Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

28-07-2011 kl. 00:04

Jeg synes at hvis det skal være en diesel, så passer Audi A5 og SLK ikke rigtigt ind i det billede.

De 2 er sportsvogne og bør være med Benzin.

Men AUdi A4 med diesel er fint nok.

Jeg har da et andet forslag:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320d/20/832654

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

31-07-2011 kl. 09:31

Ung gut i 20'erne købe bil til 400K - godt jeg ikke skal betale den forsikring var min første tanke...Jeg er selv 37 år.

Af de biler du påtænker ville jeg anbefale: Ingen af dem!

MB SLK: Mercedes er til mænd ben tynde ben og stor mave aka morfar!

Audi TT: Mini R8... Den gamle TT var kedelig og det er denne også - en fattigmands R8'er.

Audi A4: Gider ikke engang kommentere på den - for kedelig og der kører ALT FOR MANGE af dem!

Audi A5: Den er simpelthen for kloldset, Audi's designere må være gået helt fra snøvsen da de sendte de linier videre i pipeline'en. Eneste motor der er interessant i den er V8'eren og men den gør stadig ikke bilen pæn.

Range Rover Sport: Da jeg selv har en Range Rover vil jeg bare sige: Køb en rigtig Range Rover - ikke denne "mini" kopi ting der alligevel andrig bliver den rigtige vare - det er en Discovery 3 med et andet karosseri ovenpå = NOT!

Vælg altid en Range Rover med V8'er - den rigtige lyd, trækkraft og følelse. Nuvel den tager sig lidt betalt ved standeren, men det opvejes af ejerglæden!

Søren nævner cabriolet, hvortil jeg kun kan være enig! Open air kørsel slår alt og giver dig på selv den mest elendige dag noget at smile over! Nyder det personligt dagligt og det gør bare dagens start sjovere + du får så meget frisk luft at du fremover sjældent bliver syg.

BILER, du burde kigge på:

VW EOS 2.0 TSI

BMW 3-serie med hartop - kan uden problemer bruges hele året.

BMW Z-serien - bemærk at der kun er 2 sæder, så hvis du skal have nogle med ud at køre, så begrænser det mulighederne en del, men køreoplevelsen er der til gengæld for fuld udblæsning - og med en rækkesekser er pakken fuldendt!

Subaru: af en eler anden grund er det bilmærke totalt undervurderet - de går aldrig i stykker og kører fænomenalt godt!

Renault Megane CC - sammen koncept som VW EOS - lidt raslelyde hist og pist, men faktisk er det den 4-personers cabriolet der har den pæneste taglinie uanset om den er lukket eller åben (når vi taler biler indenfor almindelige menneskers opnåelige husstands-økonomi).

Mini Clubman: Som stationcar er den meget sejere end den almindelige.

VW Golf R32 / GTI - også lidt for almindelig, men kører godt!

MAZDA MX5: 2 sæder, stof/metaltag alt efter årgang. Back to basics fornemmelse, men det virker, og den kan stå på gaden i fred for de værste pilfingre

BILER, JEG PERSONLIGT VILLE UNDGÅ:

MAZDA MX5: for mainstream til ut.

Nissan 350Z / 370 Z - den bliver aldrig en wow oplevelse at se på!

Ford Mustang i nuværende udførsel - kabinen er rædsom og plastikken føles som det billigste skrammel.

Porsche: For dyre i reparationer - har selv haft overvejet en sådan og undersøgte priser på alverdens reparationer - det fik mig til at droppe mærket, og desuden synes jeg de er parkeret alle vegne = uinteressant!

Mercedes-Benz: Taxi!!! Det er kun SLS'eren og GL'eren. der er spændende, men jeg synes ikke at nuværende pris og kvaliteten i længden hænger ike sammen.

Alt fra østen - undtaget Subaru og måske Lexus.

Du bør undersøge / tænke over følgende meget nøje inden du pludselig lader dig overvælde af en klistret bilsælgers forgyldte ord og tomme løfter om en given bil:

Forsikringsforhold: Er der krav om GPS-overvågning, selvrisiko m.m.

Parkering: Hvor skal bilen parkeres? På gaden/vejen? I garage/ carport?

Driftsomkostninger: Anskaffelse er for nogle bilmærker det mindste problem - dernæst følger udgifter til vedligeholdelse/service, grøn ejerafgift, forsikring, evt. GPS-overvågning, evt. vejhjælp, værditab + uforudsete udgifter.

