Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2011 kl. 20:17

christian schrøder skrev:
det er korrekt på nogle modeller at de ikke er kraftigere i motoren , men ellers er VTR citroens sports betegnelse , og bliver i de fleste forsikrings selskaber side stillet med GTI betegnelsen , i til fældet C2 VTR , er det ikke en udstyrs model men en desideret sports model af C2 , den har 125 hk og semi auto gear , som har skifte pedaler bag rattet .

Ikke helt rigtigt :-)
1.6 VTR har 109 hk og Sensodrive semiautomatisk gearkasse.
1.6 VTS har 125 hk og manuel gearkasse.

Dette indlæg blev 12-09-2011 20:18 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2011 kl. 21:58

Andreas Jensen skrev:
vil altså mene jeg ville høre om en god billig sporty bil og ikke alt det andet der? :)

Vil da mene at C2 VTR/VTS er en god, billig og okay sporty bil, men hvis du mener at det er off topic, så må du jo prøve at være lidt mere specifik selv? ;-)

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2011 kl. 22:15

Tjaeh, en Ford Fiesta årgang 2002-2008 kunne være et bud. Den tredørs ser ikke helt tosset ud, og hvis du kan forsikre en 1,6 med 100hk er den faktisk okay sjov, uden at den dog blæser bukserne af dig..

Det kan lade sig gøre at finde en 1,6 Trend tredørs til omkring 50K uden at den har kørt jorden rundt alt for mange gange:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/16-trend/883138

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-09-2011 kl. 14:43

Fiesta kører ganske rigtigt godt, men den ser nu ikke specielt sporty ud.
Snup i stedet en Ford Puma.
Den kører med Fiesta undervogn, som dog er sat endnu skarpere op i Puma'en.
Den ser smart ud, og vælger man den med den "store" motor, som faktisk ikke er så stor igen, så er den også temmelig kvik.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2011 kl. 10:48

S. H. skrev:
Fiesta kører ganske rigtigt godt, men den ser nu ikke specielt sporty ud.
Snup i stedet en Ford Puma.
Den kører med Fiesta undervogn, som dog er sat endnu skarpere op i Puma'en.
Den ser smart ud, og vælger man den med den "store" motor, som faktisk ikke er så stor igen, så er den også temmelig kvik.

Tjaeh, ser den højbenede Puma du linker til specielt sporty ud? Det er vidst et spørgsmål om hvordan man definerer "sporty".. :-)

Selv synes jeg at den Fiesta jeg linkede til ser fint sporty ud med original styling og alufælge.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-09-2011 kl. 12:35

christian schrøder skrev:

det er korrekt på nogle modeller at de ikke er kraftigere i motoren , men ellers er VTR citroens sports betegnelse , og bliver i de fleste forsikrings selskaber side stillet med GTI betegnelsen , i til fældet C2 VTR , er det ikke en udstyrs model men en desideret sports model af C2 , den har 125 hk og semi auto gear , som har skifte pedaler bag rattet .

GTI modellen hedder så vidt jeg ved VTS og ikke VTR tilgengæld får man sekventielt gear med ratpedaler i en VTR (ala DSG gearkassen fra VAG koncernen) eller det er ihvertfald en mulighed

ellers er en Mazda 323 F en god idé de er pållidelige og billige at forsikre da motoren er den samme som den den større 626

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/323f/20-exclusive/885755

husk altid at tjekke servicebogen som det første om den er iorden med stempler fuld servicebog er svært i den prisklasse men ikke umuligt at bilen er undervognsbehandlet lavt km tal ingen røg/dyr få ejere - spørg om antal ejere hvis det ikke står i annoncen hvilket det ofte gør når det er en en ejers bil tjek også om bilen har været til rusteftersyn som mange biler nok har været ihvertfald en gang og IKKE MINDST om bilen er nysynet hvis det er mere end et år siden den er blevet synet så få den laveret nysynet

lige et lille råd køb et såkaldt P Watch med som er en elektronisk P skive som stiller automatisk efter førstkommende kvarter dette bliver du glad for da du slipper for at bøvle med p skiven hvis der altså er sådan en i bilen sådan et P Watch koster mellem 500 og 1000 kr

tjek om du kan få bilen engros (hvis den er synet for nyligt) så behøver du ikke at betale for levering hvilket jeg rent ud sagt synes er spild af penge når bilen er klargjordt i forvejen så sparer du måske en 5-10000 på prisen og så er der jo råd til lidt muligt ekstraudstyr udover P Watch ellers prøv om du kan få slået f.eks. 5000 af prisen

Dette indlæg blev 15-09-2011 12:39 redigeret af dets forfatter.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-09-2011 kl. 16:37

K S skrev:
Citroëns "automatgear" er kun en skifterobot til en traditionel gearkasse og har intet med dobbeltkoblingsgearkasser som VW's DSG at gøre.

Mazda 323F er en fin bil, men den ruster meget hurtigt - man skal derfor se sig godt for. Jeg har set rust i 3 år gamle Mazdaer.....

Private kan ikke købe "engros", da det er handel mellem erhvervsdrivende - og dermed udenfor forbrugerkøbeloven. Til gengæld er der intet galt i at forhandle om prisen - herunder leveringsomkostninger.

jeg har da købt engros som privat 2 gange køber to gange måske fordi jeg hjælper til ved pågældende forhandler om fredagen jeg skulle ihvertfald "kun" skulle betale ekstra for plader

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

16-09-2011 kl. 01:05

Calimic . skrev:
Netop, og derfor har du ikke købt engros (formoder ikke du har et CVR nummer), men måske købt bilen til engros prisen og aftalt at der ingen garanti er. Men hvad der aftales gælder som beskrevet ikke, du har den fulde reklamationsret hvis der skulle opstå en tvist. Men som jeg skrev, da det nu er din makker / arbejdsgiver om fredagen, kunne jeg forestille mig at i nok fandt ud af det såfremt der skulle opstå et problem.... s

kan det også betyde den ikke bliver leveret nysynet?m eller kan der være tale om afhentningspris?