Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
13-07-2011 kl. 16:16
Med hensyn til værditabet, så er det ikke lavere end andre biler i dens klasse.
Vedr. garantien og hvorfor den ikke er nævnt, så er det sikkert fordi at der ikke er mere garanti på bilen da service ikke er overholdt.
Der er desværre rigtig mange som ikke "gider" overholde service efter 3-4 år og hvis de kan få det samme eller næsten det samme for bilen som en med fuld servicebog, så har de jo sparet en del kroner ikke ?
Det er i den forbindelse køber som er godt "dum" hvis han køber en bil hvor der kunne være op til 3-4 års garanti på bilen :-/ istedet for en som har fuld servicebog.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
14-07-2011 kl. 09:41
De vejlende procentsatser for værditab gælder typisk ved 60kkm/3 år, og denne er 129kkm/3,7 år, så 52 % er ikke slemt.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-07-2011 kl. 12:51
Så er der jo også "kun" 21.000 kilometers garanti tilbage. Tvivler på at der er nogen der køber en diesel for at kun køre 7000 km om året de sidste 3 år der er tilbage.
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
14-07-2011 kl. 16:30
Bilmarkedet i øjeblikket er bare uforståeligt..!
Profil slettet
14-07-2011 kl. 19:59
Umiddelbart vil jeg ikke mene, at hatchbacken har et betydeligt større værditab end st.car'en, alene af den grund, at der også er folk der ikke har brug for mere plads end i en hatchback og synes den er pænere end st.car-udgaven. Til gengæld hos søsterbilen i30 er der flest hatchback's til salg. Så ceed hatchback er vel nærmest et alternativ til den der kikker på i30. Og en ceed hatchback er jo også et billigere alternativ til en alm. golf.
Dette indlæg blev 14-07-2011 20:08 redigeret af dets forfatter.