Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-09-2011 kl. 18:50
Johan Johansen skrev:
Vi står foran et bilskifte og i den forbindelse overvejer jeg en frikørt taxa, nærmere Mercedes E320CDi Avantgarde. Jeg er dog lidt nervøs over at skulle betale ca 200.000kr for en bil som allerede har kørt fx 450-500000km.
Hvad er jeres erfaring med denne? (Eller andre brugte mercedeser)
Alternativt kunne valget falde på en Audi A4 2.5TDi, med automatgear, disse er fra 2003-2005 for at få en til under 200.000kr. Men jeg er nervøs for hvormange udgifter der kan komme på denne, når den fx har kørt 150.000km allerede.
Jeg syntes over man får mere bil for pengene i Mercedesen.
Hvad har I af anbefalinger og kommentarer?
Tjae ville måske nok anbefale dig at kigge på noget helt andet, hvor usikkerheden er minimal. Meget kan gå galt med de store biler som du nævner, og de er jo ingenlunde nye. Men er jo smag og behag. men mange får store udgifter når de vælger disse biller.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-09-2011 kl. 23:55
Jeg ville nok bare erkende at jeg ikke har råd til de typer biler du nævner, Og så "nøjes" med Noget Ford Mondeo, Opel Vectra med en hel del færre km på tælleren. Det vil uden tvivl koste mindre pr kørt km.
Og nej, kørekomforten er måske ikke helt det samme, men så langt fra er det heller ikke.
Serg H
bruger siden
27-11-2004
07-11-2011 kl. 23:33
10000euro - u/a eller ca 75000,- for en god eksemplar. Priserne starter ved 50000,-
5000,- div ting transport, plader, syn, osv
110000-130000,- (jeg har tjekket i september ca. sats på en E270 fra 2003) afgiften hvis man gør det rigtigt:-)
P.S. frikørte taxa har ingen værdi da der er næsten ingen reg. afgift i den. Tjek priserne hos Starmark.dk. De har sat prisen rigtigt men de står uden garanti.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
12-11-2011 kl. 11:28
Grunden var at han ville have komfort.
Hvis man skal have en Audi med samme komfort som en MB E-model, så kan man ikke nøjes med en A4.
Som minimum skal man have en A6, og helst en A8. Og så springe 2,5 tdi over og gå op på mindst 2,7tdi, så er man også hoppet over sammenligningen med Passat og "husholdningsbiler" generelt.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
12-11-2011 kl. 21:17
Torben E skrev:
mon ikke han har fundet en løsning ?
Jo Torben jeg tror også at Johan har fundet en løsning, min pointe var bare at det ikke nytter at sammenligne æbler og pærer.
Til Christian.
Jeg skal ikke kunne sige om Audi har lånt deres 2,7tdi fra PSA, men jeg tvivler stærkt, da det var Audi der begyndte med turbodiesel og intercooler for 20 år siden.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-11-2011 kl. 09:25
Jeg skrev at jeg ikke var sikker, men tvivlede på at Audi brugte en PSA-motor.
Nu har K.S givet os svaret.
Det ændre dog ikke ved at man ikke kan sammenligne en luksusbil som MB- Eserie med en A4.
Det er det samme som at sammenligne en Golf med en Spark.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-11-2011 kl. 21:21
Sidstnævnte motor blev også brugt af Volvo i 850.
Hilsen Lars
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
14-11-2011 kl. 12:52
V 70 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v70/24-d5-aut-awd/750457 den specielle AWD model med 4WD (4 hjuls trek) og jeg har aldrig set en AWD'er der er en diesel
S 80 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/s80/24-d5-aut/894022 kan du "nøjes" med en sedan?
husk altid at der skal være
1: fuld servicebog tjæk det hvis der ikke er det så led vidre - det er der ofte på frikørte taxier
2: at bilen er undervognsbehandlet det er tidl taxier nok
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-11-2011 kl. 16:36
K S skrev:
Men det var nu ikke tilfældet. Fiat Chroma havde allerede i 1986 en turboladet dieselmotor med direkte indsprøjtning - som den første personbil i Verden.
Havde Fiats motor også intercooler? for ellers holder min påstand stadig.
Bortset fra det så er det vel i realiteten ligegyldigt hvem der var først, er størst o.s.v hvis man ellers er glad for sin bil.