantiforhold. For hvor VW kun har to års reklamationsret på en bil med mange avancerede elektroniske komponenter, så byder Kia på syv års garanti, hvilket giver mere tryghed.
Vælger man Golfen, vil vi anbefale, at man tegner en servicekontrakt for en periode på tre-fire år, afhængig af hvor lang tid man forventer at beholde bilen. Begge biler får de maksimale seks stjerner og hører derfor til blandt klassens bedste. Man kunne sige, at begge biler er vindere, så i virkeligheden er det dig, der afgør, hvilken bil der er mellemklassens bedste."
Især må de jo siges at være interessant at værditabet i kroner er næsten lige så stort på Ceed, trods dens meget lavere indkøbspris....
Dette indlæg blev 23-09-2011 21:53 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-09-2011 kl. 18:12
Omkring finansiering bruger jeg selv Bank med hjerte ( Sweedbank) det virker fint med kun 10% i udbetaling og så en rimelig lav rente.
mvh
Dette indlæg blev 23-09-2011 18:14 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
23-09-2011 kl. 22:40
K S skrev:
Har du overvejet at få et liv?
Nå - ikke?
Men tak for at du bekræftede min forklaring på dine besynderlige indlæg!
Selv tak
Men jeg har da set smølfe filmen:o) og i 3D selvom flere undersøgelser siger at det kan være farligt.
Living on the edge
http://www.dailymail.co.uk/health/article-1271618/How-watching-3D-films-bad-brain.html
så du den også i 3D KS for så er din hjerne muligvis også svedet af.
Og renault udleverede gratis billetter til en farlig film argh!!!! der røg sgu en ncap stjerne der min ven. :-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-09-2011 kl. 16:09
Hvad var det for en polo du var ude og prøve, en benzin eller diesel, og til hvilken pris?? for der er jo mange modeller og priser.....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-09-2011 kl. 17:28
jamen syns vi skal tage udgangspunkt i din sætning ( Jeg har aldrig kørt i noget så lækker en bil)
Poloen er da smart og en helt ny model. Så hvis det er den du godt kunne tænke dig og har råd til det og gerne vil ofre det den koster, ja så syns jeg du skal tage en sådan polo. Tjae 75hk er måske lige svag nok.....ikke at den ikke trækker godt, for det gør den. Men en 90hk ville måske nok være prikken over i'et.
nu ved jeg ikke hvad du har fået oplyst om pris ??
Ja man kan sikkert som du skrev få corsa med udstyr osv. Er du i tvivl skal du lige køre en tur i en. seat er blot en aflægger af VW, udmærket bil men ikke tidsvarende i udseende mv.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-09-2011 kl. 17:51
T i
bruger siden
17-06-2006
30-09-2011 kl. 09:34
Få et godt tilbud til at starte med, klip et par tusinde af den pris og forhandl videre derfra med forskellige forhandlere.
Som udgangspunkt ville jeg forvente i retning af +20k i rabat på listeprisen, især hvis der indgår noget ekstraudstyr (men det kræver nok lidt forhandlingstalent/held/den rigtige sælger/rigtig timing etc.).
Det der måske gør det lidt sværere er at Polo'en er meget populær, så deres vilje til at sælge med store rabatter er måske begrænset?
Så tag en seriøs snak med flere forhandlere og du skal ikke lade dig spise af med gratis måtter og "en sang" om at de ikke tjener penge på nye biler....
Ps.
For et år siden forhandlede jeg en rabat på 21k hjem på en Fabia 1,6 TDI Ambiente uden ekstraudstyr (listepris 193k) (og forhandleren tjente stadig penge på den handel (dog ikke så mange)).
Dette indlæg blev 30-09-2011 09:36 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
30-09-2011 kl. 15:06