Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
23-03-2011 kl. 13:39
Disse biler er noget billigere, både i indkøb, værditab, drift etc. og har stadig plads til barnevogn, børn mm.
Personligt ville jeg nok især kigge på Ford Focus st. car, der får du rigtig meget for pengene og for dit budget kan du få en rimelig ny, med få km. (eller spare nogle kr ved at købe en lidt ældre).
Dit kørselbehov er i underkanten til diesel, så jeg ville kigge benzinmodeller.
Lidt inspiration: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/?Seller=1&Modelseries=&CategoryId=P&Category=P&Cartypes=Stationcar&Fuel=1&Doors=0&YearFrom=2007&YearTo=&MileageFrom=&MileageTo=100000&KmlFrom=14&PriceFrom=100000&PriceTo=180000&Distance=0&Charge=0&WithInLast=0&ZipCode=2200&Color=&Airbags=0&Seats=0&CruiseControl=1&SortBy=make&SortOrder=asc&UseSession=1
Dette indlæg blev 23-03-2011 13:41 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
23-03-2011 kl. 15:00
Af de 2 biler du linker til ville jeg kun overveje den ene. Nemlig Mazdaen.
Forden har kørt alt for langt, hvis i har planer om at beholde den i 5-8 år og samtidig forventer at den skal være driftsikker. Husk på at hvis i har bilen 8 år x 20.000 km + de 153.000 den allerede har kørt runder den 300.000 km. Så har den ikke meget værdi når i er færdige med den.
Hvis Forden havde kørt det samme som Mazdaen ville jeg vælge Forden. Primært pga den er mere praktisk. Der er bare væsentlig bedre plads alle steder i forden.
Men Ellers er Ford Mondeo en forrygende familiebil, når man har familie med.
Mazda 6 er som sagt generelt lidt mindre, og føles i knapt så god kvalitet som Mondeo. Men Mazda er en god bil. Tag endelig ikke fejl af det.
Begge er kendte for at have problemer med rust. SÅ se dig godt for.
Af alternativer Kunne være Opel Vectra Wagon. evt med 2,2 liters benzin. Bil med masser af plads.
Hvis i kunne nøjes med lidt mindre, så kunne Ford Focus og Opel astra måske være noget for jer. Selvfølgelig begge som st.car. Begge ganske gode biler.
Skoda Octavia combi er bestemt også noget i kunne kigge efter.
Kia Cee´d er faktisk også ret praktisk. Og faktisk ganske velkørende, men selvfølgelig ikke på niveau med Mondeo og Mazda 6
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
23-03-2011 kl. 18:19
Men enig de er mere praktiske.