Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

13-09-2011 kl. 12:43

Jeg arbejder på et par forslag til dig... - kommer måske senere.

Men lige kort to ting:

Du skal køre 50.000 km det år, ikke? - Bør det så ikke være en diesel?

Hvis du køber en bil hos en forhandler har du to års reklamationsret! Så du er lidt sikret mod uforudsete udgifter - også selv om den er to år. Det kræver bare en del vedholdenhed... Der er sikkert nogle der vil sige, at man skal forvente en meget gammel bil går i stykker - men forhandleren skal i forbindelse med slutsedlen specifikt udpeje, hvad han mener, der er i vejen med bilen. Hvis ikke, kan du reklamere, hvis noget går galt. Efter 6 måneder overgår "bevisbyrden" fra ham til dig - så i starten skal han bevise, at fejlen ikke var til stede ved købet - og senere skal du bevise (sandsynliggøre) at fejlen var til stede ved købet. Lidt sværere det sidste...

F.eks. må han gerne sælge dig en bil med meget lidt belægning på bremser, kobling osv. men hvis han ikke informerer dig om det, så kan du kræve, han betaler, hvis bremserne skal skiftes efter 3 måneder.

Jonas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

13-09-2011 kl. 14:06

Jeg må nok give mig lidt... men ikke helt :-)

Du har ret - bremser må gerne være slidt - men ikke helt slidt ned. I så fald skal sælger påpege det. Det vil så selvfølgelig være en vurderingssag hvorvidt bremserne jf. ovenstående var slidt helt ned, hvis de skal skiftes efter 3 måneder.

Og særligt når der er tale om sikkerhedsmæssige foranstaltninger ved bilen, så bør sælger være meget tydelig (læs: skriftlig), hvis f.eks. bremser er ved at være nedslidte. Men igen - en vurderingssag :-)

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

13-09-2011 kl. 14:37

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-ii/15-dci-65-expression/822751

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/14-hdi-family/816448

Her er der et par fornuftige dieselbiler, der ikke ser helt udtjente ud :-)

Og der spares 11.000 kr. i forhold til Yaris på brændstof. Og de er noget nyere (men hos privat)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-crdi/807645

Her spares kun 4000 i brændstof/ejerafgift men hos forhandler.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/13-jtd-dynamic/913088

Her på Sjælland... og sparer også 11.000 kr. i brændstoft og ejerafgift.

Nå - bare et par forslag, hvor jeg også tror du kan få en fornuftig pris for dem om et år...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-09-2011 kl. 16:35

Jeg syns altid det er svært at rådgive folk man som sådan ikke har kendskab til, både hvad de formår økonomisk og hvad de selv syns......og skal bilen sælges igen om et år eller hvordan. Skal der være børn med eller....ja der er mange spørgsmål der melder sig. MEEN når det så er sagt vil jeg give mig hen til JESPER ERIKSENS forslag højrere oppe. En C1 med 20.000 i udbetaling og små 1000kr pr mdr. C1'eren er meget drifts sikker og køre udmærket. Jovist er der lidt mere støj i den, mest når den får gas. Kender en veninde der har haft en C1 i 4år nu, uden problemer. Jeg har prøvet at køre en tur i den , ca 150km i et stræk på motorvej, og den er problem fri at styre og sporsikker. Sen har endda ok respons ved speeder tryk til overhaling mv. Så måske det bedste/billigste køb pt for dig. Kun 260kr halvårligt i grøn afgift og ca 18-20km/l ved pæn motorvejs kørsel.

Jeg ved godt at man sagten kunne give mange andre bud på en evt. bil. Men jeg tror ikke det vil være rentabelt i dette tilfælle. PENGE OG PRIVAT ØKONOMI omtaler også det faaktum at det er bedre og billigere at købe en lille ny bil, frem for en gammel brugt.
Husk at trække din kørsel fra i skat. Dette beløb vil sikkert kunne betale lidt af bilen om du vil.
Husk hvad end du køber, at få vinterhjul med i handlen.

Mvh

Dette indlæg blev 13-09-2011 16:40 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2011 kl. 18:31

Altså hvis du vil smide 35000 kan du altså få en accent fra 2003-2004 og hvad er der så at være i tvivl om ?? Og så i DIESEL

http://www.guloggratis.dk/hyundai/accent/annonce/11566077

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2011 kl. 20:59

K S skrev:
Måske sikkerheden, som er temmeligt ringe.... (1½ stjerne = livsfare) (se test ovenfor)
Den du referere til er en konstruktion fra 1993. den jeg foreslår er små 10år nyere.

