Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

06-09-2011 kl. 16:06

Man vil altid høre nogle historier om nogle l....-biler :-)

Det handler mest om sandsynlighed - så hvis du finder en side, der har noget valid statistik over forskellige bilers holdbarhed, så vil du i hvert fald nok få en idé om holdbarhed...

F.eks. http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-tuev-report-2008-522911.html

Der er sikkert andre og mere repræsentative statistikker. Det har garanteret også noget med bilens udsættelse for hård kørsel, vejrforhold, vedligehold osv. Rigtig mange faktorer spiller ind, tror jeg.

Her er Mazda2 helt oppe i toppen for 2-3 årige biler

Men det er ingen garanti for, at du ikke får en møgbil :-(

I øvrigt ved jeg ikke en skid om emnet - men prøver mig frem :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-09-2011 kl. 16:08

Jeg ville nu nok vælge en corsa. Det er meget vigtigt at i vælger en sikker bil med hensyn til de 2 på bagsæddet. De biler jesper har listet op er fine biler. Jeg selv kan ikke huske hvor god pladsen er på bagsæddet til ben mv. Men det må i ud og prøve. Renault clio som jesper også har listet er også en meget sikker bil, og billig i drift. Sikkerhed og plads ved bagsæddet frem for alt!!!! , om det så koster 5 eller 10.000 mere er i den sammenhæng underordnet.
Hvis i går efter Renault eller Hyundai i 30, kan det være en fordel at lease. Mener Clio koster ca 8000,- i første gangs betaling og ca 2000 pr mdr ved 15000km om året.Alle service er inkluderet. Hvis man vil gi ca 2995pr mdr i leasing kan man få evt Bmw 1serie 116d med 20.000km inkluderet om året, eller alfa Guillietta. husk når man leaser betaler man ikke for tab af værdi på bilen. Kun Dæk, forsikringer, grønafgift og brændstof. Ny Ford Fokus kan leases til 2295,-pr mdr.
OBS ! hold jer langt væk fra Chevolet!!

Håber det lykkes for jer at finde frem til jeres nye bil.

Mvh

Dette indlæg blev 06-09-2011 18:37 redigeret af dets forfatter.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

06-09-2011 kl. 21:27

Det lyder som om Honda Jazz kunne være et godt bud, som meget lidt brugt vel og mærket. Jeg var ude og prøve den nye model da den kom frem, og kunne fint finde plads på bagsædet, bag et førersæde der var indstillet til mine 186 cm. Bagagerummet er på mellem 379 og 399 liter alt efter model, bort set fra i hybrid-modellen, som endnu godt og vel er uden for prisrammen.

Med venlig hilsen Kim

Dette indlæg blev 06-09-2011 21:34 redigeret af dets forfatter.