Du skriver ikke hvor meget du kører/ skal køre, men tænk MEGET grundigt over om du valger en benziner / dieselbil - en dieselmotor bruger givet mindre brændstof - MEN koster en formue i reparationer, hvis der sker noget med den - ikke at en benziner er gratis, men de er noget billigere at skrue på.

God biljagt!

Kim Reinholdt

Kim Reinholdt
bruger siden
15-01-2006

31-07-2011 kl. 11:14

Skøn bil udfordring du har.

Mit valg ville være:

Alfa Romeo Brera, den FEDESTE nye coupe

Mini Cooper S, sikker køreglæde og godt på vej til klassiker status.

Mercedes SLK, praktisk med open-air oplevelse

Jeg ville holde mig til små biler imens du ikke skal bruge pladsen, så nyd muligheden for at kunne vælge en sportsvogn.

Gem Land Rover/Range Rover oplevelsen til du engang skal bruge pladsen til familie, for så er den i sit rette element.

Porsche Boxster er for prangende til min smag, en 911 er dog en klassiker.

Held og lykke.

bruger siden
11-12-2004

31-07-2011 kl. 14:40

Alexander:

Hvor hulen bor du henne siden du ser Porsche 911 alle vegne?

Personligt synes jeg den er lækker, altså hvis den ser rigtig ud. Det er trods alt den bedste superbil. Altså den eneste der rent faktisk holder til at blive brugt som hverdagsbil.

Audi A5. Ja smag og behag er meget forskellig, og heldigvis for det. Jeg synes da netop de er sluppet rigtigt heldigt fra den. Den ser meget potent ud, hvis da den har de rette alufælge på. Mindst 19".

Men jeg vil bestemt give dig ret i at man lige skal undersøge hvad det koster at eje/køre/servicere de forskellige biler. For alle de nævnte biler i hele tråden ligger jo LANGT over de almindelige biler.

For hvis man endelig ahr muligheden for at købe en af de fine biler, er det klart en fordel hvis man rent faktisk også har råd til at køre i dem...

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2011 kl. 15:18

hej alexander.

jeg er noget i tvivl om dit behov.

men en bmw 130i 3 eller 5 dørs kan godt tilfredsstille dine sport drømme hvis det er det du ønsker og som coupe kan du også have flere damer med.

og fart er der nok af i den model.6,1 til 100 og ca kmt 245 på toppen.

mvh kenn

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

31-07-2011 kl. 18:40

Hej Kenn,

Behov?? ved ikke helt hvad du mener, men here goes:

Jeg har 2 biler, en 4x4 og en åben bil - lidt ud fra tanken om en bil til hver årstid.

Mit behov er - basalt set at komme fra A - B, vel ligesom alle aldre. Jeg har bare været heldig og have muligheden for at udleve mine ønsker hvad bilvalg angår - har altid derfor valgt biler med hjertet frem for fornuft - fornuften vile have sagt Volvo V70 - Det må blive den næste bil!

For mig handler biler om oplevelsen - glæden ved at trykke på knappen til centrallåsen, sætte sig ind í bilen, dreje nøglen, og høre motoren, sætte den i gear og køre derudad... Køreturen til og fra arbejde er mit daglige lille metale frirum

Her i Danmark har rigtig mange ondt i r.ven (undskyld!!) over at nogle har en lækker bil - men så har de måske noget andet der koster penge.......... Båd, dyr hobby eller vane, hvad ved jeg.

Jeg dømmer ikke andre for hvad de gør - så hvorfor skal jeg evt. dømmes fordi jeg har valgt en bestemt bil....

Og vedr BMW 135 - ja en sjov bil - og som coupe er den rigtig pæn!

Og Porscher..... ja jeg synes de er alle vegne - Jeg sagde jo ikke kun 911 vel?!

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

01-08-2011 kl. 02:24

jeg synes også Audi A5 er flot alt 3 dørs versionen Sportbacken (5 dørs versionen) er for grim

bruger siden
11-12-2004

01-08-2011 kl. 10:48

Alexander:

Nej du har ret. Du skrev ikke porsche 911.

Meeeen alligevel synes jeg nu ikke man ser Porscher over det hele, som f.eks. Audi A4.

