Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
12-06-2011 kl. 20:17
Problemet med sedan og hatchbackbiler er at de altså af fysiske årsager ikke er lige så praktiske som en st.car.
Du kan måske godt have en barnevogn i en sedan, men så skal barnevognen også splittes ad i atomer. Dvs den skal klappes helt sammen. Du skal have hjulene af og kassen skal også klappes helt sammen. Og så er der faktisk ikke mere plads i bagagerummet. Og det kan jeg rent erfaringsmæssigt sige dig at det er så belastende at skulle gøre det hver gang. Det er til at blive lettere tosset af.
Vi havde en Carina E sedan, som størrelses mæssigt i hvert fald ikke er mindre end de nuværende Avensis. SÅ selv om jeg var meget glad for bilen, besluttede vi os for at købe en st.car i stedet for. Det er 1000 gange nemmere og meget mere praktisk. Dog en Mondeo.
Hvis i har nogle bekendte der har en barnevogn i evt kunne låne med ud og prøve at smide i bilen, så kan i ved selvsyn se hvor meget plads der er. Og husk så lige på at man altså også skal have alt muligt andet habengut med til barnet.
Der burde være lidt bedre muligheder i en hatchback, dog næppe så gode som st.car.
En anden ting er at sedan og Hatchback taber en del mere i værdi, fordi de ikke er lige så attraktive på brugtmarkedet.
Profil slettet
13-06-2011 kl. 14:27
Martin Nielsen skrev:
Hej.
Problemet med sedan og hatchbackbiler er at de altså af fysiske årsager ikke er lige så praktiske som en st.car.
Du kan måske godt have en barnevogn i en sedan, men så skal barnevognen også splittes ad i atomer. Dvs den skal klappes helt sammen. Du skal have hjulene af og kassen skal også klappes helt sammen. Og så er der faktisk ikke mere plads i bagagerummet. Og det kan jeg rent erfaringsmæssigt sige dig at det er så belastende at skulle gøre det hver gang. Det er til at blive lettere tosset af.
Vi havde en Carina E sedan, som størrelses mæssigt i hvert fald ikke er mindre end de nuværende Avensis. SÅ selv om jeg var meget glad for bilen, besluttede vi os for at købe en st.car i stedet for. Det er 1000 gange nemmere og meget mere praktisk. Dog en Mondeo.
Hvis i har nogle bekendte der har en barnevogn i evt kunne låne med ud og prøve at smide i bilen, så kan i ved selvsyn se hvor meget plads der er. Og husk så lige på at man altså også skal have alt muligt andet habengut med til barnet.
Der burde være lidt bedre muligheder i en hatchback, dog næppe så gode som st.car.
En anden ting er at sedan og Hatchback taber en del mere i værdi, fordi de ikke er lige så attraktive på brugtmarkedet.
Vi har da haft flere børn i en hatch det er da gået fint så 1000 gange nemmere? den holder vist ikke, det er vist mest et spørgsmål om hvad andre siger, personlig overskud og så planlægningevnen, for der kan sagtens være barnevogne i andet end stc.
jeg kender ingen der er blevet rige af at købe en dyre bil end der er nødvendigt, om det så er en stc hatch eller sedan, gensalgs pris eller ej. :-)
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
14-06-2011 kl. 10:51
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/corolla-verso/18-sol-7prs/720214
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
26-07-2011 kl. 02:47
husk ALTID at der SKAL være fuld servicebog hvis der er sløset med servicebogen (at der måske mangler 1 eller 2 underskrifter kan man ikke gardere sig imod) hvis servicebogen ikke er der HOLD DIG VÆK tjek derudover at bilen skal være undervognsbehandlet ellers få det gjordt en supplerende (2. gangs) undervognsbehandling er en god idé nysynet ellers få den leveret nysynet hvis der er under et år til syn ingen røg/dyr om bilen har restgæld har været skadet antal ejere måske ikke så vigtigt men sjovt at vide
et lille råd køb et såkaldt P Watch som er en elektronisk p skive med så slipper du for at bøvle med p skiven så kan du også se indenfor hvilket kvarter du har parkeret et "mareridt" for en hver P vagt
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
26-07-2011 kl. 21:30
Jørgen Nielsen skrev:
det er da ikke dyrt for en toyota a 144.000 kr. jeg mener faktisk det er billigt vognen taget i betragtning... 2004
jeg sammenligner jo bare og Mazdaen er jo næsten tre år nyere end Avensisen - Avensisen er fra 3/04 og Mazdaen fra 12/06 og begge er jo tiopmodellerne som st car