Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

22-07-2011 kl. 14:43

Ang. salg så er det jo simpelthen et spil uden sidestykke i øjeblikket, men måske du har ret i at det er nu og op til 150tkm eller først ved 200tkm og derefter kan du måske lige så godt kører den videre men så er du jo ude i noget med vedligeholdelse også...
Så det er meget svært at svarer på for du vil jo ikke tabe rigtig mange penge på den over de næste 20-30tkm men derefter vil du nok have et ekstra lille nyk...

Ang. valget, ja så må du ud og prøve... Jeg har prøvet begge og de er bygget på samme bund og derfor kører de også meget ens... Og det kan man så måske sige er lidt overraskende for S-max er jo højere og på den måde også mere udfordret men hold op den kører bare godt...

Jeg vil sige at det er en smagssag og man er til mondeos mere lave/liggende kørerstil mod S-max højere og mere oprejste stilling...

En lille ting jeg kunne forstille mig som en anke for dig med 30000 km om året... Hvis du bruger den ofte på motorvej altså med mere en 80-90 i timen, så vil jeg mene at mondeoen er lidt bedre, pga den lavere profil... Vil tro at S-max er lidt mere tørstig end mondeo når vi snakker generelt km/l....

Vil tro omkring en km/l i forskel måske mere, på samme motor...

Lige mit synspunkt, men et svært valg ja...

God fornøjelse...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2011 kl. 14:48

Jeg ville hoppe på en Mondeo igen og så leje en S-max i ferien hvis du ønsker dette.

Mondeoen er billigere i indkøb, drift og taber mindre i værdi end en S-max.

Dette indlæg blev 22-07-2011 14:48 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2011 kl. 16:16

Ja da, i Tyskland kan du leje store 7-10 pers. biler og busser til langt under halvdelen af hvad det koster i Danmark.

Søg på lejebil i Tyskland, evt. eurocar.de så vil du se at du kan få en 7 pers. i 14 dage for 5000 kr ca. ?

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

22-07-2011 kl. 19:03

Selv om S-max er en fed og lækker bil, der er velkørende, er den trods alt stadig en del større end en Mondeo, hvilket trods alt trækker lidt ned på køreoplevelsen. Husk på at Mondeo er altså kendt for at være en af de bedst kørende i sin klasse, hvis ikke den bedste.

Jeg ville med dit behov vælge Mondeo igen.