Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-08-2011 kl. 20:24

En Volvo 240 køre vel ca. 7 km/l og den er bestemt ikke driftsikker

jeg anbefaler at du køber en microbil som KS skriver, ca. 1000 kr i afdrag og ca. 500 kr til ansvar ( hvis du kan når du låner til den ) grønafgift, altså ca. 1500 kr per måned, det bliver ikke billigere.

En bil i 20.000 kr klassen koster ca. 1000 kr per måned bare i rep. og vedligeholdelse set over 12 mdr. hvis du er uheldig, så kommer du af med mere end bilen er værd, hvis motoren går i stykker eller en kobling, gearkasse skal skiftes.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-08-2011 kl. 21:12

Mine beskedne foreslag: daihatsu cuore1999-2000, Hyundai atos prime 2000-2001, suzuki alto 2003-2005.

Profil slettet

Profil slettet

24-08-2011 kl. 21:21

Hvad med en Suzuki Swift 1,0. Jeg har selv sådan en som konebil, og den kører ganske fint. Starter altid, dele er billige. Jeg kører over 20 km/l på landevej og motorvej 110km/t - HVIS jeg tænker mig om, har kørt 21,3 Århus-København med 110. Ellers ca. 18 km/l. Vægtafgiften er på 1040 om året.

Jeg er blevet glad for vores, den er købt billigt privat, og ja jeg har skullet lave lidt. Men man kan blive billigt kørende. Vær OBS på rust, ligesom alle andre ældre vogne...

Mvh.

Klaus

Anders Albrechtsen

Anders Albrechtsen
bruger siden
27-02-2004

25-08-2011 kl. 00:00

Hej
Jeg har haft en del swifter som Klaus nævner. De går langt litteren, og er billige i vægtafgift og kan købes for 10-20.000,-
men jeg må indrømme at jeg synes de er en braller kasse at køre i. det larmer i kabinen og bilen føles usikker. Jeg er skiftet til en renault clio 1.2 som kører markant bedre. Den går så kun 16 km/L og koster 500 mere om året i vægtafgift men køreglæden er en helt anden.

alternativt kan du få en pegeout (stav) 206 eller en hyundai getz. Kig efter en hvor alle service er overholdt og i den prisklasse SKAL den være nysynet. og så få af vide hvornår tandremmen sidst er skiftet.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

25-08-2011 kl. 12:37

Toyota Avensis virkelig en dejlig bil at køre i og 1,8'ern har den såkaldte Lean Burn teknologi der gør den mere benzinbesparende end 1,6'ern en fra 99 (2000 model) eller fra 2000 har fire airbags mens en fra 98 og 99 (som ikke er en 2000 model) kun har 2 airbagshttp://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-luna/712275 Luna modellen med alcentara sæder er der ikke så mange afden er leveret standard med alu fælge og denne her har også aircondition lad dig ikke skræmme af km tallet på 276000 der er mange km endnu

MEN husk altid at servicebogen skal være O.K. fuld servicebog er svær at finde hvis se4rvicebogen ikke er der så find en anden bil at bilen er undervognsbehandlet ingen røg/ dyr få ejere spørg hvor mange ejere der har været om tandremmen er skiftet for nyeligt spørg også om dette om bilen er synet for nyeligt kan ses i annoncen hvis der er kort tid til syn under et år få den leveret nysynet

en Avensis er billig at forsikre både med ansvar og kasko så det er dumt ikke at tjække hvad kasko vil koste på visse biler f.eks. en Avensis

Profil slettet

Profil slettet

26-08-2011 kl. 09:46

Fint valg, men prøv nu 3-4 forskellige indenfor dit budget så du bedre kan vælge, der er ca. 22 forskellige microbiler på marked.

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2011 kl. 10:30

Thomas Madsen skrev:
Ja, skal ud og kigge på Spark, C1, Aygo og 107 :)
I mellemtiden har jeg set en 107 fra 2007 brugt til 60.000 med 88k kilometer på bagen. En lille 1,0, men energiklasse A, og kører 20 på literen, så den er billig i afgift.
Ville det være værd at kigge på?

Nej!
Køb en ny picanto eller i10. garantien på dem vil komme dig tilgode når du sælger igen.
Skal det være brugt kan du lige så godt nøjes med at bruge de 20kg du har og så tage de smårep der vil komme.

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2011 kl. 15:37

Thomas Madsen skrev:
Ja, skal ud og kigge på Spark, C1, Aygo og 107 :)

I mellemtiden har jeg set en 107 fra 2007 brugt til 60.000 med 88k kilometer på bagen. En lille 1,0, men energiklasse A, og kører 20 på literen, så den er billig i afgift.

Ville det være værd at kigge på?

Enig med bo: NEJ!

Ikke fordi at en 107`er ikke er en fin bil, men begrundelsen for at du skal købe en nyere lille bil i stedet for en ældre til 20t er garantiforhold og mulighed for billig forsikring.

1/ garantiforhold! Det er vigtig for dig at få en garanti hvis du skal investere i en bil der er dyrere end de 20-30t du umiddelbart kan betale. En 2007`er har ikke længere fabriksgaranti, så hvis du køber denne får du typisk kun en forhandlers reklamationsret. Hvis købet er privat = Ingen rekl. ret overhovedet.

2/ forsikring : En forsikring der gives billigt i tilgift for at købe en bil - som hos eks. Chevolet - er guld værd for en ung mand. Der er flere der tilbyder det mig bekendt - men der kræves som regel at bilen der købes er fabriksny.