Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
12-01-2011 kl. 23:00
mvh
T i
bruger siden
17-06-2006
12-01-2011 kl. 23:03
Derudover er Skoda kendt for lavt værditab, så jeg er ikke i tvivl om at den vil tabe mindre end Kia'en.
Ford Focus kunne du også kigge på, der er rigtig gode tilbud på den, da der snart kommer ny model (den nye C-Max er også ret lækker, men desværre over dit budget). Renault Megane kunne også være et bud hvis du er til de franske, de kører med rabat pt.
Personligt ville jeg kigge Skoda eller Ford...
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-01-2011 kl. 05:41
kig efter hvilken bil i selv syntes er mest lækker at sidde i og køre i. efter min menige er køreglæden det vigtigste frem for 200kr om mdr. i et helt bilbudget.
Hilsen Lars
Peter worm
bruger siden
11-08-2009
13-01-2011 kl. 11:13
Jeg ville vælge skodaen med det forbehold, at man ikke kender motorens holdbarhed særligt godt, da den er relativ ny på marked.Jeg har monteret mange Webasto varmer på begge biler, og mener, at begge biler er skruet rigtig godt sammen.Dog synes jeg,at skodaens kabine virker lidt mere lækker.Omvendt får du en rigtig god garanti hos kia.Har selv lige fået skiftet 4 nye dysser+ dysserør på min avensis fra 2007 til 22500 kr.En udgift toyota betaler p.g.a 3 års garanti.Skal du bruge bilen som camping trækker skal du nok overveje kiaen,da jeg mener den har været årets campingtrækker i DCU.Jeg mener skodaen har en højere gearing men den kører med 5 trins gearkasse hvor kiaen kører med 6 trins.ved en prøvetur i begge biler skal du lægge mærke til støjniveau ved forskellige hastigheder og mellemaccleration i 3,og 4 gear.Tror kiaen er hurtigst p.g.a 6 trins gearkassen.Til sidst vil jeg overveje en nyer brugt bil,hvor garantien dækker endnu.Jeg sparede 160000 på min bil der var 2 år gammel og havde kørt 12500 km.Held og lykke med dit bilvalg.MVH Peter Worm.PS:Køber du brugt gå efter en bil med motorvarmer.Det bliver din motor og din familie glade for.
Dette indlæg blev 13-01-2011 11:41 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
15-01-2011 kl. 12:08
Kan forstå at trods du skriver at det er smag og behag, så er din smag åbenbart mere rigtig end andres?
Måske du også skulle begrunde/undersøge dine "uvidende påstande", hvor valid er lige en udtalelse om "alle jeg har talt med".
Hvis du studerer FDM bladet kan du læse en test fra efteråret 2010, hvor de tester Ceed og Golf diesel st. car (og Skodas afskrivning ligger tøt på Vw, måske endda en anelse lavere).
Der når de frem til at trods Golfens meget højere indkøbspris (såvidt jeg husker 60-70k dyrere) er totalomkostningerne næsten ens.
Ceed'en er såvidt jeg husker ca. 2k billigere om året og så ville jeg ikke være i tvivl om at der ikke stod Kia på min næste bil..... (uagtet at Kia sikkert er en udmærket bil, men den falder ikke i min smag)
Dette indlæg blev 15-01-2011 12:10 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
15-01-2011 kl. 13:28
ps: med den her: http://ausautoindex.com.au/news/?cat=2407
som 80millioner tyskere har lavet er der vist ikke tvivl om at kia er bedre, hvis der er tages forbehold for hjemmebane fordelen. men Hyundai er i en absolut særklasse og på sikker vinderkurs.
Det kan da godt være at skoda laver gode biler jeg finder bare aldrig ud af det heldigvis.
T i
bruger siden
17-06-2006
16-01-2011 kl. 21:01
Skoda(og Kia) er fornuft, relativt meget bil for pengene i en fornuftig kvalitet.
Så måske kedeligt, men så kan man bruge sine penge på noget andet(evt. noget hvor man ikke skal betale 3 kr for at få vare for 1kr.)
