Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
16-06-2011 kl. 16:31
Selv ansvarsforsikring er dyrt på en gammel bil når du ikke har anciennitet, vedligehold/reparationer på gamle biler er dyrt når du ikke kan lave noget selv.
Derfor ville jeg kigge på en ny benzin microbil til omkring 100k, så får du noget der virker, billig forsikring, fornuftig sikkerhed og temmelig lavt værditab.
Gå efter en med ESP/ESC og aircon.
Profil slettet
16-06-2011 kl. 19:51
det er mit bud på det billigste du overhovedet kan køre i, i dk.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-06-2011 kl. 22:52
Profil slettet
17-06-2011 kl. 09:08
Gitte G skrev:
Tak for svar begge to:)
Og den ser da vældig billig ud den bil... :) Og det er vel ikke ret meget når en bil har kørt 100.000 km...? Ja, jeg ved jo som sagt ikke så meget om det... Er den slags generelt billige - eller er det her et slagtilbud jeg skal skynde mig at byde ind på? :)
Hvis du bor tæt på så tag ud og se den, men du skal ikke køre 800km + bro for at kigge.
Man behøver ikke være bilekspert for at foreslå en helt ny, det kan du sagtens selv finde ud af ,
Men at købe en ny bil til 100000 kan aldrig nogensinde blive billigere end at købe en til 20000 uanset hvad,
Den nye har du tabt 20000 på første gang du drejer nøglen. der følger fordele og komfort med en ny, men der er også bagdele, det gør ondt når andre laver buler i ens døre, km-tælleren løber ligsom bare hurtigere i en ny bil end i en ældre, trods det at forsikring er billigere på en ny er selvrisikoen ofte tårnhøj.
Skal det være ny bil er i10 eller picanto de bedste bud, men du vil være billigst kørende i cuoren (lavet af toyota)
T i
bruger siden
17-06-2006
17-06-2011 kl. 09:38
bo .. skrev:
Men at købe en ny bil til 100000 kan aldrig nogensinde blive billigere end at købe en til 20000 uanset hvad......
Det kræver vist en krystalkugle for at komme med et så skråsikkert udsagn?
Hvis du er uheldig og køber en fejlfyldt/udslidt bil til 20k og er nødt til enten at "hovedrenovere"/skrotte eller sælge den meget billigt efter to år (når den skal synes) har du stort set samme værdi tab som ved at købe en ny microbil.
Herudover kan værkstedregningerne på en 12 år gammel "billigbil" blive store, hvis man ikke kan lave lidt mekanisk selv.
Herudover har man så formentlig kun en (dyr uden anciennitet) ansvarsforsikring, så hvis uheldet er ude har man hverken bil eller penge.
Så hvis man er heldig med den gamle bil kan det da godt blive billigst.
Men får man købt en 12 år gammel spand der medfører mange problemer/udgifter, kan det sagtens være billigere at købe nyt.
Spørgsmålet er også om man gider det bøvl/udgifter/usikkerhed med en bil der skal bruges hver dag i forbindelse med arbejde? Det er jo en smagssag
Det kan ihvertfald blive både dyrt og besværligt, hvis man er uheldig....
Dette indlæg blev 17-06-2011 09:39 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
17-06-2011 kl. 13:53
T l skrev:bo .. skrev:
Men at købe en ny bil til 100000 kan aldrig nogensinde blive billigere end at købe en til 20000 uanset hvad......
Det kræver vist en krystalkugle for at komme med et så skråsikkert udsagn?
Hvis du er uheldig og køber en fejlfyldt/udslidt bil til 20k og er nødt til enten at "hovedrenovere"/skrotte eller sælge den meget billigt efter to år (når den skal synes) har du stort set samme værdi tab som ved at købe en ny microbil.
Herudover kan værkstedregningerne på en 12 år gammel "billigbil" blive store, hvis man ikke kan lave lidt mekanisk selv.
Herudover har man så formentlig kun en (dyr uden anciennitet) ansvarsforsikring, så hvis uheldet er ude har man hverken bil eller penge.
Så hvis man er heldig med den gamle bil kan det da godt blive billigst.
Men får man købt en 12 år gammel spand der medfører mange problemer/udgifter, kan det sagtens være billigere at købe nyt.
