Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
21-05-2011 kl. 15:50
Jeg vil give dig helt ret i at både 140 og 170 hk udgaven kører supergodt og med rigeligt med kræfter, og så også med en ganske fin økonomi. Men nu er der forskellige 2,0 Tdi pumpedyse 140/170 hk motorer i VAG.
De værste er 16v udgaverne med 170 hk. Men det er desværre også et ganske velkendt problem på de andre versioner.
Der er også 8v udgaver som skulle være mindre udsatte.
Hvis du er tilpas uheldig, så er det altså 40-50.000 kr rep du står over for.
På det værksted min bror arbejder, har de jævnligt havareret 2,0 Tdi til rep.
Hvis det er en brugt du er ude efter, så anbefaler FDM at man får tryktestet motoren inden køb, så du kan få et bedre svar på hvor sund motoren er.
Men hvis det er en ny du går efter, så gå efter en med Commonrail-diesel i stedet for. Der skulle ikke være nogen velkendte problemer med dem endnu.
Og ja, sådan en Octavia er en fin bil.
De værste er 16v udgaverne med 170 hk. Men det er desværre også et ganske velkendt problem på de andre versioner.
Der er også 8v udgaver som skulle være mindre udsatte.
Hvis du er tilpas uheldig, så er det altså 40-50.000 kr rep du står over for.
På det værksted min bror arbejder, har de jævnligt havareret 2,0 Tdi til rep.
Hvis det er en brugt du er ude efter, så anbefaler FDM at man får tryktestet motoren inden køb, så du kan få et bedre svar på hvor sund motoren er.
Men hvis det er en ny du går efter, så gå efter en med Commonrail-diesel i stedet for. Der skulle ikke være nogen velkendte problemer med dem endnu.
Og ja, sådan en Octavia er en fin bil.