@Bo: Hvis konen skrider fra Skoda-manden for at finde en mere spændende mand, er det næppe Kia manden der skal regne med at score ;-)
Steen Brüel
bruger siden
10-03-2007
15-08-2011 kl. 21:36
Jeg har simpelthen ikke råd til at bekoste ca. 7.000 på en ordinær service, som mærkevareforhandleren ville have for en service ved 60.000 km - og det uden at der var noget i vejen med vognen.....den har kørt upåklageligt, men jeg skal klart have noget hvor udgiften er kendt.
Så jeg håber.....
Profil slettet
21-08-2011 kl. 09:24
Og så med en and som logo midt i rattet. ikke noget med en tyr, stallion, viper osv men en tarvelig and??? hvordan kan i skodaejer holde ud at se på det? LOL ;-)
Profil slettet
10-09-2011 kl. 17:17
Kennet Matthiesen skrev:
Valget er nu truffet.
Vi har bestilt en Skoda Octavia Greenline, og har fået en bedre handel end før :-)
Tak for jeres input, og ha' en god weekend!
hej kenneth hvordan går det med din skoda greenline.er du glad for den og hvor langt kører den på literen.
mv h kenn
Profil slettet
13-09-2011 kl. 19:14
Profil slettet
13-09-2011 kl. 22:18
Allan Andersen skrev:
Det er såmænd så enkelt, bo...
Når du køber VW fremfor Skoda, så betaler du en hulens masse for prestige og design. Skoda-folket behøver ikke VW'en til at dække over den manglende selvtillid ;-) ...under logoet har du jo stort set samme bil, der er bare luset nogle børnesygedomme ud inden den kommer til at hedde Skoda.
Jeg har netop udskiftet min VW Passat Variant TDI PD 170HK med en ny Skoda Octavia Greenline CR TDI Hatchback. Og jeg må sige at køreoplevelsen faktisk er bedre i skodaen, hvis jeg lige ser bort fra de behagelige ekstra heste Passaten trods alt havde.
Og gæt en gang...bagagerumsbakken fra Passaten passer lige ned i Skodaens bagagerum! Jeps, den er god nok! ...så kan man godt grine lidt at dem som køber Passat Variant med den begrundelse at de vil have ekstra plads bag i :-)
hej allan.
Det lyder godt nok dejligt jeg trror jeg gør det samme med min passat sælger den og køber en skoda.octavia 1,6tdi
Profil slettet
14-09-2011 kl. 18:06
http://www.autobild.de/bilder/bilder-die-tops-und-flops-der-redaktion-1898365.html#bild33|ref=http://www.autobild.de/artikel/iaa-2011-tops-flops-der-messe-1898507.html
Profil slettet
14-09-2011 kl. 20:34
T i
bruger siden
17-06-2006
15-09-2011 kl. 13:03
john nielsen skrev:
Husk nu, inden i alle overfalder skoda-forhandleren, at en ny octavia er på trapperne. Sikkert til en højere pris - men forhåbentlig også lidt mere frisk i linjerne (den nuværende model er fra 2004).
Hvornår er det at den nye model kommer, synes jeg har læst både 2012 og 2013
anders larsen
bruger siden
10-04-2005
21-10-2011 kl. 18:21
Står selv i samme valgsituation lige nu. Har i dag prøvekørt megane og ceed, samme pris 220000 som demo på gaden. Meget forskellig køreoplevelse.
Mere støjsvag og bedre komfort i megane, men bedre plads i ceed. Men altså de 7 års garanti luner på sigt( har lige bekostet 30000 kr på en motorstyringsfejl på min nuværende bil 3 måneder efter garantiudløb, det løber hutigt op i moderne biler) og jeg tror det får betydning for gensalgsværdi om fx 4 år, at jeg kan sælge en bil med fortsat 3 års fabriksgaranti.
Synes også octavia er fin, men for dyr og dårligt udstyret .
Hyundai i30 er ekstremt velkørende. Synes den køre som en golf V, jeg har kørt mange km i som tjenestebil. Mindre støjende end ceed.
Den er også rigtig fin i finish i kabinen.Kan bare ikke finde en demo med den store udstyrspakke som ceed til samme pris. Og så er der jo "kun" års garanti
Og ja, det er alle billige biler, vil da hellere have en bmw 520d, men foretrækker at prioritere ferie med familien og andre ting.
Anders