Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-09-2011 kl. 17:52
Ja de bredeste døre får man nok i en 3dørs model eller en Coupe version, men igen alt efter højde og drøjde. Jeg kender godt den med at folk bliver lidt fokuseret på hvad de altid har været vant til. Men det er jo tit og ofte ikke nemt at finde noget hvis man ikke vil gå på kompromi. Maan kunne anlægge den betragtning at ældre mennesker burde køre i en slags mpv om du vil, hvor indstigning er let og man sidder lidt højere og dermed nemmere ved at overskue trafikken. Ja min far på 70 er rigtig glad for hans bil, godt nodt ikke noget særligt, en opel agila, men man sidder højt og den er nem at stige ind og ud af. Men alt er jo smag og behag.
Mvh
Mvh
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-09-2011 kl. 18:38
Hmm. Hvis det er for at gøre det nemmere for din far at komme ind og ud af bilen, så er det nok ikke lige den maximale bredde på døren det kommer an på.
Jo bredere døren er, jo mere besværligt er det at komme ind og ud, hvis bilen holder mellem 2 andre biler. Og der er meget stor forskel.
Superb er nok den største i den almindelige klasse.
Passat, Mondeo, Avensis, Citroen C5, Mazda 6, Honda accord kunne man evt kigge på.
Alternativt vil jeg også foreslå at han kigger noget MPV som f.eks. Ford C-max/S-max eller lign da man sætter sig ind i bilen og ikke ned i bilen.
Mange ældre mennesker samt folk med rygproblemer sætter faktisk pris på den detalje.
Det kan være en stor fordel.
Jo bredere døren er, jo mere besværligt er det at komme ind og ud, hvis bilen holder mellem 2 andre biler. Og der er meget stor forskel.
Superb er nok den største i den almindelige klasse.
Passat, Mondeo, Avensis, Citroen C5, Mazda 6, Honda accord kunne man evt kigge på.
Alternativt vil jeg også foreslå at han kigger noget MPV som f.eks. Ford C-max/S-max eller lign da man sætter sig ind i bilen og ikke ned i bilen.
Mange ældre mennesker samt folk med rygproblemer sætter faktisk pris på den detalje.
Det kan være en stor fordel.