Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

14-07-2011 kl. 13:06

Nu skriver du 5d ved insignia. Så jeg formoder det ikke er en st.car du har kig på?

Jeg er enig med dig i at begge biler er meget flotte. Designet er altså bare i orden.
Kabinen ser mere eksklusiv ud og bare pænere i insignia i forhold til Mazda 6. Men om kvaliteten er bedre ved jeg så ikke. Men jeg tror det er rimeligt ens, når det kommer til stykket.

Men ulempen ved en 5 dørs insignia er at der er ikke synderligt meget plads i bagagerum og på bagsædet. Der kan f.eks ikke sidde synderligt høje personer på bagsædet uden at de rammer loftet pga den skrånende taglinie. Det er i hvert ikke de egenskaber der sælger bilen.

Der er Mazda 6 nok lidt mere praktisk gris, samtidig med at den rent faktisk ser superlækker ud. Dog kan du sagtens finde biler der er væsentligt mere praktiske i den klasse.

Jeg går ud fra det er en 160 hk version af Insignia? Den ligger tæt op ad Mazda´s 163 hk diesel.

Men jeg ville stille det op sådan her.

Hvis Design og lækkerhedsfølelsen er vigtigst, så vælg Insignia.

Hvis det er det praktiske der trods alt vigtigst, og uden at gå alt for meget på kompromis med design, så vælg Mazda 6.

Men det gode er, at det er 2 gode og lækre biler.
Held og lykke med valget

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

15-07-2011 kl. 12:36

Aytac:

Nu ved jeg ikke hvor meget motorens ydelse betyder for dig.
Men hvis det er 130 hk vs 163 hk, så ville jeg nok vælge Mazda 6, af de 2 du nævner.

Bedre plads, sjovere motor er nok grundende til at jeg ville vælge Mazda.
Havde Insignia været en 160 hk udgave i st.car, faldt valget helt sikkert på Insignia.

Jørgen for dælen da. ;-)
Nu synes jeg også godt om Toyota, og ved hvad de står for. Har også selv haft en Carina E, som jeg var meget glad for.
Men nu kan man altså ikke foreslå Toyota hver eneste gang, uanset hvad folk ønsker. Det at du gør det, og på den måde du gør det, gavner ikke ligefrem mærket.
Prøv at være en anelse mere nuanceret i dine forslag til andre mennesker, især når det som i denne tråd, ikke er Toyota der bliver spurgt ind til.
Jeg kan sagtens se at du vil folk det godt, og forslår det eneste der dur for dig... Men husk på at smag og behag er meget forskellig.

En anden ting er, at du kunne tage ud og prøve en masse af de andre mærker. Der er masser af andre biler der er supergode og spændende at køre i.
God tur!

bruger siden
11-12-2004

15-07-2011 kl. 22:07

Som Rasmus kjær nævner, så kan en gang supplerende rustbeskyttelse afhjælpe det eventuelle problem med rust.

Men omvendt kan jeg også sagtens forstå din begejstring for Insignia... Den er altså bare lækker....