Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

28-03-2011 kl. 17:03

Tillykke med den kommende familieforøgelse.

Der er da nogle muligheder som der er værd at kigge på.

Ford S-max er en ret stor og velkørende bil. Den kan godt fås med 7 sæder, Hvor så det ene af de bagerste kan slåes ned.

Ford Galaxy/Seat Alhambra/VW Sharan er også alle biler der er særdeles praktiske. Men desværre lidt dyre.

Citroen C4 Grand Picasso burde i også lige kaste et blik efter. Ganske praktisk, men typisk fransk i kabinen.

Kia Carnival har også ret meget plads.

Opel Zafira kan også fås med 7 sæder og er ret praktisk.

Personligt ville jeg gå efter Ford S-max. De kan med fordel købes 2-3 år gamle med nogle meget store besparelser i forhold til nyprisen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2011 kl. 18:28

Jeg kan ikke se ideen med at betale over 200.000 kr mere for en s-max frem for en Renault Grand Scenic.

Jeg vil dog gå langt udenom Kia Carnival som er en ret ringe bil.

Opel Zafira og Renaulten er stort set lige store, hvorimod en s-max er lidt større, men ikke meget.

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2011 kl. 19:44

Hej Anne!

Jeg har en søster med 4 børn fra 8 år og nedefter.

De købte for et par måneder siden en 2005 Opel Zafira 1,9 Tdci(eller hvad nu den hedder til efternavn)
Der er plads nok til en familie på 6, jeg har også selv prøvet at sidde på de allerbagerste sæder, det kan sagtens lade sig gøre selv om jeg er 185 cm høj.
De er selvfølgelig stadig ved at lære bilen at kende, men de har da ikke klaget endnu.

Niels

bruger siden
11-12-2004

28-03-2011 kl. 21:44

er det jeg anbefaler, De koster ikke 200 k mere end en Renault.

ALt andet lige så er S-max en noget bedre bil, der er en hel del kønnere at kigge på.

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

31-03-2011 kl. 13:42

Som far til 4 kender jeg ganske godt problemstillingen. Vi kørte i mange år i en Fiat Multipla, men glem den. Som du selv skriver, er problemet med mange af de 5+2 biler, der findes den totale mangel på bagageplads, når alle sæder er i brug. Mit hovedkriterium var plads, jo mere jo bedre. Jeg forventer at mine børn ender et sted mellem 1,80 og + 2,00 m.
Jeg fik indsnævret feltet til følgende biler:
VW Caravelle eller Multivan eller hvad den hedder.
MB Viano
Trekløveret Citroen Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo
Huyndai H1 Travel
Toyota Hiace Minibus

De kan alle køres på B kørekort.
Der er ingen af dem, der er billige og de er heller ikke særlig brændstoføkonomiske - men hvis pladsen er afgørende, så er de med.

Anja Møller Schlenzig Knudsen

Anja Møller Schlenzig Knudsen
bruger siden
03-08-2008

31-03-2011 kl. 20:52

Som mor i en familie med 4 børn bliver jeg nødt til at blande mig. Mange af de nævnte biler er lækre osv. MEN, der er ikke plads til den bagage der skal med når man er seks personer. Mange af bilerne tager også bagageplads, hvis alle sæderne skal i brug. Vi har valgt ikke at bruge en formue på biler. Vi har derfor haft en Nissan Serena, som var en bil med rigtig god pads til alle,8 personers. Men meget lille bagagerum.
Vi valgte derfor at skifte til en FIAT Multipla, som vores børn hader, fordi den er grim. JA, den er grim det kan ikke diskuteres. Men der er seks selvstændige sæder, hvor der er plads til seks voksne. Der er rigtig god benplads til alle, og der er et reelt stort bagagerum, som i en alm. personbil.
Den er samtidig ikke større end en alm. personbil da sæderne er lavet som 2 x 3. Så den er ikke specielt dyr, når man skal med færgen osv.
Det eneste alternativ til denne model er en Honda FR-V, den er dog væsentlig dyrere end Multiplaen.

Dette indlæg blev 31-03-2011 20:55 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2011 kl. 22:31

hej anne.
der findes kun en bil til dette formål den hedder et fokevogns transporter.lækker bil uden den føles som en bus.
bruges over hele jorden som limusine og taxi.

Torben Aalund Madsen

Torben Aalund Madsen
bruger siden
25-01-2010

05-04-2011 kl. 11:58

Prøv en Honda FR-V lækker bil..

Niels Christensen

Niels Christensen
bruger siden
30-10-2006

26-04-2012 kl. 20:21

Anne Sofie B. skrev:
Hejsa ;-) Vi venter barn nr. 4 og får derfor behov for en større bil med min. 6 sæder. Sikkerhed og komfort tæller højest - derefter benzinøkonomi, køreegenskaber og pris. God bagegerumsplads ville heller ikke trække ned! ;-) Har foreløbigt overvejet Renault Espace eller VW Caravelle. Findes mon BILEN, der også er til at betale??
Hvad vil forrummet anbefale????
Mvh. Anne Sofie.

Hej Anne Sofie

Jeg kan varmt anbefale en Renault Espace. Vi har været glade for vores (har haft 2). Der er 7 sæder som kan flyttes rundt som man har lyst. Bilen kører som en personbil og er på trods af størrelsen nem at komme rundt med. Den er forholdsvis økonomisk (13 - 14 km/l diesel) og børnene har været vilde med at køre i den. Den er lidt dyr i vægtafgift - mener omkring 3400,- halvåret. Ellers en super bil.
Hilsen Mona