Men omvendt kan det jo tænkes at dem der har råd til at købe bil i det prisniveau vælger Porsche, fordi Porsche trods alt er noget af det bedste du kan få. Og mange vil jo gerne have det bedste.

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2011 kl. 18:55

Alexander Jørgensen skrev:
Hej Kenn,

Behov?? ved ikke helt hvad du mener, men here goes:

Jeg har 2 biler, en 4x4 og en åben bil - lidt ud fra tanken om en bil til hver årstid.

Mit behov er - basalt set at komme fra A - B, vel ligesom alle aldre. Jeg har bare været heldig og have muligheden for at udleve mine ønsker hvad bilvalg angår - har altid derfor valgt biler med hjertet frem for fornuft - fornuften vile have sagt Volvo V70 - Det må blive den næste bil!

For mig handler biler om oplevelsen - glæden ved at trykke på knappen til centrallåsen, sætte sig ind í bilen, dreje nøglen, og høre motoren, sætte den i gear og køre derudad... Køreturen til og fra arbejde er mit daglige lille metale frirum

Her i Danmark har rigtig mange ondt i r.ven (undskyld!!) over at nogle har en lækker bil - men så har de måske noget andet der koster penge.......... Båd, dyr hobby eller vane, hvad ved jeg.

Jeg dømmer ikke andre for hvad de gør - så hvorfor skal jeg evt. dømmes fordi jeg har valgt en bestemt bil....

Og vedr BMW 135 - ja en sjov bil - og som coupe er den rigtig pæn!

Og Porscher..... ja jeg synes de er alle vegne - Jeg sagde jo ikke kun 911 vel?!

hej alexander.

jeg syntes det er skønt at du har denne mulighed.mht bilvalg.

grunden til jeg vil gøre dig opmærksom på denne bil bmw 1 serien er at det er en meget lækker bil at køre og at den er solid og pålidelig

det er jo også en meget pæn bil som du selv skriver

specielt motoren 3 ltr 6 på række gør dens måde at kører på er en rigtig drivers car med de præstationer som der forventes af en sådan bil.

prøv den et sted og evt lej en hos bmw.

og sidst men ikke mindst dens driftsomkostninger en rimelige.

den 3 dørs coupe har en snert af sport og er den smukkeste.med de rammeløse ruder og den har plads på bagsædet til hovedet og sjælden i gadebilledet.

jeg selv vil købe den hvis jeg en dag fik økonomi til dette.

mvh kenn c

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2011 kl. 20:36

hej jesper.

ok det har du ret i men allan,s har nok opdaget at det var til ham håber jeg.

men hvor kender han da bmw række 6er fra.det har han ikke skrevet så vidt jeg ved.

mvh kenn

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

02-08-2011 kl. 22:40

Hej Kenn,

Jamen jeg er helt enig med dig om 1-serien - har prøvet den som cabriolet - en123i som jeg havde troet at de 170 HK ville have føltes mere livlige, men tror det skyldtes at den er 4-cylindret for den manglede kraftoverskud - Så 3-literen ville gøre underværker!

Skulle jeg vælge 1-serie ville designet på coupe'en tiltale mig rigtig meget - men jeg ville vælge cabrioleten for at få "den friske luft".

og apropos 3-liters rækkesekser benziner - ja så har Jesper ret - men vi har også snart været venner en hel del år.....og ja, jeg nyder enhver kilometer i det hår der snart ikke er meget tilbage af :o)

TIl Jesper: Får svar imorgen vedr. billetter til CPHG søndag.

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 20:50

Alexander Jørgensen skrev:
Hej Kenn,

Jamen jeg er helt enig med dig om 1-serien - har prøvet den som cabriolet - en123i som jeg havde troet at de 170 HK ville have føltes mere livlige, men tror det skyldtes at den er 4-cylindret for den manglede kraftoverskud - Så 3-literen ville gøre underværker!

Skulle jeg vælge 1-serie ville designet på coupe'en tiltale mig rigtig meget - men jeg ville vælge cabrioleten for at få den friske luft.

og apropos 3-liters rækkesekser benziner - ja så har Jesper ret - men vi har også snart været venner en hel del år.....og ja, jeg nyder enhver kilometer i det hår der snart ikke er meget tilbage af :o)

TIl Jesper: Får svar imorgen vedr. billetter til CPHG søndag.

hej Alexander.

Jeg er nysgerrig om hvad du har fundet af bil.

mvh kenn christoffersen