Tror nu ikke den gode dame vil dø af at køre i den. tror nærmest at hun vil blive meget glad for den, for den er nok det mest robuste der er lavet i dens størrelse/prisklasse dengang. bund solid godt udstyret og med en stærk økonomisk dieselmotor.

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2011 kl. 22:00

K S skrev:
Så vidt jeg kan afgøre udfra billederne, er der reelt kun et facelift til forskel - dvs. næppe væsentlig forskel på sikkerheden, men jeg indrømmer at jeg ikke kan sige det med sikkerhed. Tager vi Hyundais øvrige biler for perioden, er der heller ingen, der ligefrem imponerer - maks 3 stjerner.
Dieselmotoren - var det ikke den 3-cylinderede, der var kendt for en del larm og rysteri?

Skal der bare findes noget negativt om accenten? du finder ikke noget på denne jord der er bedre til prisen.
jovist brummer diesel motoren, men hun skal køre 250km om dagen og det er nok ikke i tomgang:-) i fart larmer den ikke stort mere end andre.

PS: En opel Zafira fra 2001 får ikke flere stjerner end en hyundai atos fra samme årgang. så det her stjerne træf er vel lidt la la.

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2011 kl. 09:09

Du kan sågar finde en Ford Ka fra 2006-2007 til ca 35000 kr.

Ikke verden fedeste bil men de sælges billigt da det er en halvgammel model som blot er produceret til mange markeder ( herunder Danmark ) op igennem 2000-2008.

Fordelene : Du får en væsentlig nyere bil i forhold til dem du har kig på hidtil. Motoren og gearkasse er gode og afprøvede komponenter som Ford ingeniørerne har hentet på Fiesta-lageret.
De første årgange 1997-2001 havde massive rustproblemer, men opgraderingerne gennem 2001-2008 har også fået bugt med de problemer.

De bedste af det hele. Motor og gearkasse kører væsentlig smidigere end på de discountmodeller du kan købe fra ny idag (C1-Aygo-107-Pixo m.fl) og du kan sagtens holde motorvejsfart 110-120 km og køre 17-19 km /liter alt efter kørestil.

Jeg pendler selv i en 2006`er. 30-35000 km om året. Mange ryster på hovedet af mig, og indrømmet : Jeg kunne sagtens finde en federe bil at pendle i. Men jeg tvivler på at jeg kan finde en billigere når regnestykket med serviceomkostninger, brændstof, dæk, drift mv. skal gøres op !!!!!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-09-2011 kl. 16:50

Hej igen.

Hvis je skal svare ud fra de 2 biler du har fundet, ville jeg nok ta Yarisen. Forudsat at den er kigget efter med hensyn til bremser og udstødning. jeg kan se at mange af disse har kørt 300.000 og mere, og ja den er nok mere holdbar end Hyundai.

Men hvis det er fordi du skal låne de 35000,- til køb af bil, ja så er eksemplet med Citroen C1 sikkert billigere set over tid. Den er også lavet af toyota dele, motor-gearkasse, bremser og ophæng, og køre med samme motor som yaris. Men i skal nok prøve at regne på det. Måske var det en ide at skrive her hvad dit bugdet er, hvad du formår at betale pr mdr. til bil.

Mvh

Dette indlæg blev 14-09-2011 17:13 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2011 kl. 17:21

K S skrev:

Nej - men du tåler måske ikke at høre, at Hyundai fra denne tid ikke var Verdens bedste biler, selv om du skamroser dem? ;-)

Der er sket meget med Hyundai siden Accent kom frem - heldigvis. Accent var ikke blandt de bedste biler i sin klasse, da den kom frem - og efter nutidens standard imponerer den slet ikke. Det gør den ikke til en decideret dårlig bil, og det er rigtigt, at man får en del for pengene brugt. Der er dog langt op til de biler, Hyundai sælger idag.

Ja - Zafiras sikkerhed var (også) ringe, men det gør jo ikke Accent'en bedre. 1½ stjerne, som den første Accent fik, er direkte elendigt. Jeg har gravet lidt mere (EuroNCAP har ikke testet næste generation), og meget tyder på, at næste generation er noget bedre.

Jeg fandt lige en test fra dengang:http://bilmagasinet.dk/article/19277

Og den jeg linkede til er jo netop 2 generation (faktisk 3 gen for accent blev først født som pony), og det er bare ikke en ringe bil men jeg påstår heller ikke at den er som en audi a6 fra samme årgang. (dog er den mere økonomisk at eje)

Der er langt op til alle bilmærker idag fra hvad de lavede for 12 år. hyundai har bare gjort hvad ingen troede muligt, Men det er så en anden sag,
Du har din renault jeg har min hyundai begge bilmærker får verbale tæsk af andre men det går sgu da meget godt ikk?