Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jacob Kjær
bruger siden
28-11-2005
23-10-2010 kl. 20:39
Hej Torben
Jeg har en S-Max fra Juni - Den nye faceliftet model - Trend. Model diesel 140 hk.
Tjek lige magasinet Motor - jeg kan ikke huske nummer, men de skriver noget om hvad man skal være opmærksom på for brugte biler. Noget med støj fra Servo - og gear...m.m.
Nå men jeg har prøvet en 125 hk og 143 hk benziner for et par år siden. Dengang købte jeg en 105 hk Vw touran, som var noget kvikkere end den 125 hk benziner. Så lidt anpå temperament, så prøv for guds skyld motorstørrelserne. jeg ville ikke vælge mindre end 140 hk Diesel. Den vejer på gaden ca. 1690 kg, så den har noget at flytte. Jeg har allerede kørt 17000 km, og kan varmt anbefale bilen. Super cruiser ! Masser af plads og støjsvag motor. Ville måske vælge automatgear, for helt at slappe den..
Trend vs titanium hmm. parkeringscensor - lys i sidespejlene - og mange andre små detaljer. tjek Fords hjemmeside.
Jeg har en S-Max fra Juni - Den nye faceliftet model - Trend. Model diesel 140 hk.
Tjek lige magasinet Motor - jeg kan ikke huske nummer, men de skriver noget om hvad man skal være opmærksom på for brugte biler. Noget med støj fra Servo - og gear...m.m.
Nå men jeg har prøvet en 125 hk og 143 hk benziner for et par år siden. Dengang købte jeg en 105 hk Vw touran, som var noget kvikkere end den 125 hk benziner. Så lidt anpå temperament, så prøv for guds skyld motorstørrelserne. jeg ville ikke vælge mindre end 140 hk Diesel. Den vejer på gaden ca. 1690 kg, så den har noget at flytte. Jeg har allerede kørt 17000 km, og kan varmt anbefale bilen. Super cruiser ! Masser af plads og støjsvag motor. Ville måske vælge automatgear, for helt at slappe den..
Trend vs titanium hmm. parkeringscensor - lys i sidespejlene - og mange andre små detaljer. tjek Fords hjemmeside.
Steen Baggersgaard
bruger siden
12-11-2006
01-11-2010 kl. 12:26
Hej Torben.
Har en 1,8 TDCi Trend fra 10/06 og har efterhånden kørt 185.000 km. Der er mange meninger omkring denne motor jeg synes den i hverdagen fungerer ganske upåklageligt og har et fornuftigt dieselforbrug. Med andre ord prøv den selv for at finde ud af hvad der passer til jer. 1,8 og 2,0 (130 HK) er begge Ford motorer - 2,0 (140 HK) er fra PSA-gruppen, der også i dag leverer dieselmotorer til Ford. Skulle jeg vælge en brugt i dag ville jeg gå efter en 140 HK udgave.
Udstyrsniveauet i Trend udgaven synes jeg er meget fornuftigt dog med fartpilot og den for os obligatoriske 3. sæderække. Har selv valgt at få eftermonteret parkeringssensor og org. navigation (købt i Tyskland). Personligt synes jeg at let mørktonede ruder fra 2. sæderække ser godt ud.
Held og lykke med at finde netop din model - du bliver helt sikkert ikke skuffet.
Hilsen
Steen
PS! mht. rust så få den givet en Dinitrol behandling når den bliver købt, selv om der p.t. ikke vises nogen form for svagheder på dette område.
Har en 1,8 TDCi Trend fra 10/06 og har efterhånden kørt 185.000 km. Der er mange meninger omkring denne motor jeg synes den i hverdagen fungerer ganske upåklageligt og har et fornuftigt dieselforbrug. Med andre ord prøv den selv for at finde ud af hvad der passer til jer. 1,8 og 2,0 (130 HK) er begge Ford motorer - 2,0 (140 HK) er fra PSA-gruppen, der også i dag leverer dieselmotorer til Ford. Skulle jeg vælge en brugt i dag ville jeg gå efter en 140 HK udgave.
Udstyrsniveauet i Trend udgaven synes jeg er meget fornuftigt dog med fartpilot og den for os obligatoriske 3. sæderække. Har selv valgt at få eftermonteret parkeringssensor og org. navigation (købt i Tyskland). Personligt synes jeg at let mørktonede ruder fra 2. sæderække ser godt ud.
Held og lykke med at finde netop din model - du bliver helt sikkert ikke skuffet.
Hilsen
Steen
PS! mht. rust så få den givet en Dinitrol behandling når den bliver købt, selv om der p.t. ikke vises nogen form for svagheder på dette område.