Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2011 kl. 09:14

Da i har en større bil til når i er hele familien ville jeg kigge nærmere på følgende biler.

Toyota Aygo
Fiat Panda
Hyundai i10 ( husk at kontrollere at bilen har servo som std. )

Disse microbiler køre ca. 20 km/l i snit på benzin og fås fra 90 - 110.000 kr ca. alt efter hvilkent udstyr du vælger.

Du kunne også gå op i miniklassen og se på Hyundai i20, lettere brugt, der er stadigvæk 5 års garanti på. Så kan du evt. få lidt mere udstyr så som fartpilot som er at foretrække når du køre meget på motorvej.

jeg ville kigge efter en bilmodel som min. har:

ESC ( sikkerhedsudstyr )
Fartpilot
Aircon.
3 dørs.
Ny.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2011 kl. 09:55

Det skal lige siges at du ikke kan få en i10 med fartpilot, der skal du op i en i20 i Diesel til 155.000 kr. :-(

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2011 kl. 10:28

Det var et dårligt råd synes du giver her, det er nemt at anbefale alle mulige biler, men tag da udgangspunkt i hendes behov og prisleje.

En Renault Clio i 1,5 Diesel koster 170.000 kr. og de andre koster også en del over de 120.000 kr med mindre at du vil have bare lidt udstyr og metallak. Det er 100 km dagligt hun køre, ville du køre 100 km i en bil der ikke har aircon på motorvej hvor man ikke kan rulle vinduet ned ?

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2011 kl. 10:58

Det passer ikke helt, alle mennesker er forskellige og jeg fik eks. ondt i ryggen af at sidde for længe i min Skoda Octavia 2002 hvorimod jeg sad rigtig godt i min nye Toyota Aygo fra 2007 og kunne uden problemer køre til Jylland uden at få ondt nogle steder, så lad nu være med hele tiden at prøve at skræmme folk fra at købe en microbil med at man sidder dårligt i dem.

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2011 kl. 12:08

Det viste jeg godt, men havde ikke lige set den gode pris, du henviser til, når det er sagt, så ville jeg nu hellere smide 90.000 kr frem for 150.000 kr. hvis vi snakker ren økonomi ? du skal ligge metallak og lev. oven i.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

08-03-2011 kl. 12:23

Lige umiddelbart ville en bil Som Hyundai i20 være et godt bud, hvis du kan finde en lettere brugt til de 120.000. Fordelen ved dem er de 5 års garanti. Det er jo trods alt ikke dårligt.

Et andet alternativ kunne være en lettere brugt Suzuki swift. Den bør kunne findes til ca 100-120 tkr. Hvor den så ikke har ret mange km på tælleren. Fordelen ved dem er at de e rmeget populære. De mister ikke meget i værdi. De er ret driftsikre. Og så ser de egentligt også ganske godt ud. Den "gamle" model fåes både med 1,3 og 1,5 benzinmotor. De kører relativt langt på literen.

Et andet alternativ kunne være Peugeot 207. Men der er det nok svært at finde en dieseludgave uden for mange km på tælleren. Men bestemt en bil der er værd lige at kigge efter.

Fiat Punto grande med 1,3 diesel og 75 hk kunne også være en mulighed. De kører langt på literen. De er rimeligt billige at reparere på. Og en ganske pæn bil. De bør kunne findes for jeres budget.

I kunne faktisk også kigge efter en brugt Hyundai i30, evt hos private. Der er rigtigt mange til salg og de er svære at komme af med. Prisen kan måske presses, hvis i er heldige, så i rammer jeres budget. Den er nemlig noget større end de andre forslag, men kører stadig langt på literen i dieselversionen.

MHT kørselsbehov så vil en diesel bestemt være noget for dig, da du kører så langt hver vej. Det er nogle sunde km for motoren, fordi den bliver rigtigt gennemvarm hver gang.
Men omvendt er dieselbiler også ret dyre at købe, og du får mindre for pengene i forhold til en benzinbil.

bruger siden
11-12-2004

08-03-2011 kl. 12:30

Det kunne være sådan en sag som denne i30

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i30/16-crdi-90-classic/567317

Stadig næsten 2 års fabriksgaranti.
Kører langt på literen.
FIn bil...

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2011 kl. 15:43

Ja de koster 120.000 kr, men så kommer diverse udstyr + klargøring + levering + metallak, og så hedder prisen ikke 120.000 kr længere. Så tager man udgangspunkt i dit eksempel med en Clio, så kan det ikke svare sig at betale så meget ekstra, for så at tjene besparelsen ind igen på et lavere brændstofsforbrug..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-03-2011 kl. 18:46

Ja det er sikkert ikke let at vide hvad man skal gå efter. Jeg har kigget lidt på nogle biler som man ellers plejer at anbefale herinde. Jeg syns ikke du skal tage en micro bil, når du skal køre en del på motorvej, og at du skal have børn med. Husk på at det er både sommer efterår og vinter du skal køre. Jeg tillader mig at anbefale dig Pegouet 307 hdi, enten som stationcar, som ikke er meget større end alm. Masser af plads til børn og hvad i skal have med. Diesel fordi du køre rimelig mange km på motorvej. Eksempel er denne http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/307/16-hdi-90-complete-stcar/631088

