Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
18-02-2011 kl. 18:41
Hvis man laver samme søgning på Swift'en er der flere at vælge imellem, og de har slet ikke kørt så langt..
og swift har fået gode ord med på vejen i fdm brugttest og applus. Jeg behøver ikke at indsætte links, for det passer ;-)
Dette indlæg blev 18-02-2011 18:44 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
18-02-2011 kl. 20:02
Du kunne jo have gjort som du tilsyneladende forventer af os andre, og søgt på dokumentationen selv!
Dette indlæg blev 18-02-2011 20:04 redigeret af dets forfatter.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
18-02-2011 kl. 23:10
Når det er sagt ville jeg vælge enten Yaris eler Fabia i benzin i stedet. 60 km om dagen er altså ikke ret meget, og slet ikke nok til at drage fordel af dieselens bedre brændstofforbrug.
Når du sætter dig ind i hhv. skodaen og Toyotaen kan man sagtens se hvorfor de begge koster noget mere fra ny. Swiftens sæder er direkte ringe, og affjedringen er for hård for at få den til at virke sporty uden egentlig at være det.
Alle 3 er driftsikre og billige i drift. Mht. rust vinder skodaen med flere længder.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
18-02-2011 kl. 23:31
Jeg vil også som Lars skriver, mene at du bør vælge en Benzinbil i stedet for. Du får en nyere og væsentligt mindre brugt bil, hvis du vælger benzin.
Og med dit budget kan du sagtens finde et rigtigt fint eksemplar af en Suzuki Swift. Som ovenikøbet ser godt ud. Den kører rimeligt langt på literen og der er masser at vælge imellem.
Mht Rust så er Skoda og Polo dem der ruster mindst. Yaris er den mest driftsikre.
Polo er bare for dyr. Du får for lidt for pengene.
Swift er den gode løsning.
Af alternativer kunne Mazda 2 eller Hyundai i20 eller Opel Corsa eller seat ibiza måske være noget.
Kristian Buus Spannow
bruger siden
09-10-2006
19-02-2011 kl. 08:15
Martin har ret - 60km om dagen er i sig selv ikke nok til at berettige den højere købspris. - Til gengæld har diesel en helt anden måde - kørestil - om man så må sige.
Angående Fabia, Polo og Toyota - alle rigtigt gode biler, men alle er for dyre. Prøv at sammenligne bilerne ... Fabia Classic har ingen berettigelse da den er strippet for udstyr(selv spejl i solskærmen er ekstraudstyr) så her skal du op i Ambiente. Fabia og Polo tuller stadig rundt med 54hk motorer der konstruktionsmæssigt er fra da farfar var spæd - her skal du op i 1,4 eller lign. for at kunne konkurrerre med Japserne - og SÅ bliver det dyrt hvis det skal komme fra vores store nabo mod syd.
Jeg ville vælge Swiften - den er billig, veludstyret, har en super motor (de fleste er 1,3 med 92hk) - og så ser den godt ud, men det er jo til gengæld en smagssag at jeg syntes Yaris ligner bilernes svar på Quasimodo :-) vær dog opmærksom på prisen - Toyota giver altså ikke noget væk længere og generelt mindst så dyre som VW
Hvad med biler som f.eks. Hyundai Getz/I20 eller Kia Rio ?
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-02-2011 kl. 16:53
Mazda 2 ligger på 122
Hyundai i20 kender jeg ikke reserdelsindexet på. Men der er 5 års garanti på i20, hvilket jo egentligt er ganske rart. Men service vil formentligt være væsentligt dyrere på den end de 2 andre, da de jo skal have finansieret den meget fine garanti.
Men både Swift og Mazda 2 skulle være i den gode ende af skalaen mht driftsikkerhed.
Dog vil jeg dog anbefale at få noget supplerende rusbesyttelse til dem begge.
Ingen af de 3 er noget dårligt valg, så du kan vel egentligt bare vælge den der passer dig bedst og den du synes bedst om.
En fordel ved Swift er det ret lave værditab....
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
20-02-2011 kl. 09:48
Det er alle gode biler som løser opgaven til UG. Vælg den bil du føler dig dus med - det er trods alt vigtigst at DU føler dig tilpas i den ;-)
Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011