Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 06:21

Jeg har en 1.6 Grand Scenic og den er bestemt ikke hurtig, har 115 hk men i det daglige er den fin synes jeg, men frisk kørsel, glem det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

09-08-2011 kl. 08:13

Når du først har prøvet en diesel i den størrelse bil, så er du præget og har valgt at gå ud af én vej fremover - dieselvejen :)



Havde du ikke prøvet Renault'en, havde S-MAX'en virket fornuftig, men det er og bliver en stor bil, den skal trække rundt, og derfor er der ingen racer selv med 2-liters benzinmotor.



En diesel giver jo en helt anden køreoplevelse både mht. optræk, motorgang og langtursluksus, så hvis penge ikke er et problem, så køb da dieselen fra Renault - husk blot at servicere den ordentligt, da de kørselsmønster bestemt ikke er fordelagtigt for en dieselmotor.



Alternativt skal du - hvis penge SLET ikke er noget problem - tage en S-MAX med en af de to dieselvarianter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

09-08-2011 kl. 08:20

Ah ok - der ER en grænse - jeg var i tvivl om, hvor den økonomiske grænse var :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 15:52

Man skal ikke købe en Diesel hvis man ikke køre 20-25.000 km årligt, færdig slut.



Snakker vi motorkraft, så kan du godt finde en benzinmotor som er lig en Diesel ( næsten ) det er bare et spørgsmål om pris.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 16:08

En lille sidebemærkning, check lige / søg på nettet omkring holdbarheden på de 2 biler, jeg læste at Grand Scenic fik 5 stjerner hvorimod S-max kun fik 1 i noget tysk undersøgelse, om det var vejhjælp eller synsresultater kan jeg ikke lige huske?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

09-08-2011 kl. 19:24

Hvad med at høre på prisen på en S-max med 1,6 turbo-benzin. Den har 160 hk, kører længere på literen end 2,0 Benzin. Og så har den MARKANT flere kræfter at gøre godt med. Altså meget mere end hvad antal HK tyder på.



F.eks. 50-100 km/t i 4 gear i begge biler.

Det tager 9,6 sek i 1,6 turbo og 14,9 sek med 2,0 Benzin

Det svarer jo mere eller mindre til et lysår i trakfikken.



Bare et forslag.



Jeg synes også at sådan en S-max er helt forrygende lækker at se på. Den kører godt. Og så er den altså også bare praktisk. Der er MASSER af plads i sådan en S-max.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-08-2011 kl. 22:11

Først er der motorvalget:

Dit kørselsbehov er ikke optimalt til en diesel.

Du kan da godt vælge en diesel alligevel, hvis du synes, at den kører bedst. Men når så regningerne på diverse dysereparationer og lignende kommer, så fortryder du nu nok valget.

S-Max med 2,0 benzin og Grand Scenic med 1,6 benzin er ikke racerbiler, men de klarer jobber hæderligt.

Begge biler fåes dog også med turbo-benzinere, som nok vil være det absolut bedste valg for dig.



Og så er der bilvalget:

Der er jo ingen tvivl om, at S-Max på stort set alle måder er en federe bil end Grand Scenic.

Den kører bedre og er mere rummelig.

Men den er altså også langt dyrere, hvilket for mange kan gøre Grand Scenic til det bedre valg.

Om S-max for dig er merprisen værd, kan kun du vurdere.



Hvis det skal være lækkert, velkørende, rummeligt, og passe til dit kørselsbehov, og vi ikke skal tænke for meget på prisen, så snup du en S-Max med 2,0 turbo benziner med 200 hk og måske en powershift gearkasse.

Så har du en familiebil, som man vel nærmest skal op i noget Mercedes R-klasse for at slå.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg