Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

14-06-2011 kl. 19:20

Nu har jeg godt nok ikke prøvet 1,2 Tsi endnu. Men den skulle gøre det forbavsende godt. Det er jo den motor der erstatter den gamle 1,6 motor. Og der er markant forskel på dem. 1,2 kører ret langt på literen og er billig i grøn afgift.

Derimod har jeg prøvet en 1,4 Tsi, godt nok i en Leon. Men det er jo stort set det samme. Og der må jeg indrømme at den motor matcher perfekt til bilens størrelse og vægt. Den er meget let kørt. Den er sjov når man giver den noget pedal. Og den kører også ret langt på literen.

Personligt ville jeg vælge 1,4 Tsi hvis det skal være en Golf.

Men tag ud og prøv begge, så kan det være svaret er klokkeklart for dig...

Prøv evt en Seat Leon også. Der er vist noget kampagne på dem i øjeblikket, Copa hedder det vist. Og de er generelt bare billigere end Golf.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

14-06-2011 kl. 20:22

Det er jo et spørgsmål om hvor mange kræfter du vil have, så en smagssag...
Har for nylig prøvet 1,4 122, og den passer efter min mening rigtig fint til Golfen

bruger siden
11-12-2004

15-06-2011 kl. 22:43

Nu har jeg faktisk lige prøvet en Leon 1,2 Tsi i dag.
Den kører faktisk supergodt. Den er er let kørt og har okay antal kræfter.
Dog var der lige lidt for meget turbotøven efter min smag. Men det er sikkert noget man kan undgå når man lærer bilen bedre at kende.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg hælder stadig mere til 1,4 Tsi. Den har lige det sidste, og virker lidt mere harmonisk. Selv om 1,2 TSI er forbavsende god.