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

bruger siden
11-12-2004

09-03-2011 kl. 14:33

Alle de forslag er kommet, hører til i den mindre klasse, hvor der er taget højde for komfort og økonomi.
Som jeg læser det, har hun bare fået en del gode forslag ,som rent faktisk matcher hendes ønsker ret godt.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-03-2011 kl. 20:49

Kia Picanto det samme som Hyundai I10 eller I20 men Kia har 7 års garanti ihvertfald har den større Cee´d 7 års garanti

Profil slettet

Profil slettet

11-03-2011 kl. 10:15

Små biler kan da sagtens køre på motorvej det går da fint sommer og vinter, (vil faktisk påstå at de er bedre til det end store biler ;-).

En lille ny og med det nødvendige comfort udstyr til de varme dage. Vil bringe dig stor køreglæde ikke mindst på parkeringspladser og når tankning, grøn afgift og forsik skal betales.

Den enest ulempe er, at tit bliver bil nr 2 til nr 1 det er simpelthen svært at lade den stå. men det er da et positivt problem.

fartpilot kan eftermonteres i alle biler.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-03-2011 kl. 19:40

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-03-2011 kl. 22:24

ja tine jeg syns da helt klart som BO.. at du skal købe en lille micro bil, gerne en af dem der er lavet af "pap" , virkelig sikker bil når og hvis man bliver ramt af noget, måske et lastvogns tog eller lign. Sikke et godt bud at komme med. Jeg syns det er helt hen i skoven det bud...tænkt på damen skal også have børn med og pendler selv på motorvej hver dag.

Dette indlæg blev 14-03-2011 19:48 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-03-2011 kl. 22:26

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2011 kl. 23:19

Nu kan man jo sagtens erklære sig uenig med en person uden at svine vedkommende til.

Har du forsøgt at spørge ind til hvorfor bo.. anbefaler en bil i mikroklassen? Nej, det har du ikke, du sviner manden til istedet, udelukkende fordi hans synspunkt er anderledes end dit..

Og det samme sker så når dit indlæg af denne årsag bliver slettet, der går det så bare ud over Bilbasen's moderatorhold som samlet enhed istedet!

Du kunne jo forsøge at debattere tingene (det er trods alt et debatforum det her) frem for at fare i flint og blive personlig så snart der gives udtryk for noget du er ueing i..

Jeg er klar over at jeg hermed nok har lagt op til at du også sviner mig til, men det vil vel egentlig bare underbygge min pointe..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-03-2011 kl. 00:22

TIL ALLAN!

Tjae noget kan du måske ha ret i. Men nej jeg vil end ikke ulejlige mig at spørge ind til noget der er så stupid, som at sige at en lille bil gør det bedre....Han kan selv godt sidde og lure på andre indlæg og komme med noget gøjl uden substands. Jeg skrev ordret "at han vist er en rigtig automester" og jo det blev slettet, sikkert pga nedladende ordvalg, men kig på mandens tekts.....Han må jo komme fra en anden planet. Og ALLAN du kan nu se mine redigeringer, så ser det en smule pænere ud. Men jeg holder fast ved de ting jeg har sagt, og du ved jo hvad der har stået.

Dette indlæg blev 14-03-2011 19:52 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2011 kl. 07:00

Jeg har samme holdning som Bo, jeg anbefaler også en microbil som bil nr.2

Så hvis du vil ud i en debat om det med mig, tager jeg gerne imod, jeg kan godt svare for mig selv.

Til din information, så er selv meget små biler idag langt mere sikre end eks. en 20 år volvo 940.

Dette indlæg blev 13-03-2011 16:54 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-03-2011 kl. 20:09

Kvinden efterspørger rimelig ny bil. Og som den skal bruges går de fleste anbefalinger på en bil større end i micro klassen. De lidt større køre ofte bedre, ligger bedre på vejen, og hvis man har børn med er man ofte mere sikker i en lidt større bil. Vi taler ikke om gamle biler, men biler fra 0-4år.

Dette indlæg blev 14-03-2011 19:39 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2011 kl. 20:44

Det drejer sig stadig om at DU er uenig med manden, og derfor bliver nedladende og personlig! Hvem er det der skal afgøre om det råd bo.. giver er relevant eller ej? Dig?

Det undrer mig at du skriver at du ikke gider bruge tid på at spørge ind til hvorfor han giver de råd han gør, men på den anden side gider du godt bruge tid på at kalde ham ubehagelige navne?

Ja, i visse sammenhænge vil jeg kalde det tilsvinelse at skrive "Du er nok en rigtig Automester hva'?", specielt i den nedladende tone du gjorde det..

