Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

23-04-2011 kl. 13:10

Du får bare meget mere for pengene i en Mondeo frem for en Passat.
Mondeo kører bedre mere dynamisk. Mondeo er mere praktisk. Du får nyere og mindre brugt bil i Mondeo. Og en væsentlig pænere kabine er der også i mondeo.

Største fordel ved Passat er at de ruster ikke ret meget. Og så kan man få den med 1,8 T som er supergod motor til bilen. Der er også mange muligheder for alt muligt ekstraudstyr til eftermontering.

Største ulempe ved Passat er de er kendte for mange fejl. I tyskland er den kendt som den evige patient. Og så er de bare for dyre.

Største ulempe ved Mondeo er Rust i døre og klapper.
Og så bør du vælge en 2,5 V6 motor som minimum. 2,0 er simpelthen for lad og sløv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

24-04-2011 kl. 14:45

Jeg vil i den grad give Anders Jacobsen ret i at det hurtigt kan blive for anstrengt og knapt så sikker kørsel i en bil med svag motor.
Med en stærk motor kan man nemmere accelerere sig ud af nogle problemer og så på den sikreste måde.

Mht benzinøkonomi så er hverken en 1,8 T eller 2,5 v6 synderligt økonomiske. Mondeo ligger mellem 9-10 på literen ved normal kørsel og ca 12 på langture.
Passat 1,8 T ligger ca på 10-11 på literen ved normal kørsel og selvfølgelig lidt længere på langture.

Hvis det var for at man skulle beholde bilen i 5-6 år ville jeg anbefale Ford´en mest. Da den giver mest for pengene.
Men når det nu er med henblik på at i kun skal holde bilen i 3 års tid, så kan det måske og kun måske være et bedre valg at nappe en Passat, da den nok vil holde prisen bedre.
Men igen, så kan man købe en nyere bil med færre km på tælleren hvis det er Ford, til færre penge. I kan trods alt finde en 2006 mondeo til 130.000 kr med færre km på tælleren.

Mht driftsikkerhed, så er ingen af dem på japserniveau. Ford bør volde mindst problemer.

Dette indlæg blev 24-04-2011 14:46 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2011 kl. 20:32

Franz Andersen skrev:
Hvorfor jeg lige har valgt lige de 2. Har været at de lå i top 10 af brugt vogns salg. Og derfor tænker jeg de må være lettere at komme af med end andre. Men tiden ændre sig og top 10 af brugt vogns salg vil også følge med.
Jeg ønsker mig en bil som er stor og nemt kan ha en klap vogn med sig samt en taske med mere. Og ved passat og mondeo kan man løfte klapvognen lige ind,der er ikke nogen dum kant. Bilen skal ikke være en benzin slugere. Må gerne køre min. 12 km helst mere. Disel har jeg fået af vide duer ikke til mit forbrug da jeg for det meste kun køre korte ture.
Bilen skal vi kun ha 2-3 år så skal vi ha en ny. Grunden til det er vores gl. Bil er lige gået kaput. Og folket på de danske landevej vil nok sætte pris på. At en hyundai mindre på vejene giver mere sikkerhed.
Det er jo hellere ikke de grimmeste biler.

Mvh
Franz

http://www.msnbc.msn.com/id/40778675/ns/business-autos/

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-04-2011 kl. 21:55

Synes at du skal vælge Mondeo pga. fremragende køreegenskaber, stor rummelighed, god kvalitet og ikke mindste gode priser.
Hvis benzinøkonomien er vigtig, bør du nøjes med en 1,8. Men sørg for, at det er motoren med 125 hk, da det er den bedste og mest velegnede til bilen. Jeg synes så heller ikke, at denne motor føles meget sløvere end 2,0, men den er langt lettere at presse nogle km per liter ud af.