Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-08-2011 kl. 23:37

Det ER fusk.

Der er en del tråde om det her forummet i forvejen.

Jeg blev selv kontaktet af en James Cody, tror jeg, der ville købe min Altea.

Jeg fik to ens sms'er inden for et par minutter.

Jeg svarede ikke på dem og hørte aldrig fra dem igen.

Noget andet er, hvorfor skulle de vælge at købe, en ubeset brugt bil i Danmark, vores biler er vist i blandt de dyreste i verden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2011 kl. 21:36

Skriver vedkommende på dansk?

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2011 kl. 22:46

Jeg ved ikke hvor meget du får ud af at melde de mennesker, de har nok gjort hvad de kunne for ikke at blive sporet af myndighederne. Men hvis du offentligør deres mailadresse og eventuelt det navn de bruger, gør du andre sælgere her på Basen en tjeneste, så kan folk undgå at falde for den slags tricks.

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

08-08-2011 kl. 14:49

De skriver på engelsk og bruger google translate! Prøv f.eks. at sætte noget af det , de har sendt til jer på gebrokkent dansk ind i google translate og se der kommer perfekt engelsk ud af det :-) Og alligevel - ikke helt perfekt - det er nemlig de ord, du får på engelsk, google ikke kan oversætte...

Læs mere her:

http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/nigeriabreve.asp

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-06-2017 kl. 14:17

Kasper Kondrup Jensen

bruger siden
13-02-2008

skrev:
Vil lige advare jeg er blivet kontaktet af en Richard Morgan richmorgan1955@gmail.com som også er svindler.

Tråden er 6 år gammel, men tak for info

Jakob Ashby

Jakob Ashby
bruger siden
13-02-2006

14-06-2017 kl. 22:30

Samme her. Kontaktet igår af en richard Morgan.
mail. Richmorgan1955@gmail.com

brian olsen

brian olsen
bruger siden
07-06-2005

01-11-2017 kl. 19:40

Samme mand har lige kontaktet mig.
Tak for din mail, jeg ønsker at komme og besigtige køretøjet. Men jeg er i øjeblikket ude af staten, så jeg vil ikke være i stand til at komme på grund af mit arbejde.....Alt, hvad jeg behøver, er dit ord for oprigtighed, at bilen er i god stand, som beskrevet online, og jeg er villig til at betale det nævnte beløb 43,000 kr for det, vil betalingen ske via PayPal, fordi dens hurtig og sikker, og den eneste metode for mig at foretage betalingen, og jeg vil sørge for afhentning af køretøjet fra din adresse, og de vil have det levere til mig Tyrkiet, håber du har en PayPal Konto, bedes du venligst sende mig din PayPal e-Mail og Dit Fulde Navn, så betalingen kan foretages med det samme,Eller du kan åbne en på www.paypal.dk. Med spørgsmålet om at mine oplysninger,overføre navnet på ejerskab og underskrive alle papirerne vil blive udført af afhente agent, så du behøver ikke at bekymre dig om det.
Afventer dit hurtige svar snart.

øv troede ellers lige jeg havde solgt min bil.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2017 kl. 20:56

Hvordan snyder de ?

Det med at sætte for mange penge ind som de bagefter vil have tilbage, virker ikke mere hos paypal.

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

02-11-2017 kl. 11:10

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Hvordan snyder de ?

Det med at sætte for mange penge ind som de bagefter vil have tilbage, virker ikke mere hos paypal.

De sender ingen penge - men de sender en e-mail, der unægtelig ligner, den kommer fra Paypay! I den står der, at man har modtaget penge. Når du får e-mailen fra Paypay (som jo ikke er Paypal), så håber de, at du klikker du på et link der åbner en side op - der også ligner Paypal helt vildt! Du er spændt på at se, at du har modtaget penge - og så logger du ind på Paypay, tror du! Men du giver bare snyderne dit brugernavn og password. Du bliver formentlig mødt af en "Siden virker ikke for tiden, prøv igen senere" eller noget andet. Så har de adgang til din Paypay og kan hygge sig med dine penge
Bilen har de aldrig været interesseret i - og er det heller ikke.
Jonas

Sebastian Guzek

Sebastian Guzek
bruger siden
30-09-2010

04-11-2017 kl. 12:25

Sjovt jeg har lige oplevet det samme, bliver kontaktet af richardmorgan1955@gmail.com. Jeg skrev til ham at han skulle kontakte mig på telefon, og da vi ikke kan Paypal, men bankoverførsel, og så skulle han aflevere ID oplysninger efter hvidvaskningsloven, og komme personligt, men han bliver ved med at sige at han ikke kan bankoverførsel. Og har stadig ikke kontaktet mig på telefon.

Svindel og humbug, jeg håber ikke at der er nogen der falder for sådan noget plat.

Han er informeret at vi har oprettet en paypal konto der hedder; gofuckyourself@eatshit.com