Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
30-07-2011 kl. 09:55
claus buchholtz skrev:
Hej.
er for nylig sluppet af med 70kg dødvægt (skilsmisse) og i den forbindelse har jeg overvejet om jeg kunne klare mig med en gulpladebil i stedet for. Jeg har dog to børn og der skal være plads til dem på forsædet (1 og 4 år, det vil sige 2 autostole. Er der nogen som ved om der er nogen modeller hvor man kan det, hvis det findes. F.eks BMW X5 eller lign.
Penge er mere eller mindre underordnet, dog max 400.000kr.
Tak for hjælpen
Tænk dig om,
køb evt en mustang som bil nr 2 som et ekstra lille pift og som veteran koster den næsten gratis at have i forsik/vægtafgift + den er rimelig til at score en ny babe i. og kan sælges når i skal have en grand scenic til den nye sammenbragte familie. :-)
Der er ingen tvivl om at børnene vil elske at blive hentet i mustangen , get my point ;-)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
30-07-2011 kl. 14:50
Til de penge er der MASSER af lækre biler, der passer bedre til dine egentlige behov.
F.eks. en BMW som andre også har nævnt.
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
30-07-2011 kl. 15:30
Husk: der skal 2 til at få et ægteskab til at fungere - og gå galt!
Nå, spøg til side.... Vedr. bil på gule plader - glem ikke at værditabet er noget større end på hvide - der er begrænset brugsværdi.
Du kunne evt overvejde at "gå ned" i pris - for bare 250.000kr kunne du eksempelvis finde en fin BMW 330Ci (cabriolet) med ABS, ESP, 4 Airbags og hardtop, så den også kan bruges om vinteren. Væsentlig mere sikker for såvel dig som børnene end en gammel bil!
Nedenstående eksempel er registreret 1. gang 27.09.2001:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/330ci/30-cabriolet/74667
En sådan kører fra 9-13 km/l alt efter kørselsmønster/kørestil.
Fordelen ved at vælge en Cabriolet er at værditabet er mindre end på en almindelig lukket bil - og ved fornuftig pleje (rustbeskyttelse og lakpleje) kan de sagtens klare det danske klima - og der der hardtop med, så er der ingen undskyldning for IKKE at vælge en sådan hvis man alligevel køber en sedan.
De sidste 150.000 kan du spare eller eksempelvis købe en VW Touran fra op til 2008, der har partikelfilter - hvis du altså kører nok til at vælge diesel - personlgt er jeg ikke til dieselbiler grudet risiko for dyre efteromkostninger på drivlinie, men det er et valg den enkelte skal træffe.
Se eksempel:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/touran/20-tdi-140-trendline/778279
Nuvel, 2 biler koster mere at have end 1, men giver også større frihed til at gøre flere ting.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
30-07-2011 kl. 18:47
Ekstra sæde koster ca. 9000 + moms.