Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

27-03-2011 kl. 11:54

Hej.
Jeg vil også anbefale, at I prøver en Volvo, da deres sæder er helt perfekte.
Ellers kårede en eller anden organisation for kørende sælgere for kort tid siden Opel Insigna til bedste sælgerbil - netop pga. meget gode og ergonomiske sæder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

27-03-2011 kl. 13:57

Skoda Yeti blev af Top Gear anbefalet som en særdeles behagelig bil at køre i. En meget rolig undervogn.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

27-03-2011 kl. 19:38

Hej Carsten.

Der findes ingen bil med samme affjedringskomfort som den en C5 kan tilbyde.

"Skoda Yeti", helt ærligt Martin kom nu ind i kampen.

Dette indlæg blev 27-03-2011 19:38 redigeret af dets forfatter.

bruger siden
11-12-2004

28-03-2011 kl. 13:14

Undervognen skulle være ret blød og gør bilen behagelig at køre.

Det er da et forslag.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2011 kl. 20:45

Hej Carsten.

ja jeg er selv en skovl til det med at købe de rigtige biler. Har en alvorlig rygsygdom, hvor ryggen stivner helt også halsen mv. Har prøvet en som var alletiders både med indstigning og undervogn (fiat Qubo) men jeg kunne ikke få mig selv til at købe den. Måske spiller forfængeligheden også ind. Købte så Ford C-max, som på mange måder opfyldte mit behov, begge forsæder kan instilles i højden og føresædet i læn. men var så dum at sælge den. Du ved så har man lige en god periode og måske lidt for mange penge. men du skal nok prøve nogle forskellige. Men kør gerne i en times tid når i prøvekøre, og gør sælger opmærksom på dette. Men i kan nu nok hurtig mærke om bilen er noget for jer. opel meriva er også en mulighed eller den nye hyundai ix20.

Mvh

Obs. Har haft lånt en citroen xantia, nøj hvor en behagelig undervogn. Men er vist på luft, men alletiders til meget dårlig ryg, men indstigning er ikke god.

Dette indlæg blev 28-03-2011 21:03 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2011 kl. 20:55

Glemte lige en ting som er yderst vigtig med måske meget dårlig ryg. At man ikke skal bøje sig for meget når man stiger ind i bilen. Og at når man sidder på sædet, stikker benene ikke frem i kabinen, altså lidt som på en "køkkenstol". Det er Ford C-max og Fiat Qubo rigtig gode til. Men Quboen var jo lidt som at køre en lastbil, men den slugte alle ujævnheder og bump på vejen, lidt som citroen gør med luft affjedering. Men syns C-max er noget pænere, men jeg bliver måske klogere en dag. Håber du kan bruge lidt af mine svar. Men vil altså anbefale jer en bil som man kan gå lige ind og ud af uden at skulle bukke noget. Og det kan man i en del af de biler der nævnt.

Mvh

Dette indlæg blev 28-03-2011 20:57 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2011 kl. 23:08

Egentlig ingen indvendinger til en c5 når den er til medicinsk brug:-)
men indtil i finder en så skift evt til 16" dæk med høje profiler og lidt lavt dæktryk.

diesel = højt moment som giver kantet kørsel.
benzin med lavt moment giver blødere kørsel.
jo stærkere en motor er jo svære er det at køre jævnt.

høje biler har tit hjul helt ude i hjørnerne hvilket giver hård kørsel. Men et kæmpe udhæng både i for og bag, som på en ældre amerikansk flyder giver enorm blød affjedring/afføring. (jeg kunne ikke lade være)

søndagsture i bilen er ved at være en træls affære, det er ren slalom imellem skilte der advare om huller/krater og de huller der faktisk er, og som er klar til at rykke et forhjul af ved roden hvis man er uopmærksom bare et øjeblik. :-( ikke godt til smerter i ryggen.