Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Matias Brunbakke

Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010

15-03-2011 kl. 17:21

Hej Carsten

hvis jeg havde 250-300k til en bil, ville jeg vælge Mitsubishi Lancer'en.

Vi havde kig på en engang, blandt andet fordi den får masser af udstyr, fra standard.
Grunden til at vi ikke valgte den, var fordi at vi også havde kig på en Mazda 6. der var to ting som gjorde at vi valgte mazda'en, den var støre, og den havde et bedre gearskifte.

jeg ville klart vælge Lancer'en, synes også at det er den som ser bedst ud.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

16-03-2011 kl. 00:06

Jeg synes ikke du kører helt nok til en diesel. Med mindre du har rimeligt langt på arbejde og stort set ikke kører privat hyggekørsel.

Men baseret ud fra dit kørselsbehov ville jeg vælge Octavia af de 3 du nævner. Den 1,4 med 122 hk gør det faktisk ganske godt. Det er ikke nogen racerbil, men det har det man har behov for.
Fordelen ved en Skoda er at der er masser af nemme muligheder for opgradering af udstyr, som Orig. navi, kurvelys, fælge, læderkabine osv...

Hvorfor kigger du ikke efter en bil der har ca 1 år på bagen, som f.eks VW Golf 1,4 TSI med 122 eller 160 hk, Eller den lækre Opel Astra 1,6 Turbo sport med 180 hk på tælleren. Eller noget helt andet...

Fordelen er at du kan få temmeligt meget bil, hvor den første og største afskrivning er taget, som kun gavner dig, hvis du alligevel skal beholde bilen så længe. Du kan få mere for færre penge.

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2011 kl. 19:20

Jeg har en 2008 Skoda Octavia Combi, 1,8 TSI.
Motoren er super god. Jeg føler aldrig, at jeg mangler kræfter. Fint bundtræk, nogenlunde økonomi (afhængig af hvor tung din fod er).

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-04-2011 kl. 16:44

Carsten Folman skrev:
Synes lige jeg ville nævne hvad det hele endte med.

Jeg "kom til" at prøvekøre en Honda Civic 1,8Sport. Det overraskede mig at så lille en bil havde så meget plads - både til personer og bagage. Den var en del sjovere at køre i end de tre nævnte - og kvalitet, finish og udstyr helt i top - på nær dørgrebene som er helt til grin, men det kan jeg leve med.

Spøjst som tingene udvikler sig når man "angribes" af en dygtig sælger :)

Den Honda er jo da heller ikke det værste du kunne ende op med. Fin bil uden bøvl. Så held og lykke. Det er jo en japansk bmw.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

30-04-2011 kl. 21:54

K S skrev:
Du vil gerne have en bil, der kan "rykke" - og overvejer en Octavia med 122hk? ;-)

Diesel vil næppe være et godt valg - du kører for lidt til at det er en god idé.

Der er sket meget med Kia siden din Shuma - så måske Ceed ville være en overvejelse værd?

Tja, du er vist en af de personer, der kigger mere på nogle tal på skærmen - i dette tilfælde antal hk - end bruger tiden på rent faktisk at prøvekøre bilerne,
WAG's lille 1,4 tsi motor med 122 hk er genial. Den nævnte Skoda er nok den hurtigste af de nævnte biler, og i mine øjne det klart bedste køb af de nævnte biler.
Jeg er ikke selv WAG-mand, men skulle det på et tidspunkt ende i den grøft, så ville den lille 1,4 med 122 hk være et oplagt bud. Selv i en kæmpe bil som Supreb, gøt den en glimrende figur. Fremragende motor, Måske nok den bedste motor overhovedet i den størrelse.