Spørgsmålet er også om man gider det bøvl/udgifter/usikkerhed med en bil der skal bruges hver dag i forbindelse med arbejde? Det er jo en smagssag
Det kan ihvertfald blive både dyrt og besværligt, hvis man er uheldig....
Tag det nu roligt T I
Som jeg skrev er det ikke ekspert viden at købe en ny bil så det du kommer med er ikke andet end dårlige undskyldninger og selvindbildning for at købe en ny.
jeg har ikke foreslået hende at købe en volvo 242 fra 1982 vi snakker her om et meget meget økonomisk køretøj fra toyotas minibil division.
At hun spørger til råds om biler og billige løsninger til en bil uden udbetaling er vel fair nok, men at der kun er et svar "KØB NY" den holder ikke 6000kr for at oprette pant 3000 for at oprette lån 3600 for levomk 10000 om året i renter 20000 i afskrivning det første år, det giver 42000kr at betale det første år + forsik + brændstof + service+ reservedele. (de fleste vælger at dele udgifterne det første år ud over 8 års afdrag, af den simple årsåg at man ikke rigtig har råd til at købe bilen)
Det er simpelthen for langt ude at hvergang der er en der spørger om hjælp til en billiger bil er der kun et svar KØB NY og man bliver nærmest kaldt idiot når man ikke altid kan se lokikken i det.
jeg køber selv ny bil ind i mellem men der har været perioder hvor brugt er udemærket, og måske trådstarter har brug for lidt billig kørsel det første år eller to, og hvis økonomien så er til det vil det da være dejligt med en helt ny til den tid.
slut herfra jeg har sagt det der skal siges.
T i
bruger siden
17-06-2006
17-06-2011 kl. 17:32
bo .. skrev:T l skrev:bo .. skrev:
Men at købe en ny bil til 100000 kan aldrig nogensinde blive billigere end at købe en til 20000 uanset hvad......
Det kræver vist en krystalkugle for at komme med et så skråsikkert udsagn?
Så hvis man er heldig med den gamle bil kan det da godt blive billigst.
Men får man købt en 12 år gammel spand der medfører mange problemer/udgifter, kan det sagtens være billigere at købe nyt.
Det kan ihvertfald blive både dyrt og besværligt, hvis man er uheldig....
Tag det nu roligt T I
Jeg er såmænd helt rolig.
Jeg er bare ikke enig med dig.
Såfremt køberen selv kunne skrue lidt på bilen kunne jeg sagtens se ideen i at finde en billig brugt bil, som man så formetlig kunne holde kørende billigt i en periode.
Men for en person uden mekanisk forstand, der er afhængigt af et dyrt værksted hver gang der evt. er et problem kan det blive dyrt.
Men det er en lottoseddel, er man heldig har man haft en gammel bil billigt i en periode, er man uheldig kan det blive ligeså dyrt/dyrere end at købe en ny og samtidig meget besværligt.
Så som sagt en smagssag.
Derudover er dine beløb for første års udgifter nok noget i den høje ende: 10k i renter (på en bil til ca. 100k) det kan ihvertfald gøres noget billigere, ligesom man selvfølgelig kan få lidt rabat/ikke betale levering etc. et værditab på første år på 20k er ligeledes højt sat. Værditabet på microbiler er generelt meget lavt, hvis man skal have den i nogle år.
Så jeg prøver ikke at finde en undskyldning for at købe nye biler (det er ikke mig der skal køre i dem, så kan være ligeglad) men efter min mening er meget brugte billige biler primært for folk der selv kan reparere dem, ellers kan det nemt blive for dyrt
Profil slettet
19-06-2011 kl. 11:03
Derfor:
Det er individuelt fra din egen søgning om du kan finde en god bil til 15000 kr der vil køre problemfrit i nogle år.
De findes !! Finder du den er det nok det billigste, men med en ny bil til 90-100000 kr er du selfølgelig sikret bedre mod ubehagelig ekstraregninger og nedbrud.
Det er beskrevet godt allerede så bare et enkelt indspark :
Har du overvejet at privatlease en mini-bil ??
Priserne/konkurencen er nu så hård at nogle leasing-tilbud er så billige at det faktisk er svært at gøre billigere hvis man skal låne pengene og selv skal stå for reparationer/service/ servicekontrakt.
http://www.andersenford.dk/sw/frontend/show.asp?parent=241465&layout=0
Ford Ka er et tilbud til under 1500 kr om måneden incl alle service. Blot stig ind og kør !!