Du fortsætter jo også i dette svar til mig, folk er "mindrebemildlede", "psyko" og "der sidder nogle stykker fra den lukkede herinde"?!

Som du selv skriver burde du måske passe på dit ordvalg, det KAN altså godt lade sig gøre at være uenige uden at det skal foregå på dén facon!

Du har helt ret i at der sidder personer på dette forum der svarer helt i øst når der bliver spurgt i vest, men så bør man efter min mening udfordre dem på deres svar og holdninger. Den grove og ubehøvlede tone kommer man sjældent langt med er min erfaring..

Du har helt ret i at jeg har oplevet at have problemer med en bruger der svinede mig til og bl.a. misbrugte mit navn i en falsk profil; vedkommende var uenig med mig. Du er lidt på vej i samme retning med dit svar til Martin længere nede synes jeg desværre..

Dette indlæg blev 13-03-2011 20:46 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-03-2011 kl. 23:00

Jeg skifter da ikke profil eller kalder mig andre ting, så der syns jeg du drejer den noget. Hvis du er pædago, syns jeg da at du skulle debatere med de 2 her. For jeg ved de er meget svære at nå.

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2011 kl. 16:23

Ja okay, kan godt se at jeg fik skrevet det på en måde så det kunne misforståes.

Det jeg mente var naturligvis ikke at du er på vej til at oprette falske profiler osv.

Jeg mente derimod at du, i lighed med den bruger der var efter mig dengang, tilsyneladende hellere vil angribe andre folks holdninger end du vil argumentere for dine egne..

Man er nok ikke specielt motiveret for at se tingene fra dit synspunkt når man, så snart du er uenig, bliver overhældt med eder og forbandelser, og bliver kaldt "blød i bolden", "mindrebemidlet" osv. osv.

Og nej, jeg er ikke pædagog, selvom jeg da tilsyneladende har tålmodighed som én.. ;o)

Dette indlæg blev 14-03-2011 16:25 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-03-2011 kl. 19:19

tak for din pæne kommentar. Nej jeg skyder ikke på hvad som helst, men er nok typen der ikke kan lade være med at gå lige på, hvis noget virker indlysende. Men kan jo være umuligt at debatere med folk som om muligt ser tingene i et helt andet univers. Sjovt nok er jeg næsten altid enig med martin jesper osv. Jeg syns måske bare det kan sløre et billed fra en spørger der intet ved om emnet, og som søger hjælp. Tiltrods for at de etablerede bil nørder er rimelig enig, kommer der så et par svaler som vender billedet 180grader.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-03-2011 kl. 19:45

Små biler køre da ikke bedre end store, og da slet ikke på motor vej. Sikkerheden er altså bedre i en bil klassen over micro, og vi taler om biler der er relativ nye. Damen er da mere sikker i en lidt større bil end mircro bil. Så hvor du får denne opfattelse fra er mig en gåde ??

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2011 kl. 23:02

Du skylder mig en undskyldning, og hvis du tror du kan slippe afsted med at få kolde fødder og redigere lidt, og så slikke røv på en håndfuld herinde så kan du godt tro om du er gået forbandet langt over stregen denne gang.
men jeg er ikke for fin til at modtage en undskyldning.

En pige på 25år i en c1 på motorvejen er sgu mere sikker i den, end i fyrens bmw med 170 i overhalingsbanen, så se lige det store billede engang i mellem.

Men det er ikke det der er spørgsmålet her, du har set dig ond på mig i længre tid, og efter det med rønnebærene har du ikke kunnet tænke klart der skulle jeg ned med nakken, men hvad skete der? du tabte, find en anden at hade jeg gider ikke lege med dig.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-03-2011 kl. 01:02

Til Bo
Narj jeg har som sådan ikke set mig ond på dig, men begynder da at overveje det efter din sidste ikke smarte kommentar.-)

Nej bo du er jo ikke selv for fin til at nedgøre andres indlæg og svar. At jeg kalder en spade for en spade er jo så mig. Nej har ikke fået kolde fødder eller behov for at slikke folk irøven som du skriver. Iøvrigt ret dumt at skrive, hvis du regnede med at få en undskyldning. Nej du vil ikke lege med mig som du skriver. Tager jeg som udtryk for at du har svært ved at argumentere for de fJeg syns ikke dine svar/indlæg giver trådspørger andet end forvirring. Hvorfor eks med c1 og bmw....siger sig selv at damen vil være bedre tjent med en lidt større bil end en micro klasse bil. Både komfort sikkerhed mv. Du har selvfølglig lov til at have dine meninger, men husk på at du jo selv ikke er for fin til at give useriøs kommentar. Så bo det var det der skete, du gav en kommentar, hvilket du ligeså godt kunne ha ladet være med, jeg ser dig så efterfølgene skrive noget jeg mener er helt ved siden af og kalder dig så for en automester. orskellige problemstillinger. men ok bo, hermed er undskyldning givet...!

Dette indlæg blev 15-03-2011 01:17 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2011 kl. 16:33

Tak. :o)