Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-04-2011 kl. 14:24
Jeg formoder det er en diesel du har kig på? og til 200 tkr er det vel en 90 hk udgave.
Prøv at se om du ikke kan presse prisen lidt mere, fordi der kommer jo snart en ny model, og forhandlerne vil jo helst bare gerne af med de "gamle" biler i en fart.
Men hvis man tager udgangspunkt i de eksempler du skriver, så bør du tage den demo du har kig på til 200 tkr.
For hvis du kun kan spare 20-30.000 kr ved at købe en bil der er 2-3 år gammel med 50.000 km på tælleren, så kan det ikke betale sig.
50.000 km svarer måske alligevel til 1,5-2 års kørsel.
Og husk også på at der er stor prisforskel på 90 hk udgaven og 109 hk udgaven. 109 hk udgaven er noget dyrere og også mere attraktiv, men kun pga motor.
Så min mening er at det i dit tilfælde bedst kan betale sig at købe demo-udgaven, så prisforskellen er så lille, og at du så kan få en nyere årgang.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-04-2011 kl. 15:55
Men hvis nu det var en Mondeo du havde kig på med benzinmotor, så ville du nemmere kunne se forskellen på prisen.
F.eks. Mondeo 2,5 20V st.car kostede ca 500.000 fra ny. Men du kan godt finde nogle pæne eksemplarer til under 250.000 der kun er ca 3 år gamle. Det er alligevel over 80.000 kr om året. Og så giver det pludselig ret meget mening.
Men jeg vil stadig anbefale dig at presse prisen noget mere. Vinterdæk er ikke nok. Det er meget snart den gamle model, og så er det en Ford, så prisen bør presses, hvis ikke du vil snyde dig selv.
Men bortset for det er det en ganske udemærket bil du har kig på. Få den evt rustbeskyttet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-04-2011 kl. 00:36
Nick M skrev:
Hej
Jeg kan simpelthen ikke overskue markedet. Jeg har et budget der hedder 240.000 til en Ford Focus st. (ja, har mere eller mindre bestemt mig :)) og til den pris kan man få en demo (199.999) med 5.000 km på bagen. Alle snakker så om, at man da ikke skal købe 'ny' bil, men brugt, og spare en masse penge. Jeg har så kigget på biler med ca. 50.000 på bagen, som koster omkring 170.000-180.000. Altså en besparelse på 20-30.000 ... Ellers skal man kigge 07' eller 08' modeller. Så ligger de måske på 150.000. Er det besparelsen værd, at vælge en brugt bil? Eller er jeg bare dårlig til at lede?
Med venlig hilsen
Hej
ja det kan godt volde lidt kvaler. Der er jo den helt nye model focus i stationcar til 265.000 for en trend med 105hk. Den må du kunne få ca 30.000 i rabat på eller tilvælge ful klima mv for noget af rabatten. Næste er en 150hk til 299.000. Måske 35000 i rabat, ellers skal man vente på noget demo. Men hvis du er i godt 200.000 og over, ja så vil jeg råde dig til at købe den helt nye model. Hvis ikke, ja så kan du godt finde en til 130-150.000 brugt i den gamle model. Men ring da lige lidt rundt og forhør hvad de kan tilbyde dig på en given model.
mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-04-2011 kl. 14:28
Nick M skrev:T Nielsen skrev:Nick M skrev:
Hej
Jeg kan simpelthen ikke overskue markedet. Jeg har et budget der hedder 240.000 til en Ford Focus st. (ja, har mere eller mindre bestemt mig :)) og til den pris kan man få en demo (199.999) med 5.000 km på bagen. Alle snakker så om, at man da ikke skal købe 'ny' bil, men brugt, og spare en masse penge. Jeg har så kigget på biler med ca. 50.000 på bagen, som koster omkring 170.000-180.000. Altså en besparelse på 20-30.000 ... Ellers skal man kigge 07' eller 08' modeller. Så ligger de måske på 150.000. Er det besparelsen værd, at vælge en brugt bil? Eller er jeg bare dårlig til at lede?
Med venlig hilsen
Hej
ja det kan godt volde lidt kvaler. Der er jo den helt nye model focus i stationcar til 265.000 for en trend med 105hk. Den må du kunne få ca 30.000 i rabat på eller tilvælge ful klima mv for noget af rabatten. Næste er en 150hk til 299.000. Måske 35000 i rabat, ellers skal man vente på noget demo. Men hvis du er i godt 200.000 og over, ja så vil jeg råde dig til at købe den helt nye model. Hvis ikke, ja så kan du godt finde en til 130-150.000 brugt i den gamle model. Men ring da lige lidt rundt og forhør hvad de kan tilbyde dig på en given model.
mvh
Hej T Nielsen
Tak for dit svar! Jeg har godt kigget på den nye, og den er rigtig lækker! :-) Problemet er bare, at jeg tror prisen kommer til at ligge over de 240.000. Udover bilen kunne vi godt tænke os nogle vinterdæk, træk, måtter og hvad man nu ellers plejer at få med når man sådan køber bil. Vi er førstegangskøbere, så vi har ingen idé om, hvor langt de er villige til at gå med deres priser. Tror du det er muligt at finde den nye, til 240.000? Om det er en demo betyder ikke noget.
Mch
Hej igen.
Det må være muligt at finde en løsning. prøv at ringe til autohuset Vestergård i horsens.....og Varde biler (Søren) og forklar lidt om din/jeres situation, og om de tror de vil kunne hjælpe jer. Det er selvfølgelig altid en go ide hvis de kan høre at man er handlekraftig og kan og vil slå til på det rigtige tilbud. Spørg til sidst om demo hvis de ikke rigtig kan med prisen.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-04-2011 kl. 20:36
Nick M skrev:T Nielsen skrev:Nick M skrev:T Nielsen skrev:Nick M skrev:
Hej
Med venlig hilsen
Hej
mvh
Hej T Nielsen
Tak for dit svar! Jeg har godt kigget på den nye, og den er rigtig lækker! :-) Problemet er bare, at jeg tror prisen kommer til at ligge over de 240.000. Udover bilen kunne vi godt tænke os nogle vinterdæk, træk, måtter og hvad man nu ellers plejer at få med når man sådan køber bil. Vi er førstegangskøbere, så vi har ingen idé om, hvor langt de er villige til at gå med deres priser. Tror du det er muligt at finde den nye, til 240.000? Om det er en demo betyder ikke noget.
Mch
Hej igen.
Det må være muligt at finde en løsning. prøv at ringe til autohuset Vestergård i horsens.....og Varde biler (Søren) og forklar lidt om din/jeres situation, og om de tror de vil kunne hjælpe jer. Det er selvfølgelig altid en go ide hvis de kan høre at man er handlekraftig og kan og vil slå til på det rigtige tilbud. Spørg til sidst om demo hvis de ikke rigtig kan med prisen.
Mange tak for dit svar! Det er dejligt, når nogle med viden, har lyst til at hjælpe :-) Nu er der ca. en måned til vi regner med at slå til - så måske der er noget demo til den tid. Men vi vil da lige kigge lidt på den nye model, om det overhovedet er muligt. Som sagt ligger budgettet på 240.000, og der skulle gerne være til lidt vinterdæk, træk osv... Så det bliver nok uden tvivl en demo - i hvert fald som jeg selv har oplevet markedet, og de tilbud jeg har fået hentet. :-) Selvom det kunne være lækkert at køre fra forhandleren og der står 0,0 på tælleren...
Hej igen.
Ja man kan i nogle tilfælle aftale på forhånd at man køber en demo af forhandler, inden aftaler i farve, udstyr mv. Så henter forhandler bilen hjem som i har bestilt, men den skal så lige køre i 3mdr inden i kan få den til aftalte pris. Men det er muligt at finde forhandlere der kan gøre det til de tal du snakker om. jeg spørger lige igen. ER Jeres max beløb 240 eller kan den strækkes 5-10.000