Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

18-09-2011 kl. 22:51

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge: Hvad får dig til at tænke på en Rodius??

Er det antal sædepladser - hvor mange har du brug for?
Automatgear - er det en nødvendighed?

Jeg spørger fordi jeg kender en, der for nyligt solgte sin grundet konstante problemer og dyre reservedele, ELENDIG brændstoføkonomi og de følte den var et stort skrummel at køre - blev skiftet til en BMW 5-serie, som de er meget glade for.

Der er mange spændende biler derude med 6 og 7 sæder - udover omtalte...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2011 kl. 22:29

HEJ LARS.

Lad mig give dig et godt råd.Lad være med at købe den bil.

Det er den mest elendige og farlige bil du kan køre i.hvis du har brug for pladsen til din familie er der andre og langt bedre alternativer.
ved ikke hvor mange penge du vil bruge på din næste bil.
og hvor mange pladsen du skal bruge men en vw transporter er helt sikkert et bedre valg og nok billigere i drift

har indtryk af det er en ny bil du spørger til.
mvh kenn

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2011 kl. 22:08

Lars Thøstesen skrev:
Hej Kenn,
Jeg har brug for 6 regulære sæder samt et godt bagagerum, da vi skal have en hund med i en transportkasse også.
Budgettet ligger kun på omkring 150000kr, så det besværliggør processen en smule.
Jeg har også kigget Transporter, men jeg synes de bliver temmelig gamle inden de når ned i min prisklasse. Så begynder der vel at komme rustproblemer og den slags også?
Mange tak for inputtet.
Mvh
Lars

Hej lars.
Jeg kan forstå dine plads behov.men vil stadig ikke anbefale den da du vil have meget store udgifter med den bil og ikke nogen glæde ved den til daglig.

udover den gode plads.

måske kunne det være en mulighed at leje en bil.

mvh kenn

Brian Kjems-nielsen

Brian Kjems-nielsen
bruger siden
04-08-2003

23-09-2011 kl. 10:54

Hej Lars,

Har selv været ejer af en rodius, og min far har i øjeblikket en Rodius. Har selv haft mange biler ca 16 inden for de seneste 7-8 år. Er dog ikke fagmand.

Rodiusen er en ultimativ familie flytter. Pladsen er genial selv med 7 personer. Men køb med automat gear. Havde selv manuelt og automatgear er mange gange bedre. Blot min mening.

Den ligger godt på vejen og sikkerheden er i top, hvis du ser på skader ved de reelle ulykker som sker. Men det giver også sig selv når man kommer i en stor bil på over 2 ton.

Vær meget opmærksom på dyrer rep. Fik selv skiftet styrehus kr 13.000 og nu skal de nye ejere have skiftet gløderør, hvilket desværre har tendens til at sætte sig fast i topstykket så de skal bores ud. Udgift over 15.000 kr. Meget lang ventetid på reservedele ofte mellem 1 uge til 3 uger.

Vælg iøvrigt en med motorvarmer, da den er lang tid om at blive varm.

Overvej desuden den seneste model Kia Carnival som kører mere som en personbil og den inden for dit budget.

mvh
Brian Kjems

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2011 kl. 21:59

Lars Thøstesen skrev:
Hej Brian,

Mange tak for info, det er meget godt at få noget førstehåndsviden.
Min kone og jeg var igår ude og prøve en Rodius, og jeg var noget overrasket over de ret gode køreegenskaber den har. Det er jo ikke nogen lille vogn.
Ud over det, så synes vi at pladsen er meget bedre udnyttet i Rodius end i Kia Carnival.
Men det med reservedelspriserne og priser på reparationer kan nok skræmme de fleste.
Og så lige en Grøn Ejerafgift på omkring 10000kr er heller ikke fedt. Men vi overvejer meget kraftigt at tage springet ind i Rodius. Den kan sagtens flytte både kone, unger, hund og hest samtidig.

God weekend.
Mvh
Lars Thøstesen

hej lars

Jeg syntes du skal tænke dig grundigt om inden du bruger dine penge på denne bil.

det kan blive ret dyrt for dig så vidt jeg kan se på driftomkostningerne.

men det er dit valg og så kan jeg ikke gøre mere.

men en toyota high ace på hvide plader kan være et alternativ
held og lykke med dit bilkøb.

mvh kenn

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

14-11-2011 kl. 14:04

Til Lars Thøstesen.

Hvordan endte så din jagt? Købte du en Rodius, jeg står nemlig lidt i samme situation og overvejer at købe sådan en fætter.

Håber på at du kan give lidt førstehåndsviden om bilen.

mvh
Christian

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

14-11-2011 kl. 15:42

Hej Lars

Tak for dit hurtige svar, må jeg spørge hvor du har undersøgt med reservedelspriser? Syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen når jeg søger på nettet? Det er jo meget relavant om det er delen der koster mange kr eller værkstedsprisen for denne model?

vh
Christian