Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

06-09-2011 kl. 10:40

Hvis du skal se rent økonomisk på det, så skal du beholde Mazda'en.
Selv med dit kørselsmønster vil det tage dig meget lang tid, før du tjerner merudgiften til en nyere bil hjem igen - hvis det overhovedet nogensinde sker.
Set i lyset af din nuværende situation, havde det selvfølgelig været smart at have valgt en diesel, da du sidst handlede bil. Men det er jo let at være bagklog.
Det er meget dyrt at handle bil, så økonomisk set, skal du bare beholde din Mazda, hvis du ellers er glad for den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-09-2011 kl. 11:40

Er enig med med KS og S.H.

Det billigste er uden tvivl at beholde din nyværende bil.

Jo nyere bil du køber, jo større vil værditabet være de første 2-3 år.

Og så kan du jo bare glæde dig over at du i det mindste har en fin bil at køre i lige PT. Det kan godt være at den ikke er så økonomisk mht brændstoføkonomi, men værditabet på din nuværende bil er væsentligt mindre pr måned, end hvis du køber en ny/Demo Mondeo/Mazda 6.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-09-2011 kl. 15:53

Kasper Larsen skrev:
Jeg vil helst blive i firmabilsklassen pga. stort bagagerum, komforten osv.... men jeg kan godt se pointen. Men jeg kan næsten ikke masse barnevogn, klapvogn ogbagage og familien ind i de små biler.

En anden bekymring jeg glemte er politikerne miljøkrav kan ramme mig hårdt på et tidspunkt. Min Mazda ligger i miljøkategori F, hvilket jo ikke lige er det bedste bogstav at have...

Men I har da bestemt fået mig til at tage det lidt mere roligt når jeg kigger på kilometertælleren næste gang....

Hej med dig. kan godt se dine problemer, men desværre er det sådan at man næsten altid taber på en bil, ligemeget hvor fin den er, medmindre du kan finde en forhandler der er villig til at gi en fin bytte pris. jeg selv har været på bil markedet i mange år. køber man en bil man fortryder, må man tit og ofte betale ved kasse 1, og så glemme det tab, for ellers kommer man ikke viderer. Man skal selvfølgelig have råd til tabet. Men om du sælger idag eller om 2år, bliver resultat nøsten altid det samme. Du går jo alligvel og betaler af på bilen. den bliver ikke mere værd af at du venter. Så hvis det er fordi du vil ha en anden bil, må og skal du ta tabet. biler koster penge, det kan vi ikke rigtig komme uden om. jeg sidder lidt i samme situation. min bil er ca faldet 50.000 på halvandet år. så måske skal jeg bare ta tabet nu. Den er svær at sælge i privat handel. Men syns da du skal forsøge at sælge den privat, men husk at sætte prisen under alle de andre, ellers får du ikke solgt. held og lykke med det.

Mvh