Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

13-08-2011 kl. 21:50

Jeg har haft begge biler .



Der er mere plads i C5 weekend ! og en mere komfortpræget kørestil .



Peugeot 407 er mere skarp i køreegenskaberne, men ikke særlig rummelig hverken bagageplads eller til bagsædepassagerer.



Men glastaget i 407 SW er bare fantastisk lækkert ! Svært at finde en C5 med stort soltag .



Afskrivning på begge biler er ENORM !! og de er ikke billige på værkstedet ... Men dejlige biler begge, på hver sin måde..



Hvis du er skarp til forhandling ! så kan du få et velholdt eksemplar med lav km for omkring 75 - 90.000 hos en forhandler .. Lad sig ikke snyde af salgspriser over 100.000 ! Så meget må en udgået model ikke koste.





Mvh



Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-08-2011 kl. 22:44

Hej Per.



Hvis Peter har haft begge biler, så er han sgu ikke den skarpeste kniv i skuffen.



For det første, så er den største forskel, ud over designet, naturligvis at C5 har hydraulisk afjedring, den er blødere at køre med, og så ligger den altid vandret uanset om du fylder det store bagagerum eller kører med campingvogn.



Hvis du kigger efter diesel, så koster de altså NOGET mere, end Peter skriver.



C5 kommer i 2008 i en ny udgave (X7), den koster fra 200.000,- og opefter.

Iøvrigt, så kan jeg ikke se at een af de 2 biler har "ENORM" afskrivning, i forhold til alt muligt andet (det er noget andet hvis du ville købe den fra nye af)



Til Peter; Hvis du kan skaffe mig en C5 St.car fra 2008 med et lavt km. tal til 75-90.000, så vil jeg gerne bestille 5 stk :-) jeg foretrækker diesel, på forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

14-08-2011 kl. 11:52

Henrik Pedersen skrev:
Hej Per.

Hvis Peter har haft begge biler, så er han sgu ikke den skarpeste kniv i skuffen.

For det første, så er den største forskel, ud over designet, naturligvis at C5 har hydraulisk afjedring, den er blødere at køre med, og så ligger den altid vandret uanset om du fylder det store bagagerum eller kører med campingvogn.

Hvis du kigger efter diesel, så koster de altså NOGET mere, end Peter skriver.

C5 kommer i 2008 i en ny udgave (X7), den koster fra 200.000,- og opefter.
Iøvrigt, så kan jeg ikke se at een af de 2 biler har ENORM afskrivning, i forhold til alt muligt andet (det er noget andet hvis du ville købe den fra nye af)

Til Peter; Hvis du kan skaffe mig en C5 St.car fra 2008 med et lavt km. tal til 75-90.000, så vil jeg gerne bestille 5 stk :-) jeg foretrækker diesel, på forhånd tak.

Hehehe :-) man skulle næsten tro at Henrik har en af de 2 modeller til salg !! Inden du kalder folk navne ! , så læs ( hvis du kan ) hvad der bliver spurgt om ..



Jeg har haft en C5 weekend fra 2005 ( serie 1) og en Pug 407 SW 1.6 HDi fra 2006 , og disse erfaringer gav jeg videre.



2007/2008 --- Dermed ikke en X7 model .



En fornuftig Benzin model med den store ( læs uøkonomiske) motor har en større afskrivning end en Diesel model med partikelfilter ( dette er vist standard i 407 )

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-08-2011 kl. 10:35

christian schrøder skrev:
henrik , X7 behøves ikke komme med hydraulisk affjedring , det er et tilvalg , men ud over det , er c5 den mest rummelige af de to , men som peter siger er 407 mere sporty sat op i under vognen , hvor c5 er meget komfi . afskrivningen som betyder noget er nok taget på en bil til 100000 .

Du kan ikke købe en C5 2,0 uden hydraulik de eneste der kommer uden er 1,6 HDi og 1,8 benzin, det er ikke et tilvalg, men udelukkende de 2 mindste modeller der ikke har.

Det er dog rigtigt at der er nogle FÅ biler fra 2008 der kom hjem i 2,0 uden hydraulik, men snakker vi om C5 II, så har de det alle.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg