Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

27-07-2011 kl. 18:55

På nyere biler i dag er det sjældent at det er motoren der er det største problem.

Så der skal nok snildt være 250.000-350.000 km mere i sådan en SAAB.

Det er mere alle de andre dele på bilerne i dag, der ikke kan holde lige så længe.

Og så er der jo også rigtigt meget elektronik der kan volde problemer.

Men lige umiddelbart plejer der ikke være de store problemer med SAAB. Ejerne er som regel glade for deres biler og plejer at passe godt på dem.

Men om de er helt på niveau med Toyota mht driftsikkerhed tror jeg ikke, men de er i hvert fald meget tæt på.

Så jeg tror ikke du skal være bekymret for at købe en SAAB. Men den vil selvfølgelig være dyrere at holde kørende, hvis du benyttede danske værksteder, men når du kører til sverige, så udligner det nok sig selv.

Men ellers kører de faktisk ganske behageligt.

Fin motor du overvejer i øvrigt. Hvis det er 150 hk udgaven, så kan den chippes gennem SAAB til ca 195 hk.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-07-2011 kl. 23:11

Den med gensalgsværdien tro jeg ikke på. Det har være vendt sidste gang saab var på afgrundens rand. bilen bliver ikke mindre værd, eller får mindre prestige af, at fabrikken er væk. Ej heller for reservedele vil det få betydning - der vil fortsat være en produktion af dele.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg