Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

31-03-2011 kl. 09:58

Tillykke med barnet..

Kender det godt pladsbehovet i bilen er enormt når man får børn.

De 3 du selv forslår er ganske udemærkede og rimeligt praktiske biler.
Men der er altså 2 andre der byder på en del mere plads, Nemlig Ford Mondeo og Opel Vectra Wagon. Der kan du også få mere for pengene, altså nyere bil med færre km på tælleren.

Avensis og passat har god plads på bagsædet. Og litermæssigt har de også meget plads i bagagerummet. Avensis har bare et problem med hjulkasserne, der gør at det er svært at få plads til andet end en barnevogn i bagagerummet. Derfor fravalgte vi den i sin tid.
Passat er noget mere brugbar i bagagerummet, men for 150.000 får du kun en meget brugt dieselbil, som ikke ligefrem er kendt for at være ekstremt driftsikker. Og så er den gamle Passat 3BG bare blevet gammel at kigge på i kabinen efterhånden, især i de almindelige modeller.

Octavia kunne være en mulighed. Dog er pladsen på bagsædet ikke så god som Avensis og Passat. Bagagerummet er godt nok. Men de er altså også lidt dyre.

Derimod er Mondeo og Vectra en del billigere og meget større i kabinen og bagagerummet. F.eks i min Mondeo jeg havde, var der halvdelen af bagageummet tilbage når barnevognen var der i. Og så kører Mondeo i øvrigt væsentlig bedre end nogle af de andre.

Vectra er faktisk endnu større. Hvis pladsen er vigtig, så nap en Vectra. Der er oceaner af plads alle steder i den bil. Dog kører den ikke så godt som Mondeo, men der kan du også få mere for pengene.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-03-2011 kl. 10:05

De bud du selv nævner er udmærkede.
Du kunne også overveje Ford Mondeo, der er rigtig god plads og da den har taget et stort værditab i starten får du temmelig meget for pengene. Hvis du skal have nyeste model skal du af med omkring 200k, men de sidste årgange af forrige model (06/07) ligger omkring dit budget, check rust i sealing af døre/klapper, men ellers en udmærket bil.

Så i øvrigt lige denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/18-tdci-125-trend-stcar/680911

Hvis du er til røde biler?
Det skulle undre mig om den ikke kunne handles en del ned i pris, rød er ikke yndlingsfarven til en Mondeo.

Du skal til gengæld regne med at en rød Mondeo som denne vil være sværere at afsætte igen/lavere pris, hvis du vil af med den igen inden for en kortere periode. Men hvis du vil beholde den i mange år, indtil den stort set ikke kan mere, kan det jo være ligemeget.

bruger siden
11-12-2004

31-03-2011 kl. 23:04

Opels dieselmotorer er faktisk fra fiat. Alfa bruger dem også.

1,9 CDTI med 120 eller 150 hk skulle være ganske udemærket mht driftsikkerhed. De er dog nok ikke dem der leverer varen bedst, men de levere.
Jeg ville ikke have nogle skrubler med dem.

mht Ford, ja så er det en mindre raket du har kig på. Den ser faktisk ret lækker ud.
Dyserne har vist lidt problemer på nogle af dem, men tror kun det drejer sig om dem der ikke bliver kørt ordentligt.
2,0 Tdci med 130 hk burde også være nok til Mondeo, men selvfølgelig er den ikke lige så sjov som den du linker til..

Morten Nikolaisen

Morten Nikolaisen
bruger siden
24-07-2009

31-03-2011 kl. 23:34

Hej.

Køre nu i min tredje mondeo og med 2 barnevognsbørn lige nu kan jeg ikke se en bedre stationcar du kan vælge hvad angår pladsen.
Bagagerummet er yderst bredt og det giver dig mulighed for at have stel og barnevognskassen til at ligge ved siden af hinanden i længden og så har du oseaner af plads ovenover. Du skal også tage højde for bagsædepladsen da den lille skal sidde i bagudvendt stol minimum de første 9 måneder og en sådan stol fylder rigtig godt. Har en 06 model og den model er der mange af på brugtbilsmarkedet og derfor kan du få dem med rigtig meget udstyr. Morten

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

02-05-2011 kl. 22:51

michael jørgensen skrev:
Tak for jeres svar Martin og Thomas, vectraen har jeg faktisk også haft kig på, den virker rigtig stor. Men ved ikke om opels diesel motorer fungerer? synes jeg har hørt noget om at de bruger olie. Mondeoen har jeg umiddelbart ikke været så vild med, men kan godt se at man får meget mere bil med meget mere udstyr for pengene. faldt lige over denne
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/22-tdci-titanium-stcar/646355
synes det lyder som en rigtig god prisn nogen der ved om den 2,2 motor har ry for at have fejl?

_ Jeg er den lykkelige ejer af en 2,2 diesel mondeo og den kører som en drøm. Vi valgte den motor pga de problemer der er med 2,0 diesel motoren. 2,2 har ikke kendte fejl og mangler, vores har lige rundet 229000 km og har aldrig brugt olie eller fået skiftet noget i motoren. Det eneste den kræver er service ( hvilket er ekstrem billig på en ford)
Vi har skiftet bremser og bærearme til ialt 4000,- på den og vi har haft den i knap 3 år nu. Den kører stadig som ny og alt udstyret virker, rust er der ingen problemer med ( årgang 2006 )
Vi holder et gennemsnits forbrug på 16 km/l hvilket er helt fint med 155 hk og 385 nm i motorrummet ;))
Du skal ikke være bange for atfinde en 2,2 med mange kilometer, motoren kan ikke slides op og er den passet med service, burde der være mindst en halv million kilometer i sådan en vogn!!!

Mvh René

P.s husk Ford diesel kører med kæde og ikke tandrem. (billig i drift)

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

19-05-2011 kl. 11:44

Mazda 5 virkelig god familiebil med 2 skydedøre virkelig praktisk

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/5/20-touring/722838

husk ALTID at gå efter en bil med fuld servicebog, som er undervognsbehadlet, ikke ryger/dyr bil, skadesfri bil og ikke mindst en bil med få ejere MAX 3 ejere i den prisklasse og husk at få den leveret nysynet og lige et godt råd køb et P Watch som er en elektronisk P skive der sætter automatisk et kvarter frem når man slukker motoren rigtig dejligt at have sådan et

Dette indlæg blev 19-05-2011 11:49 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-05-2011 kl. 15:31

Man kan jo også kigge på noget Ford C-max eller Opel Meriva...

mvh

Dette indlæg blev 19-05-2011 15:36 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2011 kl. 22:08

Husk nu på at der er stor forskel på om en bil er rummelig og om det er en MPV.

En Seat Altea (Xl) er IKKE en MPV !!!! og flere af de nævnte biler har ikke 3 lige store sæder på anden sæderække.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

20-05-2011 kl. 12:33

Her har i mulighed for at udvide hvis i skal bruge flere siddepladser, og plads er der nok af med brede sæder som kan flyttes rundt som i har lyst til og plan gulv..
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/807/20-hdi-110/597433

Frank Kruhøffer

Frank Kruhøffer
bruger siden
17-10-2007

15-07-2011 kl. 22:48

Ford Mondeo tog fusen på mig!
Jeg har lige købt en Ford Mondeo model Titanium+ 2,0 med 140 HK fra oktober 2009 48000 km havde den kørt. Jeg Byttede den ud med min Skoda Octavia fra 2006, havde ellers sagt jeg ikke ville have Ford, men denne Mondeo tog fusen på mig da jeg prøvede en tur i den. Så jeg købte den inden for en time. Vi har lige været i Italien i den og det gjorde den til UG. Det er rart at høre at mange er trykke med Mondeo og at service er overkommeligt. Men jeg er lidt bekymret for værdi tabet. Da jeg kører minimum 30.000 km om året tror jeg den falder lidt for hurtigt i værdi i forhold til en mindre bil. Det er svær at overskue?